Milyen autót vegyek? Többi lent
Jelenleg egy benzines VW Golf 3 tulajdonosa vagyok, jövőre szeretnék venni új autót, tehát nem baj ha jelenleg drágább, addig csökkeni fog az értéke, de max 6 millió legyen jelenleg.
3-5,5 millió forintot tudnék rászánni, azért ilyen széles a skála, mert nem feltétlen akarok akár 2,5 millióval többet fizetni azért, mert más a márka, vagy számomra haszontalan extrákat tartalmaz, meg szimplán újabb.
Ami fontos, hogy legalább 2014-es gyártás legyen.
Elsősorban dízelt akarok, kivéve ha az adott modellből van még szívócső befecskendezéses benzin motorú (pl. 2018-as Suzuki Swift).
Használat terén kb 60%-ban városban lenne használva, 30%-ban országúton, 10%-ban pályán, évente kb. 10-12 ezer km-t tennék bele és 5-8 évig tartanám meg.
Ami még fontos, hogy minél csendesebb legyen bent az utastérben és igazából ez is lenne a fő kérdés, hogy a lentebb felsoroltak közül melyik milyen halk belül, melyikbe nincsenek idegesítő rezgések stb.
Az alábbi kocsik jöhetnek szóba:
Audi A3
Audi A4
Audi A6
BMW 3
BMW 5
Mercedes C
Skoda Octavia
Suzuki Swift 2018-tól
VW Golf VI
VW Golf VII
Igen, mielőtt jönne a kérdés, hogy hogyan fér össze egy Swift egy A6-tal, úgy, hogy mindkettőt fent tudom tartani, a kérdés az, melyik éri meg jobban, mert lehet hogy a Swift ár/érték bajnok, de ha 90 lóerővel autópályán olyan hangja mint egy porszívónak (főleg, hogy az autópálya út az éves nyaralást fogja kitenni, 1000-1000 km, szóval akkor a legfontosabb, hogy halk legyen, meg ha 2 óra után kényelmetlen az ülés, esetleg előzésnél majd meg halok, mint a 3-as Golffal, mert semmi erő benne, meg ha pár óra múlva már a térdemet nyomja a kemény műanyagból készült közép konzol, stb., hát így fér össze ez a két kocsi, hogy bármelyiket meg tudom venni és fenn is tudom tartani, de egyikről sincs tapasztalatom, sőt semmilyen modern “fapados” autóval nincsen tapasztalatom, mennyit fejlődtek kényelemben (mert egy A6 vagy egy 5-ös BMW nyilván) a mostani autómhoz képest. Mármint nyilván sokat fejlődtek, de nyilván valamin spórolni kell a gyártóknak, ha újonnan adnak egy olyan kocsit, ami egy A6-ból már 5-6 éves.
Már az elején feladtam, 60% város, évente 10.000 km, erre mégis minek dízelt venni?
Én dízel párti vagyok, de erre pont nem érdemes megvenni egy modern dízelt.
Én vennék személy szerint egy Golf GTI-t.
A suzuki is jó meg az A6 is?
Szerintem vegyél bármilyet. Az is pont olyan jó lesz.
#1. Válasz
Azért kell dízel, mert normális a fogyasztása, ha az ember odalép neki akkor sem száll el, főleg ne beszéljünk autópálya tempóról, mennyivel többet eszik ugyanaz benzinből mint gázolajból 130-160 km/h-nál.
De ezt te is jól tudod..
#2. Válasz
Igen a Golf VI még nekem épphogy befért, nyilván az utolsó gyártási évével, mert tetszik a forma.
#3. Válasz
Olvasd el mégegyszer amit írtam... lehet számodra ez értelmezhetetlen, mert bedarált a rendszer és azt hiszed több vagy, meg valóban jobb egy német prémium, mint egy japán fapad, miközben tökéletesen ellát MINDEN feladatot az utóbbi is, a többi csak az egó és felvágás szüleménye, mert a magyar ember azt hiszi az autótól lesz több (csak egyszer menj ki Amerikába, le se szarnák még a Ford Mustangodat/Ferraridat se).. persze nem te vagy a hibás, hogy Magyarországon az autó a péniszmérce, de te is része vagy a rendszernek..
Olvasd el kérlek mégegyszer amit írtam, miért jó nekem adott esetben mindkettő.
#1. Válasz
Még annyit hozzá tennék, nem véletlen írtam, ha az adott kocsiból már nincs szívócső befecskendezéses motorú, akkor a dízel érdekel, mert senki ne jöjjön nekem azzal (csak az, aki nem ért hozzá), hogy a modern dízelt drágább fenntartani, ugyanis egy modern benzinest szinten ugyanolyan drága fenntartani, de legalább többet is zabál és legalább hamarabb megromlik a benzin is... szuper, hű de jó... egy modern benzinesben ugyanúgy ott van a közvetlen befecskendezéses méregdrága technológia, az 1-2 turbó a KIS köbcentis motoron, hogy amikor a hozzá nem értő barom az ezres motort úgy padlózza, mint ahogy a 3 ezrest kéne csak azért mert s turbó miatt száguld, aztán meg csodálkozik, hogy tönkremegy a motor a hatalmas erőhatásoktól kis fordulaton... a legjobb ha 4 henger helyett csak 3 hengeres motort kapott.. fasza.. ugyanúgy ott van a benzines részecskeszűrő, ugyanúgy ott van a kettőstömegű lendkerék... na akkor hogy is állunk? Olcsóbb a modern benzines?????????? Aki nem ért hozzá, az talán ezt mondja..
Kérdező, ez mind szép és jó. De a dízelmotor ettől függetlenül lassabban melegszik be és a dízel jobban kokszol még mindig.
50% városban használok sok éve 1.9 TDI és 2.0 CRTDI dízelt. tudom miről beszélek
#1
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!