Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerinted nagyobb akksi kell...

Szerinted nagyobb akksi kell a kocsiba?

Figyelt kérdés

Azt vettem észre, hogy alapjáraton, ha felhúzum vagy leengedem az ablakot, vagy ködlámpát kapcsolok, vagy hátsó ablak fűtést, akkor esik az alapjárat és picit beremeg a kocsi.

Lehet hogy kicsi az akksi?

Illetve ha kicsi az akksi, akkor az okozhat gyújtáskimaradást?

Az is előfordul néha.


Az autó és az akksi teljesítménye most mindegy. Egy általános kérdés ez.



2020. máj. 12. 07:43
 1/8 anonim ***** válasza:
55%
Először méresd ki az akkut és a generátor töltést is. Majd akkor megmondják hogy mi lehet a baj.
2020. máj. 12. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
51%

Nálam is ez volt a régi akksival. Aztán eljött az akksi csere ideje, generátor is meg lett nézve egy füst alatt, tölt rendesen.

Azóta is (évek óta) esik egy kicsit az alapjáratom, ha húzogatom az ablakot

2020. máj. 12. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
57%

Ez normális. Ha nagyon leesik az alapjárat, az ugyanakkora (ha nem nagyobb) eséllyel lehet alapjárat szabályozási probléma, mint elektromos.

Elkoszolódott légtömegmérő, levegőszűró, EGR v. pillangószelep, eltömődött levegőjáratok v PCV szelep - vagy akár egy pici lyuk valahol ahol fals levegőt szív (ez egyébként az egyik leggyakoribb) - ezer és egy oka lehet annak, hogy nem tudja a motor olyan finoman állítani az alapjáratot, ahogy szeretné. Kis fordulaton a legnehezebb a motort szabályozni, bármilyen apróság bezavarhat.

2020. máj. 12. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
49%
Ez normális, a generátorok a felelősek ilyenkor, nem is az akku. Nem úgy vannak tervezve az autók, hogy mindent egyszerre kapcsolj be, nem is nagyon ajánlott, persze ki lehet próbálni. Mondjuk a gyújtáskimaradás már érdekesebb, de szerinem az azért van, mert nagyon leterheli a generátor az alapjáraton járó motort.
2020. máj. 12. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
18%
Gondolom nem fiatal autóról van szó. Vagy már döglődik a generátor és nem tudja a teljes áramleadását és/vagy a kontaktusoknál, saruknál, testkábelnél már jó kis oxidációk lehetnek. Jó nagy az ellenállás, ezért le van terhelve a generátor. Az akkuhoz, pláne annak a kapacitásához sok köze nincs.
2020. máj. 12. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Nagy köszönet mindenkinek!

Akkor ez van.

2020. máj. 12. 14:21
 7/8 anonim ***** válasza:
50%
Kis köbcentis autónál teljesen normális jelenség amit leírtál. Pl. egy 800 köbcentis Matizban vagy 1,1-es Pug-ban, vagy Yarisban egy 50-60A csúcsáramú generátor van. A generátor 2500 fordulat fölött képes leadni ezt az áramot, alatta jóval kevesebbet. Alapjáraton 20-25A maximum gerjesztés mellett. Ennek a ~negyede-fele elmegy a felhasználótól független elektromos eszközök hajtására (gyújtás, AC pumpa, szenzorok tápellátása, lambda fűtés, stb.), marad a rendszerben alapjáraton 10-15A tartalékod a generátoron. Ha rákapcsolod a tompítottat vagy használod az elektromos ablakemelőt, kb. ki is van használva a generátorod alapjáraton. A motornak (főleg egy kis szívó benzinnek) nincs nagy nyomatéka alapjárat közelében. A generátor görgőjének a kerülete harmada-negyede a főtengely hosszbordás szíj kerekének, azaz 3-4x akkora nyomatékkal visszaterhel a motorra, mint amekkora az ő meghajtásához kell. Onnatól kezdve hogy visszaterhel, esik a fordulat a generátoron is -> ördögi kör, létrejön egy lengő szabályozás, amit az alapjáraton kevés nyomaték miatt nem tud finoman szabályozni a motorvezérlő. Egy 1,4-1,6-os motor generátora már alapjáraton is tud tölteni 30-35A körül, plusz a motor is erősebb. Egy kisebb dízelnél 80-100-120A, nagyobb dízelnél 150A generátor dolgozik, ami alapjáraton képes annyit tölteni mint egy kis benzines csúcs fordulaton. Egy 800-1100 cm^3 motornál a vészvillogóval együtt pulzál az alapjárat. Mivel maga az autó is kicsi általában, pici fordulatszám változás is meg tudja rázni a kasznit. Láttam már olyat megoldást is, hogy a motor aljára van rögzítve gyárilag egy a motorhoz méretezett ~1-1,5 kilós súly/pogácsa, ami olyan alacsonyra hangolja a motor rezonancia frekvenciáját, hogy nem tudja megrázni az autót hasonló esetekben.
2020. máj. 12. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Aztabüdös!

Na eeez válasz volt rendesen! xD

Köszi. :D

2020. máj. 13. 17:12

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!