Minek 8-10-12 akár 15 literes sdi motor a buszokba, amikor manapság egy 2.5 vagy 3 l-es tdi-ből ki lehet hozni a 300 vagy több lóerőt is?
És szerinted egy harmad-negyed akkora motor ugyanennyi teljesítménnyel ugyanúgy tudná mozgatni???
Felejtős.
+ ott az élettartam is!
no replacement for displacement
Ennyire egyszeru.........es pont emiatt mennek el sok millio km-et az ilyen motorok
A buszokban már vagy 30 éve nincs szívódízel motor. 4-6-8-12 literes turbódízelek vannak.
" és 250-300 lovasak amikor harmad-negyed akkora motor is tudja ezt?"
Mutass már nekem egy olyan 2-3 literes dízelt ami lead 1200-1500Nm-t :D
Forgatónyomaték+fogyasztás, ami számít.
Nem azért csinálták bszom nagy motorokkal a kamionokat, hogy sokáig elmenjen, ez amolyan járulékos plusz a motorhoz.
Nagy köbcenti, nagy motor, örök élet.
MTZ traktorok is 60-80 lóerők voltak, mégis feltúrtak velük 8 hektárt.
Be lehetne lőni egy turbódízelt is úgy, hogy alapról leadjon nagy nyomatékot, kis köbcentivel, de értelmetlen lenne, mert ugyanakkora tömegek kellenének, hogy bírja a dízelmotor, mint egy nagy köbcentihez.
Mert egy buszmotornak nem 1,5-2 tonnát, hanem akár a tízcseresét is meg kell tudnia mozdítani a hegyoldalban felfelé is folyamatosan minden megállóból.
Egy 2.5-3 literes tédéí tud 1000-es fordulaton 1000-1500Nm nyomatékot? Buszoknál nagyon nem a lóerő, meg a 0-100 gyorsulás a lényeg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!