Hosszú távon milyen problémák léphetnek fel a kuplungnál ha valaki az alábbi vezetési stílusokkal vezet?
A saját vezetési stílusomban van 2 apró kis hiba, amiről sehogy sem tudom leszoktatni magamat:
- amikor megállok az autóval (pl piros lámpa) akkor folyton kinyomva tartom a kuplungot, mert nem tudom, hogy pontosan mikor fog zöldre váltani a lámpa, és ezzel is időt akarok nyerni az egyesbe váltásnál, mert, ne hogy rámdudáljanak mögöttem.
- amikor főúton haladok, és lassítok, mert hamarosan befogok fordulni, akkor nem úgy lassítok ahogy kéne, hogy szépen fokozatonként visszaváltok, hanem kiteszem üresbe és hagyom hadd guruljon az autó addig amíg be nem fordulok.
-amikor váltok és kinyomom a kuplungot, akkor egy nagyon kicsit még nyomom a gázt, de tényleg csak egy hangyányit, levenni meg azért nem szeretem a lábamat a gázpedálról, mert akkor az egy kicsit ránt az autón akármilyen finoman is veszem le a lábamat, főleg váltásnál amikor gyorsan kellene.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Ebből melyik a hiba ?
1. Elkopik a kinyomocsapagy. De annyit akkor is bír mint a kuplung és akkor úgyis cserélni illik így tulajdonképpen.. úgyis úgyis kidobjuk
2. Tökéletes, érdemes lehet nem uresbe tenni hanem ami fokozatban voltál 1200as fordulatig motorfekkel lassítani . Ekkor nem fogyaszt az autó és nem teszel tönkre semmit, a motor tehetetlensége miatt még biztonságosabb. De nem valtogatunk vissza.
3. Tehát jól értem nem engeded le teljesen a fordulatot. Ez az autoszerelonek rossz mert nem olod még a kuplungot, a motortarto bakokat nem rángatod a vezérlést, így később kell a kocsit szerelni.
1.: Nem fogod megölni a kinyomócsapágyat nyugodj meg.
2.: Természetesen vannak olyan helyzetek mikor az üresben gurulás jobb üzemanyagspóroló mint a motorfék. De földúton, homokban extra stabilitást ad a motorfék.
3.: Ezt hívják gázfröccsnek. Ha nagyon perfekt akarsz lenni akkor duplakuplungolsz is mellé.
Szerintem az első hiba, előbb tönkremegy a kinyomócsapágy. De biztonság szempontjából se olyan jó, mert ha hátulról neked koccanak, akkor leeshet a lábad a kuplungpedálról és meglódul az autó előre. Inkább figyeld a keresztforgalom, gyalogosok lámpáját. Általában azután zöld neked, amikor a te utadat keresztező gyalogosoknak pirosra váltott.
A második csak azért nem jó, mert motorfékezve stabilabb lenne az autó, és ebben az esetben üzemanyagtakarékosabb lenne és fékkímélőbb lenne, mint az üresben gurulás. A visszaváltogatásnál mindenképp jobb, mert úgy minden egyes visszaváltásnál kapna egy pofont a kuplung, váltó, motor.
A harmadik nem hiba. Bár elég lenne csak akkor gázt adni, amikor már engeded felfelé a kuplungot.
- a kuplungot nem jó folyamatosan terhelni, erről szokjál le. Azért van a zöld jelzés előtt piros-sárga jelzés is, hogy legyen időd sebességbe rakni. Azzal meg ne foglalkozz, ha valaki rád dudál 1 mp késésért...
- csak szekvenciális váltónál kell sebességenként visszaváltani (értsd: motorkerékpárnál). Viszont az hiba, hogy üresbe teszed. Amíg halad az autó, soha ne tedd üresbe. Sokkal egyszerűbb a már meglévő sebességi fokozatban hagyni és így lassítani. Amikor érzed, hogy a fordulatszám már túl alacsony, benyomod a kuplungot és leváltasz a kanyarodáshoz megfelelő sebességbe.
- ezt nem értem. Akkor ránt, amikor visszaengeded a kuplungot? Ez esetben teljesen jól csinálod. A motor fordulatszámát a haladási sebességhez és sebességi fokozathoz igazítod.
"üresben gurulás jobb üzemanyagspóroló mint a motorfék"
Milyen helyzetre gondoltál?
Már szoci autók is lekapcsolták az adagolást motorfék esetén, míg üresben az alapjárathoz szükséges az üzemanyag.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!