Miért nem tárolja a rádióm a csatornákat?
"kaptem egy olyan fülest hogy a pirosat kössem össze a sárgával."
Szerintem inkább a kéket a zöldel, és a feketét a pirossal. Ha marad egy plusz vezeték, annak meg adj testet.
Ez nem makaó (kártyajáték), hogy színre színt teszünk.
Funkcióhoz, funkciót.
Az ismeretlen típusú autódnak, az ismeretlen típusú rádióját simán gallyra vághatod, és még egy csinos kis zárlatot is össze hozhatsz.
Inkább mutasd meg egy autóvillamosági szerelőnek.
#3
Egy gyári rádió kikapcsol ha kiveszed a kulcsot és nem felejti el a csatornákat. Elég nagy probléma lenne ha ezt egy autógyár nem tudná megoldani...
Rádiócserénél ISO csatlakozóról kell átalakító az vásárolt rádióhoz, ezt adják hozzá. Itt a sárga és a piros a táp, az egyik állandó 12V hogy a rádió ne felejtse el a csatornákat, a másik pedig rádióálláson/gyújtáson ad feszültséget hogy bekapcsoljon a rádió. Ez nem minden autóban/fejegységen azonos, ezért az ISO átalakítón a kék, a piros és a sárga szál széthúzható.
A kék mindig az antenna szálja: elektromos antenna, antenna erősítő, illetve innen veszik le a jelet az erősítő bekapcsolásához
Piros-sárga: a kétféle táp, ha a kulcs kivétele után a fejegység elfelejti a beállításokat, akkor fel kell cserélni.
Pirosat és a sárgát kell felcserélned. Vannak olyan autók amibe a sárga adja az állandó 12 voltot de vannak amiben a piros vezeték felel ezért. Első körben cseréld fel őket és úgy próbáld meg. Aki neked azt mondta hogy a sárgát és a pirosat kösd össze és úgy csatakoztasd az leginkább arra jó hogy a rádiót bármikor tudd használni még akkor is ha nincs kulcs az autódban. Ezzel is az a baj ha véletlen bekapcsolva marad a rádió lenémítva akkor leszívhatja az akkut.
Piros és a sárga szál megcserélése fogja megoldani a te problémádat. Vannak olyan rádiók amikhez a mellékelt kábelköteget úgy adják hogy ez a művelet egy toldóval megoldható. Ami nem így van mert ez is elképzelhető akkor vagy valahol középtájt elcsíped és úgy cseréled meg ehhez kell forrasztani is, összesodrásos módszer is jó de az nem biztonságos és nem biztos hogy sokáig tartós lesz. Meg érdemes zsugor csővel leszigetelni mindkét szálat külön majd arra még rátekerni szigetelőszalagot. De ezt csak akkor csináld ha csináltál már ilyet és tudod is hogyan kell. Persze ügyesebbek a csatlakozóból nyomják ki az érintkezőket és úgy cserélik meg de az macerás meg utána már nem lesz olyan tartós így az szerintem kontárabb munka ami kontakthibákkal fog visszaköszönni, meg rázkódásnál főleg. Volt már ilyen autóval is dolgom ahol így volt megoldva a két szál felcserélése és baromira nem volt tartós.
A piros sárga cserét már próbáltam. Úgy nem kap áramot a rádió.
Ismerősöm is hasonló problémával küszködött, úgy döntött összeköti a két szálat.
Valamit elbaltázott mert letiltott a kormányzár és az ajtózár. el se indult az autó. 10 rugójába került a javítás. Úgy hogy ezért kezelem fenntartással ezt az összekötéses módszert.
7.
Igen, erről írtam, bocs ha nem volt egyértelmű.
Tehát gyári rádiónál nincs ilyen probléma, nem így gyártják le.
Rádiócserére arra gondoltam, amikor berakod ezeket a bolti fejegységeket, ha gyárit cserélnél gyárira akkor egyértelmű hogy nem kellene semmit csinálni hiszen minden azonos.
Ha fordítva be sem kapcsol, akkor ki kellene mérni hogy van-e egyáltalán áram mindkét szálban. A legjobb egy multiméter lenne, ha nincs akkor hangszóró/próbapámpa.
Az is megeshet, hogy valami korábbi tulaj kókánymunkát csinált és össze-vissza van minden kötözgetve. Húzd ki amennyit enged és nézd meg hogy látod-e nyomát átalakításnak.
Az sem baj ha lefényképezed a kábelezést és felrakod valami képmegosztó oldalra
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!