Miért nem találok semmilyen tesztet?
Most utánanéztem és tényleg elég ritka ezzel a motorral.
Ugye ez annak idején egy nagyon sokat használt, főleg céges autó volt, és mondanom sem kell Dízel motorral volt a legelőnyösebb, pláne amikor megjelent mindenki oda volt a TDIért stb.
Megkérdezhetem, hogy hogy hogy ezen akadt meg a szemed :)
Az Octaviához ez a legjobb BENZINES motor, ami tartósságot, ár-érték arányt nézve megéri. Gond csak az, hogy a magyar piacon újkorában 3 féle motorral volt eladható: 1.4 benzin (kicsi fogyasztás miatt, ami néha megkérdőjelezhető), 1.6 benzin (megbízható AUDI technikájú motor, ami relatíve gyenge) és az 1.9 TDI (taxik, céges autók).
Talán még az 1.9 SDI mondható sikeresnek eladás szempontjából, de ezt főleg a dinnyés Merciről átszokott taxisok részesítették előnyben, megszokták a lomhaságot.
Pedig a 2.0 benzines egy szívó, egyszerűen megépített 8 szelepes motor. Fogyasztása alig több az 1.6 literes változatnál, ellenben nyomatékosabb nála az alsó fordulatszám tartományokban is - ami városi közlekedésnél előnyt jelent.
Nem rakéta tőle az Octavia, de akár városban, akár azon kívül, az autópályán is azt érezni, hogy az autó képes megindulni. 130-140 utazótempóról kényelmesen megindul 5. sebességben amíg kicsit szaporábban próbáljuk lehagyni a kamionokat.
Az 1.8T nyilván remekül megy, de 20 éves Octaviát ilyen motorral inkább csak hobbi célra vennék amolyan másodlagos autónak (csak mondjuk arra meg ott lenne inkább a konszern társ Golf GTI vagy Leon Cupra).
Négyféle motorral lehet kitűnő választás az 1-es Octavia így 20 éves korára: 2.0 benzin vagy 1.9 turbódízel ha a dinamizmus számít, 1.6 benzin vagy 1.9 szívó dízel ha kizárólag a megbízhatóságra pályázunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!