Van egy Opel Corsa C autóm 1.2 16V motorral. Miért indul hidegen nehezen?
Amit az első ír nem rossz, de ezt a műveletet érdemes néhány havonta megtenni akkor is ha hibátlan az autód, de ez a te jelen helyzetedben nem biztos hogy fog segíteni. Amit leírtál hogy teletanknál nincs probléma ez a tünet inkább arra utal hogy vagy az AC pumpa nehezen tudja átnyomni az üzemanyagot a motorba ami nem feltétlen az AC hibája lesz, lehet valahol levegős a rendszer és az üzemanyag visszaesik a tartály felé amire idő kell hogy a pumpa felnyomja a motorig. Mivel emelkedőn és élesebb kanyaroknál is rángat állításod szerint utalhat arra is hogy valahol az üzemanyagcsőnél van enyhe szivárgás ahol levegőt kap, ez az AC pumpától a motorig bárhol lehet ezt át kell nézni vizuálisan. Én tippelek még arra is hogy az üzemanyagszűrő régen lett cserélve és el van tömődve dzsuvával ami végett az üzemanyag nem tud teljes erővel átfolyni rajta. Bár nem biztos hogy az a baj mert akkor mindig minden területen problémád lenne, és a meleg indításnál is nehezen indulna az autód. Én azért még a benzin tankot is megnézném hogy nem-e lyukas felül vagy ott ahol az AC pumpa szívja fel az anyagot nincs-e valahol légrés stb... Lehet gagyi AC pumpád van nem tudom milyet vettetek bele cserénél mert nem mindegy hogy után gyártottból melyik fajta van benne mert a legolcsóbb leggagyibb is arra jó hogy valami legyen pár hónapig. Ha valami univerzális van benne (barátnőm autójába ilyen volt és így adták el) az is lehet probléma. Ha működött az előző és megvan még inkább azt tegyétek vissza ameddig a probléma meg nem oldódik. De én még megpróbálnám a teljes rendszert alaposan átpucolni egészen a motorig mindent telibe szétkapni, kipucolni, ezzel együtt a komplett csőrendszert is kicserélném újra, új szűrő, tankot is érdemes lenne alaposan átmosni, fúvókákat, injektort persze hozzáértővel. Ez nem kis költségű mutatvány, aztán pucolás után teljesen üres tankra rátölteni 10-20 liter prémium benzint és ha jól ketyeg akkor a környéken meg ha van valami gyorsforgalmi út vagy pálya ott már jól bemelegedett motorral megküldeném hogy érezze is a törődést.
Aztán még ott vannak a gyertyák azokat is megnézném mennyire vannak elkoszolódva, aztán még a kipufogó rendszert is megnézném hogy nincs-e valahol eltömődve vagy valami gond vele, mert ez is sokat számít. Bár akkor sokadik indításra sem indulna és akkor mindig mindenhol kínlódna az autót, de nem feltétlen. Egy öreg Fiat Tipo volt életem első autója ott például a komplett kipufogó rendszer lett teljesen lecserélve, csövet is hozzáértő ismerősöm csinálta meg, új dobok kerültek rá, új katalizátor. Hasonlóan nyűglődött mint a te autód de ott mindegy volt mennyi üzemanyag van benne, egyformán rossz volt. Aztán egy ismerősöm megcsinálta az egész rendszert egy délutánját erre rászánta utána meg olyan jól üzemelt az autó hogy rá sem ismertem. Lehet ez is okoz némi problémát de én a helyedben elsősorban az üzemanyagrendszert csekkolnám le végig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!