B kategóriás jogosítvánnyal egyidejűleg meglehet csinálni az A1-et is? Olvasgattam neten, és nekem ez jött le, viszont azok több éves írományok, cikkek, gyík. -ok.
Hány éves vagy amúgy? A válaszom írása arra alapszik, hogy 17-19 körül vagy.
Kevesebb az elméleti és gyakorlati óraszám, de a vizsgák ugyanolyanok majdnem. Az A1B jogsinál nincs külön rutin, hanem a forgalmi vizsgán kell megmutatnod, hogy az is megy. Ez full kezdőként bonyolult feladat lehet, sok mindenre kell egyszerre figyelned. Ez a lehetőség azoknak hasznos, akik gyerekként sokat simsonoztak vagy vezettek motort már. Ha még sose vezettél motort, garantáltan pótórákat kell venned, amivel kb ugyanott vagy, mintha sima A1-es jogsit csinálnád.
Illetve ha hosszú távon amúgy is az a célod, hogy motorozz, akkor A2-vel jobban jársz a legtöbb esetben (18 év a minimum). A1-gyel nem tudsz 2 év után korlátlan A-t csinálni 24 éves kor előtt, viszont ha A2-t most megcsinálod, 2 év lejárta után tudsz menni A-ra picit olcsóbban, mint amúgy (kevesebb óraszám miatt), illetve nem kell kivárnod, amíg 24 leszel.
Ha most A1-et csinálsz, aztán rájössz 2 szezonnal később, hogy utasod van, túrázni akarsz, rohadt kevés a 11 kW, de még csak 20 éves vagy, akkor zsákutcába kerültél. Mivel vagy megcsinálod az A2-t, majd 2 évre rá a korlátlant, ezzel egy halom pénzt kiszórva az ablakon, vagy vársz 4 évet, hogy csinálhasd a korlátlant. Asszem 2 éven túli A1-gyel picit olcsóbb lesz az A, szintén a csökkentett óraszám miatt. Másrészt nagy ugrás A1-ről az A. Megszoksz egy 150 kg-os motort, onnan a 210 kg az bonyolult lehet a rutinvizsgán.
Céloktól függően több lehetőséged is van.
1) Ha fixen tudod, hogy sose fogsz akarni hosszabb túrákra menni, vagy utassal menni sokszáz km-t, akkor A1B egy nagyon jó ötlet lehet, főleg ha van már tapasztalatod 2 keréken. Akár bicikli is segít, ha mondjuk letoltál többezer km-t az utóbbi években. Ez a legolcsóbb opció, alapár kb 50 ezer pótórák nélkül. Ez az agglomerációs robogós ingázóknak egy nagyon jó jogosítvány, mivel az ilyen robogók a 90-et általában tudják.
2) Ha tudod, hogy te fixen motorozni akarsz, utassal, túrákra menni, és már elmúltál 17,5, akkor az A2 lehet a legjobb választás, mivel 2 év után mehetsz A-ra, amihez amúgy 24 volna a korhatár. Én is így szereztem A-s jogsit 23 évesen. Ez kb 110.000 (A2) + 70.000 ("A" 2 éves A2-vel) forint összesen.
3) Ha elmúltál 24 és motorozni akarsz, akkor a legtöbb esetben a korlátlan "A" a legjobb döntés, nyitva hagyod magadnak a lehetőségeket. Első motor ekkor se legyen 310 köbcenti felett. Ez kb 135.000 ft.
A többivel nem annyira érdemes vesződni. A1 akkor éri meg, ha 16 vagy, illetve ha hatalmas antitálentum vagy. Láttam már ilyet, 26 éves ember A-ra jelentkezett, de annyira nem ment, hogy végül istentelen sok pótórával később A1-et csinált csak. Az ilyen embereknek nem ajánlom a motort.
Ha most 18 vagy és A1-re mész (kb 80.000), majd 20 évesen nagyobb motort akarsz, akkor még pluszban A2-re mehetsz (70.000), aztán 2 évvel később megint mehetsz A-ra (70.000). A KRESZ-t meg tudod spórolni, ha 2 éven belül mész a következő kategóriára (ez "A" esetén akkor lehetséges, ha közben elmúltál 23,5).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!