Autó 100 ezer forint körül?
100-130 ezer forint körül szeretnék autót venni (ez tisztán az autó ára).
Tudom, hogy ki lehet fogni itt is használható autót, mert rengetegen járnak az országban ilyen értékű autókkal. Keresési feltételnek csak annyit állítottam, hogy legalább 2022-ig legyen műszakija, gondolom akkor mostanában rendbe rakták az autót.
Egyetemistaként nem érdekel, hogyha egy-két ajtó nem nyitható vagy nem zárható, az ablakok nem működnek, szakadt az ülés, eltérő színű egy elem, horpadt a csomagtartó, szóval semmi ilyesmi, csak üzembiztos legyen. Ennek fényében mit érdemes megnézni egy ilyen autón a vásárlásnál, hogy egy ideig javítás nélkül használni tudjam?
Köszönöm!
Érthető, köszönöm!
Nyilván érzem, hogy ez a Suzuki sokkal jobban néz ki, mint a korábban linkelt autók, csak valahogy nehezen hihető, hogy ilyen kevés pénzért csillogó külsőt kap az ember és akkor még belül is jó lesz.
A kicsit kopottabb autók "őszintébbnek" tűnnek.
De lehet, hogy rosszul gondolkodok.
Volt swiftem pár éve friss műszaki, sedan, 2 évet használtan amíg le nem járt a műszaki, nem volt vele olyan gond, ami miatt szerelőhøz kellett vinni, előtte volt vw pólóm, 130-ért, de csak 1 évet volt meg
.. Ette az olajat aztán nem tettem bele télen fagyállót és befagyott a motor... Volt anno Škoda Feliciám, az is, 1 évig volt meg, gyilkolható autó volt, dolgoztam vele... Volt drágább autóm is, milliós érték... Most egy 2005 Suzuki Altom van, abból fullosabb (fordulatszámmérő, légzsákok, abs, szervo, villany ablakok, kp zár stb) 200e Ft vettem, volt benne 88e km, amikor megvettem, egy ideje megvan, remélem még marad is egy darabig... Ki lehet fogni ilyen összegért is olyan kicsit, ami egy darabig elmegy, de ha valami komolyabb baja van, megy a kukába, jöhet a következő,mert egy komolyabb szerviz többe kerül, mint amennyit ér a kocsi... Amit lehet otthon kell javítani rajta. Az, hogy friss műszaki csak egy papír, nem baj ha van, de nem feltétlenül karbantartott autóra utal. A swiftet nem zárnám ki... Astra, Swift... Esetleg Ford Escort... Fiesta... De van jó pár típus amiből ki lehet fogni ennyiért olyat, ami még megy egy darabig.
25+-os autóknál jellemző a karosszéria rozsdásodás. Ez különösen a teherviselő részeken kritikus. (toronycsapágy, motortartó bak, futómű bekötési pontjai)
Motorikusan egy kopott sok kilométert futott szerkezetet kapsz. Lehet nagy olajfogyasztásod, de lehet repedt is a hengerfej, vagy a blokk. Ezeket nem látod előre.
Amire számítani kell:
- kuplung csere (előbb utóbb biztos..)
- szimeringek, egyéb tömítések
- öregedő vízcsövek
- elromló jeladó szenzorok
- elektromos anomáliák az öregedő vezetékek miatt
- magas fenntartási költségek
Szóval, akkor akarj ennyiért autót venni, ha rendelkezel még kb 400.000Ft-al amit fájdalom nélkül elköltesz szervizre mondjuk akár 1 hónapon belül.
F Astra is jó ha kapsz ennyiért. De eléggé rozsdálnak.
Swiftnek az 1.3 8V-nél van olyan baja, hogy a szoknya letud törni a dugónál, ha az előző tulajok a városban ezerötszázas fordulaton nyektették és ezzel feleslegesen nagy oldalirányú terhelésnek tették ki folyamatosan a dugattyút.
Másik bajuk a váltó egyes és kettes fokozatának a szinkrongyűrű kopása, alig veszi, recseg stb.
Azonkívül a szelepfedél tömítés szereti az olajat ereszteni elég jól. A legnagyobb baja a rozsda ennek is, mindenhol előjön, de hátul a kerékrögzítéseknél és elől a torony tetejében a motorháztetőt felnyitva is van mikor látható, hogy átrohad, ki is tud szakadni a kereke menet közben. Ezekre figyelni kell, mert egyrészt veszélyes, másrészt megjavítani se fogja senki. Ez nem olyan, mint egy sima küszöb vagy kerékjárati ív rohadás.
Ha ezek nincsenek akkor vicces kis mászkálós autó. A probléma, hogy ami nem ilyen az duplájába, triplájába kerül a 100-nak.
Az a kis B Corsa egész "jó" autó ám az árához képest.
Városban tökéletes, kis helyre befér... igaz a szervó hiánya miatt a parkolás igazi bicepsz/tricepsz erősítő lesz :D
ABS sincs benne így taknyos úton kerülni kell a satufékezést...
Alkatrész van hozzá dögivel, akár utángyártott új, akár bontott használt.
Nekünk 1999-es évjáratú volt de sajna nagyon rohadt már az alja, nem érte meg volna költeni rá így ment a bontóba... (de kívül is rozsdás volt már több helyen).
Ez kívül egész szépnek tűnik.
Meg kell nézni az alját, hogy rohadt-e, illetve ha kinyitod az ajtót akkor a B oszlopon könyök magasságban lesz egy műanyag rács. Na azt érdemes levenni és bevilágítani egy erős zseblámpával... Ott látod a sárvédő belsejét, küszöb tetejét, hogy milyen állapotban van.
Ha minden jó akkor szerintem vedd meg.
Nem azt mondom, hogy hú de szerettem a kis corsával mászkálni, főleg a mercim után átülve ebbe, de nem rossz autó ez ennyi pénzért.
Autópálya 95-100-nál többet nem érdemes vele menni :D
Vagy beállni valami kamion mögé 2-300 méterrel és tartani a tempót.
Nézted a suzukit a JSZP-n?
12 tulajdonosa volt eddig ami nem kevés...
A corsa 5 évvel öregebb és csak 5 tulajdonosa volt eddig.
Nekem a 30 éves mercimnek 3 tulaja volt.
Ha úgy nézzük ezek az autók elég megbízhatóak... suzuki, b corsa, az én dízel mercim... mégis 12 tulajdonosa volt eddig a suzukinak.
Lehet ez a swift nem éppen a megbízható suzukik közé tartozik.
Én elfelejteném ezek után és a B Corsát választanám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!