Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől függ, mi határozza meg,...

Mitől függ, mi határozza meg, hogy mikor kell/lehet 1-be,2-be, stb. váltani?

Figyelt kérdés

Most kezdtem el vezetni, első rutinórámon vagyok túl. De ezt a váltást (mikor és miért stb.) egyáltalán nem értem.

Azt tudom, hogy hogyan kell váltani, csak azt nem tudom/értem, hogy mi határozza meg, hogy mikor kell és hányasba váltani.


Életemben először ültem volánnál, így léccí ne röhögjetek ki... :)


2010. júl. 26. 08:46
 1/8 anonim ***** válasza:
Ha túlpörög a motor, akkor váltani kell. Ezt az elején a km órán látod, mármint a sebességen, aztán már rá sem kell nézned, hallani fogod, hogy "kéri" a motor a váltást. Dízel kocsikat általában nem "húzatunk"ki annyira, tehát hamarabb váltunk.
2010. júl. 26. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
előző vagyok. Felfelé, csak egyesével lehet váltani, tehát mondjuk 2-esből 5-be nem szabad, visszaváltani lehet több fokoztatot is.
2010. júl. 26. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
fordulatszám, de a hangján hallod a motornak, ha túl hangos kezd lenni válts, idővel meg kell tanulnod a "túl hangos" rész előtt váltani ;)
2010. júl. 26. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

leginkább az a jó, ha folyamatosan kihasználod a sebességfokozatokat, azaz ahogyan egyesbe elindulsz és az autó kicsit meglódul (ezt érzed) már váltasz is kettesbe, majd hármasba és így tovább.


Érezned kell, hogy melyik sebességben van a motor egészséges fordulatszám tartományban, azaz nem pörög túlságosan, de nem is túl alacsony a fordulat.


Nagy általánosságban talán elmondható hogy benzines autóknál mondjuk 2500 körül el lehet váltani és körülbelül kicsivel 2000 alatt érdemes tartani folyamatos haladáskor ha lehetséges. Ez a fogyasztás szempontjából sem mind1.

2010. júl. 26. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

egyébként ez az egész tanulható, mint az a folyamat, ahogyan váltasz, vagy megállsz, vagy elindulsz.


Gyakorolni, és menni fog! :)


(énis így kezdtem körülbelül két éve, nagyon sutának éreztem magam... azóta eltelt egy kis idő és bő 70 ezer km:)

2010. júl. 26. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
A motor maximális fordulatszáma korlátolt, ezért 1-esbe (legnagyobb áttétel) és 5-ösbe(legkisebb áttétel), más lesz a maximális sebessége, ezzel arányosan a nyomaték is változik, 1-esbe dombon mehetsz föl, lassan de nagy nyomatékkal, 5-ösben pedig elérheted a jármű végsebességét, a többi fokozat ezen határok közötti hézagokat tölti ki, de létezik fokozatmentes automata váltó is.
2010. júl. 26. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
32%

Ne pontozzatok le, de én nem értem, hogy hogy nem érzi valaki, hogy mikor kell váltani! És felfelé is lehet néha 2-őt váltani!

Például: Egy falu határánál vagyunk, én éppen 3-masban vagyok, ekkor meglátok egy Simson huszárt. 3-masban kihúzatom, hogy megelőzzem. Mondjuk megyek már 80-al 3-ban, és akkor nem rakom be már 4-be, hanem ráküldöm az 5-öst!

2010. júl. 26. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Csak ha vizsgán ráküldöd 3-ból az 5-re, akkor leállítanak szépen oldalra, és helyet is cserélhetsz...vagyis megbuksz.


Felfelé valóban csak egyesével szabad (helyesen) váltani. Ezt az oktató mondta.


Más az, amikor már megvan a jogsid, és úgy vezetsz, persze akkor is körültekintően, mint amikor vizsgára készülsz, ahol mindent szabályosan kérnek.

2010. júl. 26. 11:35

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!