A hybrid autó, méri külön, hogy hány km van az autóban, és mennyi a robbanómotorban?
Nem méri külön és nem is lenne sok értelme. Hibrid üzemmódban jár mindkét motor. Alapból a belső égésű motor a generátort hajtja, míg a villanymotor hajtja az autót. Intenzív gyorsításkor vált a sebességváltó és direktben besegít a belső égésű motor, mint egy hagyományos autónál.
Ahol van tisztán elektromos mód, ott tud az autó külön a villanymotorral menni.
Az előző jó nagyot tévedett. Egyáltalán nem így van.
A belső égésű motor indítómotorja egyben a generátor és a rásegítő villanymotor is. Vegyünk példáűul egy Priust vagy Rav5 hibridet: alapból a belsőégésű motor hajtja a járművet egy bonyolult bolygóműves fokozat nélküli CVT váltón keresztül. A villanymotor önmagában elég gyenge, csak lassú haladáskor és kis nagyon enyhe gyorsításkor képes mozgatni az autót. Tisztán elektromos hajtással kb. 2 km-t tud megtenni. Autópályán, országúton az akkut kb. fél töltésen tartja, fékezéskor ameddig lehet az akku töltését végezve fékez a generátor. Gyorsításkor a villanymotor is rásegít, egészen enyhe gyorsításkor (zöld lámpánál már ledudálnak érte) csak a villanymotorral indul.
Padlógáznál a belsőégésű motor beáll a maximélis teljesítményhez tartozó fordulatszámra (kb. tiltás -10%), a CVT ahogy tudja, folyamatosan csökkenti az áttételt a sebesség növekedésével összhangban, és ameddig van töltés az akkuban, a villanymotor is besegít.
Amikor a belsőégésű motor csak egy generátort hajt, az más téma. Ilyen a BMW i3 extenderes változat, vagy ilyen az összes diesel-villamos mozdony, csak azok nem tudnak csak akkuról menni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!