Miért van a kamionosoknak sebességletiltó tachográf kamionstop? Bővebben lent.
Kezdjük az elején. Persze, menjenek csak annyit, amennyit szeretnének. Ez nem lenne probléma, ha ismernék a képességeiket és időben félre tudnának állni - s persze meglenne erre a lehetőségük. Ha ugyanis nem lenne kötelező pihenő, akkor a fuvarozócégek gyakorlatilag napi 24 órás vezetésre kényszerítenék a kamionosokat, amit az emberi szervezet nem biztos, hogy kibír. Ettől pedig megszaporodnának a balesetek.
A 90 km/h-s sebességkorlátozás sem hülyeség, mert egy 40 tonnás szerelvénnyel csúnya dolgokat lehet művelni, ha elszabadul, elég, ha csak ennyivel megy.
A súlykorlátozást ne velünk beszéld meg, hanem a közútkezelővel (a közutak állapota mellett mondjuk ez mindegy), illetve a vontatók és félpótkocsik tervezését irányító mérnökgárdával. Ők majd talán elmagyarázzák neked, hogy mennyiben nézne ki egy tömegkorlátozás nélküli üzemre épített kamion (mert ha fel lehet rá pakolni 80 tonna vasat, akkor fel is pakolják ám).
A kamionnal előzni tilos tábla hatásának vizsgálatára tudom ajánlani valamelyik majdnem kétsávos, kátyús, nyomvályús, kanyargós magyarországi utat (pl. a 38-as Bodrogkeresztúr-Tokaj közti szakaszát).
A hétvégi kamionstopról inkább nem nyilatkozom, ahhoz már végképp nem értek.
Ha pedig csak egy jóízű fröcsögést, anyázást szerettél volna kiváltani mindenkiből egy kellően provokatív kérdéssel, akkor elnézést kérek, hogy egy kulturáltnak szánt válasszal elrontottam ezt.
Egy kicsit nem ártana gondolkodnod!
Súlykorlátozás: az utakat bizonyos teherbíróképességre építik. Ha ettől nehezebb járművek mennek rajta sűrűn,vagy állandó jelleggel,az út nagyon gyorsan tönkremegy. (Ilyen pl. az 53-as út. Elkészültekor még nem volt rajta kamionforgalom,ma már teljesen tönkre van)
Sebesség korlátozás: így is elég baleset van az utakon,nem kellene még növelni az esélyét. Egy kamion,főleg,ha rakományt visz,nem tud olyan gyorsan megállni,mint egy személyautó. Ha fékez, a rakomány akkor is "tolja" előre.
Ami pedig a pihenőt illeti: a sofőrök általában heteket vannak egyfolytában úton. Ha nem lenne kötelező pihenőidejük, a főnök semmit nem hagyna nekik. Neki az az érdeke,hogy minél többet menjen a kocsi. Az álmos és a fáradt sofőr pedig könnyebben okoz balesetet.
A 130 km/h azért nem jó, mert egy 24 tonnás kamionnal nehezebb megállni, mint egy személyautóval, illetve hosszabb a féknyom.
Ha annyit vezetnének amennyit "akarnának", akkor a munkaadó kötelezné őket a folyamatos vezetésre és így nem tudnának aludni a sofőrök.
Az ünnepnapokon való közlekedést támogatom, de a vasárnap az legyen nekik is egy szabadnap.
A súlykorlátozás az út teherbíró képessége miatt van. Egy 20 tonnás kamion nem mehet át egy 5 tonnát elbíró hídon.
Az előzéssel pedig feltartják a forgalmat, mert 80 km/h-nál nem megy egyik sem többet és így hosszú perceken keresztül előzik egymást.
Még annyit a hétvégi kitiltásról! Hézközben is a forgalmasabb utakon nehéz a közlekedés,ha sok a kamion. Hétvégén pedig megnő a személykocsik forgalma. Így is sok a digó,ha még a kamionok is mennének,nem lehetne közlekedni.
Egy kamionos.
Vasútra az összes tranzitban közlekedő kamiont!
Nem nálunk tankol, bagatel összeget fizet az úthasználatért...... stb., stb.
Mi adófizetők pedig nyögjük az összes kárt, amit okoznak az utak pusztitásával?!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!