Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van a kamionosoknak...

Miért van a kamionosoknak sebességletiltó tachográf kamionstop? Bővebben lent.

Figyelt kérdés
Legyen nekik is úgy mint a személyautósoknak. Autópályán mehessenek 120-130km/h-val vezessenek annyit amennyit akarnak és mehessenek ünnepnapokon és vasárnap is. Sőt még a súlykorlátozás és a kamionnal előzni tilos tábla is szűnjön meg. Véleményeket.
2010. júl. 25. 21:14
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
100%

Kezdjük az elején. Persze, menjenek csak annyit, amennyit szeretnének. Ez nem lenne probléma, ha ismernék a képességeiket és időben félre tudnának állni - s persze meglenne erre a lehetőségük. Ha ugyanis nem lenne kötelező pihenő, akkor a fuvarozócégek gyakorlatilag napi 24 órás vezetésre kényszerítenék a kamionosokat, amit az emberi szervezet nem biztos, hogy kibír. Ettől pedig megszaporodnának a balesetek.

A 90 km/h-s sebességkorlátozás sem hülyeség, mert egy 40 tonnás szerelvénnyel csúnya dolgokat lehet művelni, ha elszabadul, elég, ha csak ennyivel megy.

A súlykorlátozást ne velünk beszéld meg, hanem a közútkezelővel (a közutak állapota mellett mondjuk ez mindegy), illetve a vontatók és félpótkocsik tervezését irányító mérnökgárdával. Ők majd talán elmagyarázzák neked, hogy mennyiben nézne ki egy tömegkorlátozás nélküli üzemre épített kamion (mert ha fel lehet rá pakolni 80 tonna vasat, akkor fel is pakolják ám).

A kamionnal előzni tilos tábla hatásának vizsgálatára tudom ajánlani valamelyik majdnem kétsávos, kátyús, nyomvályús, kanyargós magyarországi utat (pl. a 38-as Bodrogkeresztúr-Tokaj közti szakaszát).

A hétvégi kamionstopról inkább nem nyilatkozom, ahhoz már végképp nem értek.

Ha pedig csak egy jóízű fröcsögést, anyázást szerettél volna kiváltani mindenkiből egy kellően provokatív kérdéssel, akkor elnézést kérek, hogy egy kulturáltnak szánt válasszal elrontottam ezt.

2010. júl. 25. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
100%

Egy kicsit nem ártana gondolkodnod!

Súlykorlátozás: az utakat bizonyos teherbíróképességre építik. Ha ettől nehezebb járművek mennek rajta sűrűn,vagy állandó jelleggel,az út nagyon gyorsan tönkremegy. (Ilyen pl. az 53-as út. Elkészültekor még nem volt rajta kamionforgalom,ma már teljesen tönkre van)

Sebesség korlátozás: így is elég baleset van az utakon,nem kellene még növelni az esélyét. Egy kamion,főleg,ha rakományt visz,nem tud olyan gyorsan megállni,mint egy személyautó. Ha fékez, a rakomány akkor is "tolja" előre.

Ami pedig a pihenőt illeti: a sofőrök általában heteket vannak egyfolytában úton. Ha nem lenne kötelező pihenőidejük, a főnök semmit nem hagyna nekik. Neki az az érdeke,hogy minél többet menjen a kocsi. Az álmos és a fáradt sofőr pedig könnyebben okoz balesetet.

2010. júl. 25. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:

A 130 km/h azért nem jó, mert egy 24 tonnás kamionnal nehezebb megállni, mint egy személyautóval, illetve hosszabb a féknyom.

Ha annyit vezetnének amennyit "akarnának", akkor a munkaadó kötelezné őket a folyamatos vezetésre és így nem tudnának aludni a sofőrök.

Az ünnepnapokon való közlekedést támogatom, de a vasárnap az legyen nekik is egy szabadnap.

A súlykorlátozás az út teherbíró képessége miatt van. Egy 20 tonnás kamion nem mehet át egy 5 tonnát elbíró hídon.

Az előzéssel pedig feltartják a forgalmat, mert 80 km/h-nál nem megy egyik sem többet és így hosszú perceken keresztül előzik egymást.

2010. júl. 25. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
100%

Még annyit a hétvégi kitiltásról! Hézközben is a forgalmasabb utakon nehéz a közlekedés,ha sok a kamion. Hétvégén pedig megnő a személykocsik forgalma. Így is sok a digó,ha még a kamionok is mennének,nem lehetne közlekedni.

Egy kamionos.

2010. júl. 25. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:
A súlykorlátozást a táblára értettem pihenőidre meg mondjuk lennel de nem nap 8 óra vezetési időt adnék hanem 16-ot és még így is tudna este aludni.
2010. júl. 25. 21:35
 6/17 A kérdező kommentje:
Igaza van mindenkinek de vezessenek 16 órát és akkor még pihenni is tudnak este.A vasárnapi stop azért nem jó mert a parkolóban nem valami jó egész nap döglődni.
2010. júl. 25. 21:43
 7/17 anonim ***** válasza:
100%
a napi 16 órás munkaidő is rengeteg lenne. városban nagyon kell figyelni, így az emberi agy egy idő után nem terhelhető. senkitől nem várható el, hogy mondjuk a 12. órában ugyanolyan éber legyen, mint az elsőben. ha meg pályán vezet, annyira unalmas, hogy még 8 óra alatt is majd bealszik, mi lenne kétszer olyan hosszú műszak esetén. a vasárnapi kamionstop mondjuk szerintem is baromság...
2010. júl. 25. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 A kérdező kommentje:
Van benne igazság.
2010. júl. 25. 22:00
 9/17 anonim ***** válasza:
Na, azok egy siránkozó nyápic banda!Nekik semmi nem jó és mindenkinél okosabbak.A legtöbbjük egy lusta kormányforgató nagyképű barom!Jönnek hozzánk terményért, aztán játszák az eszüket, mi meg ott szopatjuk őket, ahol csak lehet...A normális, köszönni tudó, segítőkész sofőrök seggét is kinyaljuk!De sajnos 100-ból kettő!De van egy két kivétel, akik tényleg zsír jó fejek!Sajnos nagyon kevesen...
2010. júl. 25. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:

Vasútra az összes tranzitban közlekedő kamiont!

Nem nálunk tankol, bagatel összeget fizet az úthasználatért...... stb., stb.

Mi adófizetők pedig nyögjük az összes kárt, amit okoznak az utak pusztitásával?!

2010. júl. 26. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!