Levegős dízel üzemanyag rendszer?
De van tápszivattyú ami szívja és nyomja a gázolajat.
A rendszerről és a működéséről pedig sok cikk van fenn.
Ha megérted a működését akkor már eltudod képzelni a hibáit is.
A tankból a tápszivattyúig szívja , utána pedig nyomja a gázolajat és itt lenni kell egy bizonyos nyomásnak is lenni. Ezt egy nyomástartó szelep biztosítja.
Ha kifogyik a gázolaj vagy fellazul, eltörik a szívóág akkor levegőt szív .
Ahol nyomásnak kell lenni ott valahol kikell engedni a levegőt a rendszerből, ez a légtelenítés.
De a modernebb rendszerek már saját magukat légtelenítik le, nem kell kézzel ezt csinálni.
De csak akkor tudja ezt is ha ne szív további levegőt be, mert akkor levegős lesz továbbra is.
Nincs olyan, hogy légteleníti magát, hogyha nem lazítasz meg egy csatlakozást sem. A régi dízelekben azért volt kézi tápszivattyú, mert nem volt elektromos átemelőszivattyú, ami a mai autók egy részében van, bár most is van csomó, amelyikben közvetlenül a CR szivattyú szívja a tankból. És a régi dízelekben is legfeljebb a szűrőházat tudtad vele felpumpálni az adagolóig, utána lehetett tovább bűvészkedni.
Kialakulhat bármilyen hibás csatlakozásnál, ha repedt egy nyomócső, vagy üzemanyagcső, vagy ha kopottak, hibásak a nyomástartó szelepek, membránok, de akkor is, ha már magában a tartályban levegőt szív, bármi miatt. Ha nem indul az autó, és sokáig gyötröd vele, akkor azon alkatrészek mehetnek tönkre, amiket csak a gázolaj ken, tipikusan a forgóelosztós adagolók és a CR szivattyúk, PD elemek ilyenek.
3-as válaszoló vagyok, nem kérdöjelezem meg a 4 - es válaszlót. èn így tudtam, ahogy leírtam.
ha tévedtem, bocsànat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!