Rövid távra ezek a kocsiközül (1. Autónak). pár évig míg nem szedek ősze egy jobbra zsetont, Milyenek?
Renault Clio 1.2 vagy 1.4 (1.4 essel jó tapasztalaltaim vannak)
Renault Thalia 1.4
Suzuki Swift 1.0 vagy 1.3
Peugeot 306 1.4 (sedan & hatcback is)
Peugeot 206 1.4
A-B be utazonak kisebb távokra és 1-2 hosszabb távra külföldi utat bírja
Évente
Ha valakinek ezek közül volt valamelyikkel tapasztalata azt jelezd a kommentbe.
Európai gyártmányok mind vackok, kevesebb élettartamra tervezettek.
Más szemléletű befektetők gyártják (nyugati vadkapitalizmus) mint az ázsiaiakat.
Suzuki Swfit 1.0 val volt tapasztalatom... 10 éves korába 53 ezer kilométerrel (szóval még használva sem volt nagyon), fűtetlen garázsban, kirohadt a padlólemez...
Esős időbe elázott a cipőm úgy beverte a vizet, hogy állt az ülés alatt.
53 ezer kilométerrel 8 litert evett az ezres motor, és úgy szólt mintha háromezres lenne...
1. válaszolóra ne nagyon hallgass, 3 választ írt és összesen egy értelmes dolgot nem találtam benne. Az ázsiai piac éltetése tipikus ismerethiányos rizsmánia, az meg hogy 53 ezernél kirohadt a garázsban álló Swift, az vagy ferdítés, vagy megint csak fél ismerettel rendelkező megállapítás. A Swiftek sajnos tényleg rohadnak, de ha garázsban állt, akkor 53 ezernél tuti nem fog csak úgy magától rohadni, szóval ott valami el van ásva a háttérben.
Renault Thalia = szedán Clio, szóval egy kalap alá vehetőek. Jó kis autók, ajánlom őket.
Swift: 1.0 a világból kimegy, viszont tényleg nagyon gyenge és nagyon gyorsan ki fogod nőni, szóval ha csak "pár év" múlva tudsz nagyobbra váltani, akkor nem biztos, hogy a legjobb választás, habár kezdésnek tényleg nagyon jó. 1.3 hulladék, azt ne vegyél. Illetve ahogy mondtam tényleg hajlamosak rohadni, bár nem annyira mint 1. mondta, szóval érdemes alaposan átnézni, elsősorban természetesen a küszöböket és kerékjárati íveket, illetve alvázra ránézni amennyire be tudsz nézni.
Peugeot 306: a szedán az annak idején nagy jampi autó volt, úgyhogy a legtöbb nagyon lelakott ótvar állapotban van, szóval nem a legjobb választás, mert zsákbamacska. A ferdehátú biztonságosabb vétel és egyébként nem sok gond van velük, jó konstrukció.
Peugeot 206: nem rossz végülis ez sem, de inkább választanám akár a Cliot, akár a ferdehátú 306-ot. A futómű nem a legstrapabíróbb, amit láttam, arra érdemes figyelni.
Ezek közül én leginkább a Cliot ajánlanám, habár autós berkekben létezik a "3F" szabály, azaz "Ford, Fiat, francia", márkák, amikkel csak a baj van. Ez persze torzítás, de minden viccnek fele igaz, ahogy mondani szokták. Én személy szerint inkább ajánlanék ezek helyett mondjuk egy F Astrát (nem mintha az hibátlan lenne, az Ecotec-es Opelek szeretik az olajat, de nem vészes), 2-es Ibizát, vagy akár Skoda Feliciát.
Na de nem lebeszélni szeretnélek a franciákról, csak azért, mert francia, hisz egyetlen igazság létezik: minden autó vagy rossz, vagy el fog romolni. A francia is, a német is, a japán is. Szóval tök mindegy mit veszel, egy a lényeg: legyél alapos. Ha rozsdát látsz, ne is nézd tovább, mert az csak a pénzedet fogja nyelni. Ha nagyon nyekereg a futómű vagy nem hallasz két egyforma ütemet a motorból, akkor szintén. De egyébként a legtöbb autószerviz ingyen vállal átvizsgálást, szóval érdemes egyeztetni az eladóval, hogy vásárlás előtt szeretnéd átnézetni hozzáértőkkel és így nem kell laikusként keresni a hibákat, hanem kapsz részletes szakértői véleményt, esetleges hibákra árajánlatot és akkor tudsz mérlegelni, hogy megéri-e. Ha pedig az eladó nem engedi ezt, akkor át akar vágni, szóval ez is arra jel, hogy hagyd ott.
Sok sikert!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!