Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Astra G 2. 0 DTi 101LE...

Opel Astra G 2. 0 DTi 101LE kombi, vagy Opel Astra H 1.7 CDTi coupe?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Jelenleg használtautó vásárláson gondolkodok, és ezt a kettőt vettem számításba, ismerős értékesítené. 70%-ban városon kívül használnám, igazából elsődleges szempont A-ból B-be eljutni. Előbbit 550.000-ért, utóbbit 900.000-ért tudnám megvenni. A legfontosabb a megbízhatóság, de igen dinamikusan vezetek (nem, nem állat módjára), így szeretném, ha erre az autó lehetőséget is adna. Előző autóm egy 1.6 16v 4-es golf volt, örülnék, ha a következővel legalább annyira lendületesen lehetne közlekedni, és kényelemben is felérne hozzá. Melyiket ajánljátok inkább? (személyes tapasztalat megosztásáért különösen hálás lennék) Köszönöm!

2020. márc. 17. 11:55
 1/7 anonim ***** válasza:
20%
Inkább valami PD
2020. márc. 17. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Coupé az a 3 ajtós GTC H Astra, ugye? Szerintem még mai szemmel is nagyon szép autó. Modernebb is mint a dti G Astra. Kinézetre is, technikára is.

Melyik 1.7-essel vennéd? A DTH annak ellenére, hogy modern CR rendszerű dízel, változó geometriás turbóval, intercoolerrel, szinte elnyűhetetlen motor. Az Opelnek az egyik legjobb dízel motorja, nem csak az én véleményem szerint.

2020. márc. 17. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

A G Astra kombi egy melós autó kinézet. A motorja talán még jó. Nekem nem jött be, nem is volt meg sokáig. Rohadni azt tud.

A coupé szebb, tapasztalatom nincs vele.

2020. márc. 18. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Huh, nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan ennyi segítséget kapok, köszönöm!

#2: itt vannak róla képek URL linkje, sajnos ennyire én már nem értek hozzá, de látom, Te igen, talán többet tudsz mondani ezek alapján:


[link]


[link]



#3: igen, sajnos a G astra kicsit papásabb, de csajozni úgyse autóval fogok (legalábbis ezekkel biztos nem), inkább a megbízhatóságon van a hangsúly, illetve teljesítményen (utóbbi a gyári paraméterek szerint kb egyenlő).

Kicsit attól félek még, hogy a H astrában, mivel modernebb, több az elektronika, így több is a hibafaktor.

2020. márc. 18. 13:21
 5/7 anonim ***** válasza:
Teljesen mindegy, a gastrába meg ott az adagoló hibafaktornak ami előszeretettel fossa magát össze.
2020. márc. 18. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Igen, ez a GTC. Szerintem nem csúnya autó. Tény, hogy sokkal fiatalosabb, mint egy kombi G Astra. A motor ránézésre vagy z17dth (101Le), vagy z17dtl(80Le). A blokk ugyan az, de utóbbiban még fix geos a turbó és a befecskendező rendszer is más. Teljesítményben, nyomatékban is elmarad, kicsit lomhább. A 101Le-s, 240Nm nyomatékkal már kellemesen tudja mozgatni az autót, nagyon kedvező fogyasztás mellett.

Nagyon nagy elektronikai gondok általában nem szoktak ezekkel lenni. Persze azért bele lehet nyúlni valami szopórollerbe is.

Főtengely jeladó szokta megadni magát 200.000km környékén. De nem bonyolult a cseréje. A motortéri biztosítéktábla alatt a gázpedál vezetéke szokott kontakthibás lenni. Egy tisztítás, vagy inkább átforrasztás végelegesen megoldja a gondot, ha még nem esett ezen át. 5 ajtósnál, kombinál a hátsó ajtóknál előfordul hogy az átvezetésnél megtörik a kábelköteg, de itt eleve kizárt ez a hiba. A generátor a gyenge pontja. Vagy 100, vagy 110A-es van benne, alul van méretezve, túlterhelődik és elszáll a diódahíd. Ha 50-60ekm-t elmész két generátor felújítás között, az már jó arány. Bosszantó hiba, de nem olyan horror a felújítás. Generátor is viszonylag jó helyen van: jobb oldalon elöl, alul. Könnyű kivenni. Más elektronikával kapcsolatos jellemző típushiba nekem nem is jut eszembe.

A motorháztető alatt a két torony tetején a fekete műanyag kupakot szedd fel. Ha nem volt mostanában cserélve a toronyszilent, csurom rozsda lesz. Ha nagyon durván néz ki és hosszabb távra tervezel az autóval, ezt érdemes cseréltetni. Sajnos a 98%-uk így néz ki. Amit még a képen látok, hogy a hűtőfolyadék szint alatt van a képen látható autón.

2020. márc. 18. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
#6: igen, ez a 101LE-s lesz. Tippre nem hiszem, hogy a 105LE-s golfomnál lendületesebb, de mondjuk a mindennapokra már az is elég, talán nem kell visszaváltani 90-nél egy előzésnél. A hűtőtartály ereszt, mondta a srác, de az cserélve is lesz. A generátor hibáját gondolom nem lehet előre megjósolni állapot alapján, mikor jön elő, nem? Érdemes vásárlásnál cserélni egyből? Ha a generátor meghal, gondolom, az út szélén maradok-hibáról beszélünk, nem? Köszönöm, a tornyokat akkor majd meglesem, az még talán nekem is megy :D
2020. márc. 19. 09:40

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!