Opel Astra G 2. 0 DTi 101LE kombi, vagy Opel Astra H 1.7 CDTi coupe?
Coupé az a 3 ajtós GTC H Astra, ugye? Szerintem még mai szemmel is nagyon szép autó. Modernebb is mint a dti G Astra. Kinézetre is, technikára is.
Melyik 1.7-essel vennéd? A DTH annak ellenére, hogy modern CR rendszerű dízel, változó geometriás turbóval, intercoolerrel, szinte elnyűhetetlen motor. Az Opelnek az egyik legjobb dízel motorja, nem csak az én véleményem szerint.
A G Astra kombi egy melós autó kinézet. A motorja talán még jó. Nekem nem jött be, nem is volt meg sokáig. Rohadni azt tud.
A coupé szebb, tapasztalatom nincs vele.
Huh, nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan ennyi segítséget kapok, köszönöm!
#2: itt vannak róla képek URL linkje, sajnos ennyire én már nem értek hozzá, de látom, Te igen, talán többet tudsz mondani ezek alapján:
#3: igen, sajnos a G astra kicsit papásabb, de csajozni úgyse autóval fogok (legalábbis ezekkel biztos nem), inkább a megbízhatóságon van a hangsúly, illetve teljesítményen (utóbbi a gyári paraméterek szerint kb egyenlő).
Kicsit attól félek még, hogy a H astrában, mivel modernebb, több az elektronika, így több is a hibafaktor.
Igen, ez a GTC. Szerintem nem csúnya autó. Tény, hogy sokkal fiatalosabb, mint egy kombi G Astra. A motor ránézésre vagy z17dth (101Le), vagy z17dtl(80Le). A blokk ugyan az, de utóbbiban még fix geos a turbó és a befecskendező rendszer is más. Teljesítményben, nyomatékban is elmarad, kicsit lomhább. A 101Le-s, 240Nm nyomatékkal már kellemesen tudja mozgatni az autót, nagyon kedvező fogyasztás mellett.
Nagyon nagy elektronikai gondok általában nem szoktak ezekkel lenni. Persze azért bele lehet nyúlni valami szopórollerbe is.
Főtengely jeladó szokta megadni magát 200.000km környékén. De nem bonyolult a cseréje. A motortéri biztosítéktábla alatt a gázpedál vezetéke szokott kontakthibás lenni. Egy tisztítás, vagy inkább átforrasztás végelegesen megoldja a gondot, ha még nem esett ezen át. 5 ajtósnál, kombinál a hátsó ajtóknál előfordul hogy az átvezetésnél megtörik a kábelköteg, de itt eleve kizárt ez a hiba. A generátor a gyenge pontja. Vagy 100, vagy 110A-es van benne, alul van méretezve, túlterhelődik és elszáll a diódahíd. Ha 50-60ekm-t elmész két generátor felújítás között, az már jó arány. Bosszantó hiba, de nem olyan horror a felújítás. Generátor is viszonylag jó helyen van: jobb oldalon elöl, alul. Könnyű kivenni. Más elektronikával kapcsolatos jellemző típushiba nekem nem is jut eszembe.
A motorháztető alatt a két torony tetején a fekete műanyag kupakot szedd fel. Ha nem volt mostanában cserélve a toronyszilent, csurom rozsda lesz. Ha nagyon durván néz ki és hosszabb távra tervezel az autóval, ezt érdemes cseréltetni. Sajnos a 98%-uk így néz ki. Amit még a képen látok, hogy a hűtőfolyadék szint alatt van a képen látható autón.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!