Valóban igaz az, hogy magánszemélytől érdemesebb autót venni?
Igen igaz.
Saját tapasztalataim is ezt mutatják. 2 dolog,és kevesebb fejfájás.
- Az egyik, vásárlás előtt vidd el rázópadra/fékpadra. Tíz vagy százezreket spórolsz rajta. Inkább itt derüljön ki (vásárlás előtt) mint a következő műszaki vizsgán.
- Illetve állj rá aknára, és minimum a legalacsonyabb pontokat kocogtasd végig. Küszöbök mellett, a taposó vízfuratoknál, főnyúlványoknál, és hasonló kurrens helyeken.
Továbbá:
Nézd meg az ajtók vonalvezetését becsukott állapotukban. Zárhidat, hátsó csomagtér nyúlványokat (beletolattak -e előröl vagy hátulról).
Karosszériás vagyok, hidd el van ebben tapasztalatom. :)
Még annyit, hogy a "festék vastagság mérőt" olyan autónál vedd elő, ami a magasabb értéket meghaladja. cca 1 millió felett.
Pár százezres autónál felesleges mutogatni a tulajdonosnak, mert egyrészt vagy azt sem tudja, hogy micsoda, másrészt annyi pénzért csodát nem szabad várni.
Kollegam akart venni autot. Elvittem a festek vastagsag merőt de a kocsinak a sarvedő íve ecsettel volt lefestve XD mondom ok erről ennyit. Végülis otthagytuk nem volt az annyira jó mint ah kinézett :-D
Biztos mazdaba akarod ölni a penzed ? Rozsdabánya az összes.
Mindegy, hogy kereskedőnél veszed vagy neppernél. Vidd el előtte a műhely PRN-be. Ingyen atnezik es te leszel az első aki nem megvetel utan viszi el és fogja a fejét, hogy jaaaaj Istenem mi a szart vettem. Vissza adod a tulajnak es megköszönöd.
sajnos eléggé félreveztő a dolog pont emiatt, bár ennek leginkább az álomvilágban élő vásárlók/érdeklődők az okozói.
az lehet, hogy egy kereskedő még ott helyben is szépítené a dolgot, amikor gyanakszik az ember, esetleg elvinné átvizsgálni, de a magánszemély is ugyanezt megteszi, max nem olyan profin.
én előző autómat felraktam úgy, hogy leírtam azt, mivel kell foglalkozni, szintén 11 éves volt, érthető, hogy nem hibamentes autót árulok.
egy darab érdeklődő nem volt...mert hát olyan autót nem veszünk, amit egyből vinni kell a szervízbe...olyan autó kell, amire azt írja a tulajdonosa, hogy koppanásmentes futómű, porszáraz-tiszta motortér, kopásmentes belső anyagok, szinte újszerű, megvigyázott autó..erre harapnak.
így hát miután senkit nem érdekel a törödésigényes autó, szépen kiveszi a hirdetésből a negatív dolgokat, úgyis jönnek és átnézik...utána meg ott helyben derülnek ki a dolgok, és megy az anyázás, hogy dehát erről nem volt szó a hirdetésben...
esetleg vannak azok, akiknek lelkiismeretfurdalásuk lenne, ezért csak egy részét titkolja el a hibáknak...utána szorítja keresztbe az ujját, hogy ne derüljenek ki, és mikor már kifizették, elvitték, 2 nap múlva hívják, akkor "ohh, hát nálam ez soha nem fordult még elő, nem tudom mi lehet".
szóval én azért fenntartásokkal kezelném ezt a "magánszemély őszintébb" dolgot.
Nem igaz, csak nagyon nem mindegy milyen kereskedőhöz mész.
A lepukkant autók, amiket néztél mind olyanok, amit magánszemély próbált eladni, de nem sikerült és bagóért odaadta a kereskedőnek.
Ha szalonból veszel használtat (sok foglalkozik ezzel) vagy nagy, neves kereskedőtől (mint pl. a kopasz), akkor jobban jársz, mint magánszemélynél.
Ennek oka, hogy 12 hónap szavatosságot kell vállalniuk. Ez magánszemélyre is igaz, de kereskedés esetében az első 6 hónapban neki kell bizonyítania, hogy a felmerülő hibák az eladáskor még nem voltak az autóban. Ezáltal rejtett hibáktól véde vagy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!