Csak én gondolom, hogy a német autóipar pusztán az autók mostani minősége miatt van recesszióban?
Szerintem a mostani és pár éves német alsó és középkategóriás autók baromi rosszak, ahhoz képest drágán...
A luxus autók meg nagyon semmilyenek, sok konkurenshez képest.
Azt is gondolom, hogy a francia, koreai, de még a francia-román (Dacia) autók is jobb ár/érték arányt biztosítanak...
Pl. egy Kia sokkal olcsóbb mint egy német autó, de közel ugyanazt a minőséget hozza... Kompromisszum, hogy általában csúnya, de mostani németek sem valami szépek. A Citroen kicsit olcsóbb mint egy hasonló kategóriás német autó, de kicsit jobb is...
Egy Dacia sokkal rosszabb mint egy német autó, de ár/érték aránya így is jobb... Azt tudja amit tud, elvisz helyekre és ennyi, de ennyibe is kerül.
A japán autók pedig eddig is konkurenciát jelentettek a németeknek, és továbbra is azok.
De az elmúlt 1-2 évben szerintem Ők jobbam tartották a rájuk jellemző minőséget.
Igen, ezt csak te gondolod így!
A német autóipart nem lehet egy kalap alá venni! Még mindig nem mindegy hogy Volkswagen vagy BMW...!
A BMW és a Mercedes még mindig prémium anyaghasználatot és összeszerelést ad!
Meg szerintem te azt is elfelejtetted hogy nagyban függ a dolog a felszereltségtől! Ha fapadosan veszel meg egy BMW-t akkor közel sem fogod azt érezni amit full extrásan éreznél benne!
Egyébként nem a minőség hanem a telítettség miatt van recceszióban!
Ma már nagyon sokan gyártanak autókat, ezért telített nagyon a piac.
Igen, de szerintem az ár/érték egyik németnél sem jó...
Ha full extrásan veszed a bömöst, akkor is jóval többet fizetsz "ugyanazért", mintha japán, olasz vagy brit luxus autót vennél, csak még ízléstelen kisugárzást is kapsz mellé...
Persze nem kell velem egyetérteni, pont azért írtam ki a kérdést mert érdekelnek a vélemények.
Kisebb tőke van mögöttük, kutatás&fejlesztés sokat elvisz belőle. Ha megnézed Volvót, az új formatervük és rohamos innovációjuk csak a kínai tulajdonosnak köszönhetőek.
Ennyit tesz, hogy mekkora a piaca. Az összes európai gyártó bajban van, próbálnak betőrni a kínai piacra.
VW csoport szerintem is le van maradva, mint a borravaló. Normális elektromos autójuk nincs, az id3-al csak a szenvedés megy egyelőre, és ahogy mondod te is, még hagyományos autók terén is ár/érték arányban sehol sincsenek a koreaiakhoz képest. 8 milliós Skodákkal nehéz lesz megtartani a piacot a Hyundaial meg Kiával szemben. Innováció nulla, semmi olyasmit nem tesznek le az asztalra, mint a Tesla, vagy pl. a Mazda új diesotto mottorja.
Ezek jelenleg csak a régi hírükből élnek, semmi másból. Ugyanakkor a Mercedes / BMW párosról ugyanez nem mondható el szerintem, szóval ez nem vonatkozik az egész német autóiparra.
"Ha full extrásan veszed a bömöst, akkor is jóval többet fizetsz "ugyanazért", mintha japán, olasz vagy brit luxus autót vennél, csak még ízléstelen kisugárzást is kapsz mellé..."
Milyen japán ( olasz, brit) autót tudsz a BMW, Mercedes mellé tenni, ami hasonlóan finom belső kidolgozású, zaj és rugózási komfortú?
Egyébként ha nem tetszik a német. Vegyél olaszt, japánt, britet.
Az a bajod, hogy nem kapsz mercedeszt swift áron?
A német autók nem jók, egyre rosszabbak, de a többi nemzet autói sem jók, tehát ez nem lehet a recesszió oka. Főleg a francia, olasz, brit autók még mindig a katasztrófa kategóriát képviselik, a koreai és japán autóknak is megvannak a gyenge pontjai.
A recesszió oka az új kibocsátási normákra átállás, ami miatt rengeteg új modellt nem tudtak kiadni, valamint az új hajtás fejlesztése hatalmas költséget jelent a gyártóknak ami drágítja a kocsikat.
Ezen kívül Kínában történelmi okok miatt német autól simán lenyomják a Japán autókat, viszont Kína recesszióban van autóeladások terén, ez pedig a német gyártók eladásaira is kihat.
A fő probléma az európai (és más autógyártóknak is) a környezetvédelmi normák ésszerűtlensége, amikkel már régen visszás hatást értünk el.
A belső égésű motorok fogyasztásánál már kb 10 éve elértek a csúcsra, innentől már csak fingreszelés zajlik, ami a komfort és a tartósság rovására megy, cserébe még baromi sokba is kerül.
Az elektromos autókat meg kár emlegetni, nagyon kicsike piacot jelentenek és ez is telített. Nem véletlenül szenved a Tesla sem.
A német autóipar hatalmas ütést kapott az USA-tól.
Mint kiderült, szinte mindegyik márka csalt dízeleik környezrtvédelmi norna értékeikkel, de azt mégis úgy állították be, hogy a Volkswagen vigye a balhét.
Ehhez hozzá jött az, hogy a német autók többsége dízelmotorra lett fejlesztve.
A dízel botrány miatt szorult recesszióba német autóipar, nem illdomos beszélni róla,de valószínűleg egy tervezett gszdasági csapásmérés történt
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!