Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autó járatása egyhelyben...

Autó járatása egyhelyben magasabb fordulatszámon a motor bemelegítéséhez káros lehet?

Figyelt kérdés

Én úgy tudom persze ezt biztosan nem tudom sajnos, hogy a motornak nem jó ha egyhelyben van járatva sokáig. Nem azért mert túlmelegedne, mert az is persze lehetséges, de akkor bekapcsol a ventillátor, ha meg már olyan sokáig van akkor felnyitják résnyire például a rendőrök a motorháztetőt, hogy ott ki tudjon szökni a hő, meg állítólag bizonyos műanyag elemek megolvadhatnak de alapból nem ez, hanem valami a kenéssel kapcsolatosan van talán.

Viszont nem is ez a lényeg, hanem inkább az, hogy az nem tesz jót neki, ha hidegen van leállítva még mielőtt elért volna legalább egy majdnem üzemi hőmérsékletet és nem a hütővíz hanem maga a motor, mert hogy a hengerfalra kicsapódik a pára és így víz kerül a motorolajba meg mindenhova és az korrodálhat.


Tehát az se jó, ha egyhelyben van járatva alapjáraton sokáig, de az se ha hidegen leállítom.


Ez 90%-ban meg is oldható, de sokszor van, hogy csak arébb parkolok az autóval, és ha megszakadok se nagyon tudok pár száz méternél többet menni vele ami ahhoz se elég, hogy a hütővíz bemelegedjen legalábbis ilyen 10 fok körül, de még szerintem nyáron se elég a motornak.

Úgyhogy azt kezdtem el csinálni, hogy ha megálltam, akkor egyhelyben egy olyan 1500 fordulatszám körül járatom a motort amíg legalább a vízhőfok be nem áll plusz pár perc. Azért jutott eszembe, mert amikor hidegen indítok akkor is ő az alapjáratot felrakja és csak jóval később engedi le 700 köré.

Nem is az lenne a kérdésem nagyon, hogy ez mennyire káros, hanem inkább az hiszen alapvetően azt mondják, hogy még télen a legnagyobb hidegben is max fél percet vagy egy percet érdemes járatni a motort és utána el kell vele indulni, hogy minnél hamarabb bemelegedjen.


Na most a kérdés, hogy van e különbség a motorban aközött, ha egyhelyben járatom 1500-2000-en vagy ha menet közben? Hiszen ha terhelve van akkor is ugyanannyi a fordulatszáma és ugyanaz történik a motorban nem?

Mert akkor igazából álló helyzetben is bemelegíthetem ezekben az esetekben. Ja és üzemanyag nem szempont most ennél, tehát azt ne is írja senki.



2020. márc. 6. 19:30
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
Én nem szoktam ezt figyelgetni, ha úgy van, hogy el kell vinnem valakit és meg is kell várnom, akkor járatom 10 percig is a motort, mert nem akarok megfagyni. Persze csak akkor, ha remegek, amúgy le szoktam állítani. De télen az én kocsim 10-15 km alatt éri el az üzemi vízhőfokot, az olaj akkor még nincs is ott. Úgyhogy járathatnám 1 órán keresztül is egy helyben, hogy bemelegedjen. Csak azért felesleges több km-es kerülőt tenni egy rövid út miatt, hogy bemelegedjen a motor, ennyitől azért nem lesz baja.
2020. márc. 6. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
94%

"van e különbség a motorban aközött, ha egyhelyben járatom 1500-2000-en vagy ha menet közben?"


Persze, hogy van. Az első esetben terhelés nélkül forog a motor, csak a saját belső súrlódását kell leküzdenie.

A második esetben jóval nagyobb terhelés van a motoron: A komplett hajtáslánc súrlódását, gumik súrlódását, légellenállást, emelkedőt le kell küzdenie, adott esetben gyorsítania kell az autót, ehhez lényegesen több üzemanyag kell. De a legfontosabb, hogy az első esetben kereken nulla a hasznos munkája a motornak, míg a második esetben 30 % körüli.


Szerintem összességében károsabb, ha a hideg motort üresben bőgeted, mintha hidegen leállítod. És ami a legfontosabb: pocsékolod az üzemanyagot és értelmetlenül szennyezed a környezetet. Az elpocsékolt üzemanyag árából simán motort cserélhetsz, hogyha egyszer évek múltán gondot okozna a sok hidegen leállítás. De egyébként ha így használod, akkor egy kicsit gyakrabban cserélsz olajat, és ez sokkal többet fog használni a motornak, mint az hogy üresben pöfögteted.

2020. márc. 6. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:

Attól én se félek, hogy járassam a motort már csak azért sem mert jelentéktelen az a mennyiség amit elfogyaszt még nagyobb motor esetében is talán 1,2-1,4l/óra.

Akkor igazából megéri egyáltalán bármeddig is egyhelyben melegítenem vagy akkor már minnél hamarabb állítsam le? Vagy mindegy igazából mert úgyse tudok ezügyben mit tenni?

2020. márc. 6. 20:08
 4/15 anonim ***** válasza:
100%
Most az a hivatalos, hogy legfeljebb néhány 10 másodperces járatás után indulj el. Én ha hideg van megvárom, míg az utastér bemelegszik. Ha nincs kipufogógáz, de a vezető mindent letarol mert vacog még nagyobb gond
2020. márc. 6. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
100%
Nem lesz baja egyiktől sem, ha nem mindig így használod. Indítás után vársz 10-15 mp-et. Ez kb az az idő, amíg becsatolod magad, beállítod a rádiót, stb. Aztán óvatosan kezdesz vezetni. Érkezéskor mindegy milyen meleg a motor, leállíthatod. Kivétel ha turbós és hajtottad az utolsó szakaszon, akkor érdemes várni kicsit.
2020. márc. 6. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
100%
Felesleges állás közbe gázt nyomni. Beindítás után vársz 20-30 másodpercet leállítás előtt meg 10-et. Valóban ha autópályázol és kiállsz mondjuk egy parkolóba 130-as menet után akkor 1 percet érdemes várni. Némelyik autóban van timer ami védi a turbót a korai leállítástól. Percekig járatni nincs értelme az autót mert egyrészt terhelés nélkül dolgozik valamint terhelés közben sokkal hamarabb bemelegszik. Ha lejössz az autópályáról és beérsz a városodba ahol 50-60al mész ott meg már bőven lehűl mire odaérsz a házadhoz.
2020. márc. 6. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
100%

Miért akarod bemelegíteni ha le akarod állítani ? Úgyis lehűl .


Beknditod arrébb állsz majd leallitod.normalis viselkedés ez így

2020. márc. 7. 05:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:

Nekem azt mondták, hogy nem tesz jót ha hidegen le van állítva, van aki a munkahelyére kerülővel megy be csak azér mert egyébként minden nap olyan rövid távot menne hogy soha nem melegedne be a motor.

Ezért gondoltam, hogy a hideg motort pár perc után leállítani még rosszabb. De hogy pontosan miért lenne káros ez azt nem tudom. Ahogy írtam elméletileg a hengerfalra kicsapodó pára miatt.

2020. márc. 7. 06:25
 9/15 anonim ***** válasza:

Totális hülyeség nyomni a gázt üresben, alapból amég nem kap lambdaszonda jelet (ennek be kell melegednie), addig kb 10%ot nyit a pillangószelepen az ECU, tehát magának ad gázt az autó...


Egyébként persze hogy nem tesz jót neki ha hidegen beindítom-leállítom, én is kerülővel megyek dolgozni. Akármilyen gépről van szó, nem tesz jót neki a hideg üzem, a motor sem kivétel, ezt nem kell megmagyarázni.

kis benzines jól tolerálja, nagy dízel 2 év alatt tönkremegy tőle.

2020. márc. 7. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:
Ez Ford Mondeo 1.8 DuraTec HE szívóbenzin, valami Mazda L alapú motor.
2020. márc. 7. 14:50
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!