Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson S51 hidegen elsőre, de...

Simson S51 hidegen elsőre, de melegen csak tolásra indul. Miért van ez?

Figyelt kérdés
Fel lett újítva a motor 100%-ba minden, szétszedés előtt nem volt ilyen gond. Cserélve lett: megszakító, kondi, több gyertya, gyertyapipa. Gyertya őzbarnára ég ki. Bowdenek nem feszülnek, gyújtás gyári jelölésekhez lett rakva.

2020. márc. 1. 11:35
 1/5 A kérdező kommentje:
Melegen ha rúgásra indulna akkor pöffen egyet és megáll másik gyertyával is
2020. márc. 1. 11:49
 2/5 A kérdező kommentje:
Gyertyahézag 0,4
2020. márc. 1. 11:53
 3/5 anonim válasza:
56%

Kompresszió hidegen nagyobb melegen kisebb, sztem ez a baj, a többi feltétel megvan, azaz marad a kompresszió.

Fecskendezzél be neki ha tudsz vagy 2ml benzint a torok elé, úgy be fog indulni jó eséllyel, ha nem még adhatsz neki, de nem ez a megoldás.

2020. márc. 1. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 3 napos mákos lecsó ***** válasza:
100%
Lehet, hogy dús a keverék.
2020. márc. 1. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%

Tisztelt Kérdező!


Mostanában csak ritkán válaszolok a feltett kérdésekre, mert annyi sületlenséggel találkozom a gyakori kérdések oldalon. Néha felmerül bennem a kérdés, hogy aki írásra adja a fejét az mennyire kompetens az adott feltett kérdésben. Ezt azért írom mert itt egy válaszadó azt írta, hogy hideg motorban nagyobb a sűrítési végnyomás, mint a meleg motornál és ezért nem indul az Ön Simson motorja melegen. A valóság ezzel szemben:

1 Az Ön motorja hidegen szépen indul, tehát kompresszió hiba nincs, mert hideg motor sűrítési végnyomása jóval alacsonyabb mint a meleg motornak. Hideg motor nem indul annak szokott oka lenni a kompresszió hiány!!!!

2. Meleg motor nem, vagy csak tolásra indul, annak oka elsősorban gyújtás hiba. Gyújtó berendezés elégtelensége!

Idősebb motoroknál megszakítós gyújtás esetén a leggyakoribb probléma a kondenzátor (kevésbé toleráns a magasabb hőmérsékleti környezetre ezért a gyújtásalaplapról érdemes kivezetni egy kevésbé magas hőmérsékletű pontra pld oldalsó tárolódobozba) A gyertyahézagot lehetőleg 0,4 mm gyári értéktől kicsit kevesebb 0,3-0,34 mm- re beállítani, mert a motor lendkerék mágnesessége sokat veszített eredeti értékéből, így stabilabb szikrakép fog nyomás alatt kialakulni.

3. Okozhatja a gyújtótekercs hibája is és a trafó hibája is azt, hogy a motor nehezen indul, ezek a problémák Ohm mérővel meghatározhatók a gyújtótekercs néha okozhat olyan meglepetést, hogy hideg állapotban még helyes értéket mérünk, de ha felmelegszik akkor már nem tud elégséges primer feszültséget biztosítani a trafó részére, hogy a megfelelő szikra képződjön.

4. Itt valaki írta a dús keveréket. És nagyon igaza van!!!! Gyakran probléma a dús keverék is, mert a motor melegen nehezen fog indulni. Érdemes az úszószintet átnézni és csökkentei az üzemanyag mennyiségét. Ezt a gyertyaképen is látható (úszik a benzinben)

Remélem tudtam segíteni.

Üdvözlettel: BL.

2020. márc. 2. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!