Köze lehet az oktánszámnak ahhoz, hogy alapjáraton felpörög az autóm motorja?
Furcsa kérdés, nem trollodok.
Lényeg, adott egy Ford Fiesta mk4 1.3 37kw efi motor. :)
Nem rég lett cserélve alapjárati motor mert sebességet váltottam vagy csupán kinyomtam a kuplungot felpörgött a motor és zavart, ki lett cserélve és jó volt, ez akkor volt amikor itt gyakorin meg facen volt a e10 para és hát mint minden rettegő én is vettem a 100-as benzint. Aztán nem ment mint a rakéta meg a tisztább porlasztás sem látszódott ábrán a fejembe és inkább vettem a e10 azaz 95-ös oktánszámú benyát, nade, azóta ismét csinálja és ismét az alapjárati motor. Ez lenne a harmadik csere 1 éven belül mindezért mert koszolódik és nem megy vissza a mágnes rendesen.
100-as oktánszámú benzinnel ez orvosolva lenne? Ha igen, miért?
Lényegében városba használom a kocsit, tehát érthető a koszolódás, de 2 hónapig nem volt gond , viszont akkor alapjárati motor is új volt plusz 100-as benyát löktem bele '3 ezeré. ( tényleg nem trollkodok csak próbálom viccesen leírni az egyébként engem kimondottan zavaró problémát az autómmal kapcsolatban )
100-as benzinnel nekem is volt gondom. Valószínűleg oldott fel a több éve letapadt trutymóvól, össze-vissza ingadzott az alpjárat, illetve magasabb is volt a kelleténél. Visszatértem a 95-ös benzinre, 1-2 tank elpöfögése után magához tért. E10 para miatt ajálom az auchan kutakat, ott még mindig E5, csak a matrica 10-es a kútfejen. Ki van téve minden hónapban a vizsgálati jegyzőkönyv, azon látszik, hogy miből mennyi van a benzinben:
Ennek semmi köze az üzemanyaghoz, motorvezérlés probléma, szerelőhöz kell elvinni, fölösleges itt tippelgetni, találgatni.
Írtad is, hogy az alapjárati motor cserélve lett, annak feladata a megfelelő fordulaton tartás, hideg motornál emeli a fordulatszámot, és ha nem jól működik annak következménye lehet alapjárat ingadozás.
Lehet más a hiba oka, de fölösleges találgatni, keress egy jó szerelőt, aki a motorhoz és az elektronikához is ért
Jelzem, ezért szeretem a 95-ös Swiftem, nincs benne alapjárati motor. :) 96 után tettek bele. :)
Amúgy a szerelőm jó szerelő, legjobb a városba, legutóbbi alapjárati motort ingyen adta és mondta ha nem változik és felpörög ingyen enyém , de megjavult így kifizettem rá 1 hétre.
Egyebkent en most megmondom mi a baja.......gondolom akkora kartergáza van a kocsinak mont ide dubai,es mint tudjuk ezeknek a visszavezetese ezeknel a regebbi autoknal pontosan a fojtószelep előtt van szinte közvetlenül!Igy aztán hiába cserelgeted az olajos trutymó miatt tönkrement alapjarati motort meg társait...ideig oraig lesz csak jó,mert az alapból fenn álló hibát nem szünteted meg......szóval ok-okozat,vágod?Egyebkent ez tipikus hibája ezeknek a regebbi kisköbcentis benzineseknek........a legegyszerűbben ugy lehet orvosolni ha lehúzod a visszavezető kartergázcsövet aztan euro 6-os modon a szabadba engeded távozni ezeket a gázokat 😀
Csak majd ne lepődj meg hogy lesz olyan büdös az auto körül meg az autoban is hogy megfulladsz!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!