Lehet megbízható egy BMW is?
Nyilván lehet megbízható, ha megfelelően karban van tartva, cserélik, ami cserére szorul.
A probléma azzal van, hogy nálunk nagyon sok használt autóra jellemző, hogy azért eladó, mert várható a drága fődarabok cseréje, ami pedig egy turbódízeles BMW esetében nem filléres kiadással jár.
Ismerek én is olyan vállalkozót, aki megtehette, hogy szalonból vásárolt új X 3-as BMW, szervizelte is rendesen, viszont, amikor szóltak neki, hogy komolyabb költségekkel járó alkatrészek cseréjére kell készülni, inkább vett egy újat a 8 éves meg ment a piacra, költsön majd rá az új tulaj. Az eladáskor még nem volt hibás, de nem örök életűek az alkatrészek - csere után ismét megbízható lehet, de nem mindegy, hogy kinek a nyakába szakadnak a költségek.
Persze hogy lehet, miert ne lehetne.
Talan az auto tulajdonsagai miatt mashogy hasznaljak mint egy Yarist pl emiatt tunik ugy hogy sok a gond. Meg mig a bmw-s altalanossagban mindent javitgatni akar rajta a Yarisos leszakadt kipufogoval is eljar egy honapig. Ha erted mire gondolok.
Lehet, de nem könnyű olyat találni. Nekem van tapasztalatom a márkával és a márka tulajdonosaival kapcsolatban is, így tudok róluk véleményt formálni aminek van relevanciája is.
A magyar átlag mentalitás - nem szeretek általánosítani, de a tapasztalatok ezt mutatják - arról szól, hogy villantsunk a külvilágnak. Nem is csoda, hiszen nyugaton több mindenkinek telik luxuscikkekre, és kicsit mindenkinek ott van a tövis valahol, hogy "de én is olyat akarok". Csak itt mások az anyagi körülmények.
Így kerül sokszor képbe a régi BMW. Olcsón megkapható, hiszen 1,5 millió körül már tudsz kisebb motorral, nem az összes extrával venni egy szép, vállalható E46-ot. 2 millióért már a 28-30i is benne lehet a képben. Tök jó, csak pár dolgot kihagynak ilyenkor a számításból:
1) Nem elég a Providenttől kapott, vagy hónapokon-éveken át összekuporgatott vételárat kifizetni. Ezek az autók ugyan öregek, de a jó szervizelés (mert bizony nem mindegy, milyen alkatrészt kapnak, van olcsó is, de attól már híg lesz a leve) bizony még mindig prémium pénzbe kerül.
2) Ezek már 20 éves autók. Ki tudja, hogy bánt vele az előző tulajok mindegyike? Senki. Márpedig ezek az autók csak akkor maradnak megbízhatóak, ha úgy tartják őket, ahogy kell - az pedig pénzbe kerül. Soha nem tudod 100%-ban elkerülni a zsákbamacskát, csak akkor, ha mondjuk apád vette újonnan és tőle veszed.
Amikor tehát az átlag magyar vásárló megveszi a BMW-t, használja mondjuk pár hónapig. Esetleg egy évig. Aztán amikor elviszi a következő szervizre, akkor közli vele a szerelő, hogy "hááát, lassan csereérett a szelepfedél tömítés, meg ugye kéne olajcsere, meg hát az üzemanyagszűrő is, és hát a fékek is elkoptak, meg a difi is ereszti az olajat... kétszáz lesz a minőségi alkatrészből, száz a rosszabból". Mit fog mondani az átlag használt BMW tulajdonos, amikor ezt meghallja? Első körben azt, hogy "aztak**vaéletbe, aztán meg hogy "jó lesz az olcsóból". És meg lesz csinálva, és működik az autó. És ez lezajlik még kétszer-háromszor, aztán mondjuk 2-3 év után továbbadja az autót, mint "patika állapotú autó", mert amúgy ránézésre tényleg az, nem fog feltűnni senkinek, hogy a gyári alkatrész töredékéért a kínai hulladék van belerakva.
És akkor megveszed Te. Patika az autó, egészen addig, ameddig ezek a hulladék alkatrészek megint el nem kezdenek szétmenni - mert bizony szét fognak, nem véletlenül olcsóbbak a gyári minőségnél. Akkor pedig értetlenül áll a júzer, hogy "hát de basszus, ez egy gyönyörű patika autó!"
Na, és ezért egy hatalmas orosz rulett megvenni ezeket az autókat. Mert a jó szerviz drága, és egyszerűen nem fér ki annak az embernek a büdzséjéből, aki ilyet vesz általánosságban. Mert az évente súlyos százezreket jelent, gyakorlatilag a magyar havi nettó átlagfizetést másfélszer elkéri egy ilyen átlagban egy év alatt. Akkor megbízható, hiszen nem fog megállni alattad, és működni fog szépen a következő kötelezőig - ahol aztán majd megint lesz valami kezdődő hibája.
Igen, ez egy általánosításon alapuló írás, de akkor is így van.
Ha objektíven nézzük: a hathengeres benzinmotorok ezekben még tényleg jók, ha az olajcsere periódust betartjuk, és az 8-10 ezer km-t jelent használattól függően. Rohadni nagyon tudnak, a hátsó bölcső szeret elrepedni, a legtöbben el is van, az például veszélyes.
A hűtésre érzékenyek még. Önmagában nem, a mai napig sem megbízhatatlan autók ezek, csak a szervizelésük nem olcsó ahhoz képest, hogy mennyibe kerül megvenni őket.
Én ezért szoktam azt tanácsolni, hogy akármennyire is nagyobb fáradság, és többe is kerül a legtöbb esetben mindennel együtt, ezeket saját célra külföldről kell behozni, nyugatról. Mert még sok van ott, és ott nem a szomszédnak veszik őket, ott ezekkel nem lehet flexelni, éppen ezért ha egy korrekt tulajtól, magánkézből hoz be kintről az ember ilyen autót, akkor jó eséllyel egy korrekt kocsit fog kapni, amire nem sajnálták annyira a szervizköltséget.
Egyébként nekem is már a harmadik régi BMW-m van, most éppen egy E36 320i kabrió, de hobbiautó státuszban, cégessel járkálok. 4 év alatt ment bele főleg pályán 45000km, ezalatt a kötelezőkön és pár korból adódó hibán kívül teljesen jó volt, most is az. Csak hát ez is egy kiemelkedő állapotú darab.
Hiába viszik vagy vitték rendesen szervizbe, mégis nagyon sok kigyulladt közülük. Úgy hogy az se élet biztosítás ezeknél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!