Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 21. század autói valóban...

A 21. század autói valóban nem annyira tartósak?

Figyelt kérdés
Sokan említik, hogy régen mennyire tartós autókat gyártottak, főképp a japán autók hozzák példának. Én egyet is értek ezzel, de nyilván oka van, hogy egyszerűen eltűntek, tehát akkoriban se az örökké valóságnak tervezték az autókat. Manapság vannak 10-15 éves autók, amik megbízhatóan teszik a dolgukat, kevésbé rozsdásodnak, vagy egyáltalán nem, mint a 80-as évek autói, amik már 10-15 évesen elporladtak. De akkor mi az alapja annak, hogy régen jobb autókat csináltak, hisz ma is elmegy 15-20 évet egy autó rendeltetésszerű használat mellett. Vagy nem? Az autóm egy Focus, 12 éves, részecskeszűrős, turbós, meg miegymás, de eddig nem kellett nagyon hozzányúlni, igaz szinte csak autópályán megyek vele. A régi 1985-ös Mazdában meg már a 90-es végén féltem, mikor esik szét.
2020. febr. 21. 02:22
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
72%

ennek a megválaszolásához több millió autót kellene megvizsgálni a világ minden táján..


Úgy kezdődik a kérdés, hogy sokan említik..

Kik azok a sokan? Láttak e valaha autót a világ más tájain? A tengerparti városokban gyorsabb a rohadás, távol a világtól, például a sivatagi országokban a kaszni még harminc év utn is egyben van..fontos tényező, hogy a felhasználó mennyire ápolja, tartja karban az autóját. Nap, mint nap látok itt Budapesten huszonöt éves, jóállapotú, nem füstölő autót, de bizony egyre több amszéthajtott, füstokádó, okosban behozott ránézésre szép autó, aminek amronccstelepen amhelye...


A gyártók nem így gondolták.


Szóval a kérdés túlságosan mesterkélt, nem igaz..


De ezt már többször kitárgyalták a hozzáértők..

2020. febr. 21. 05:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
72%
Mert egy Talbot, Tavria, vagy Zaporozsec az tartós volt? Szállj már le a magas lóról.
2020. febr. 21. 06:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
82%

Nem a századfordulónál, azaz 2001-nél húznám meg ezt a határt, hanem valahol 2010-2015 körül. A 2000-es évek végén jött be a gazdasági válság, ami következtében a gyártók durván elkezdtek spórolni. Spóroltak, de a vásárlói igényeket nem lehetett lejjebb adni, sőt növelni, fejleszteni kellett. Ennek áldozatul esett a tartósság, minőség. Később a környezetvédelmi előírások miatt fokozódott ugyan ez. Bejött az Euro6, Euro6d, ami miatt még bonyolultabbak a motorok, súlyt kellett csökkenteni, hogy a CO2-t tartani lehessen. Nem lehet már oldószeres lakkokkal fényezni, stb...

Szóval a 2000-es évek autói szerintem még egész tartósak. Rengeteg 15 év körüli autó fut az utakon, szinte ezekből van a legtöbb. H Astra, II-es Focus, V-ös Golf, stb. És ezeknek a többség ha vigyáznak rájuk ma sem bontószökevény. Így a 20-25 éves kort is jó eséllyel megértik.

A mostani autókkal kapcsolatban már vannak kétségeim. Ezt tapasztalatból írom, 2018-as autóm van.

Ezt a "régen minden jobb volt", "bezzeg a 80-as, 90-es évek" maszlagot el kell osztani minimum kettővel. A nosztalgia megszépíti az emlékeket. Korrózióvédelem akkoriban sokkal rosszabb volt. Kevésbé voltak biztonságosak az autók. Több káros anyagot eregettek ki. Többet fogyasztottak, kisebb teljesítmény mellett. Sokkal kevesebb kényelmi szolgáltatást nyújtottak. Csak ezekről a nosztalgikus lila köd miatt szeretnek egyesek elfeledkezni. Ami tény, hogy volt bennük sok faék egyszerű, mai szemmel nézve "fapados" mechanikai megoldás, ami ritkán tudott meghibásodni.

2020. febr. 21. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
51%

Várj még egy kicsit a csodálatos Fordoddal, majd ha elkezded rendszeresen hordani egy lenyúlós szerelőhöz, átértelmezed a felfogásod alaposan.

Nem a technikával van a gond, hanem avval, hogy nem maga a tervező szereli az autót.

Mert mindenki más elég rendesen elb.... és utána megindul a lavina.

Egy 2000 előtti autót még a 4 éves Ödönke is tudta szereli nagypapa villáskulcsaival.

2020. febr. 21. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
71%

Igen, az autók "élettartama" lecsökkent az évek során. De tudatosan van így kitalálva. Nem pedig azért, mert elfelejtettek autót gyártani. Nagyon sokan köpködik érte az autógyárakat. Felgyorsult a világ. De nekik ebben van a biznisz. És ebbe senki nem gondol bele... Pénzért csinálnak mindent. Az autógyár abból él, ha autót ad el. Az meg nem egy nagy üzlet, ha olyan kocsit gyártasz ami 30 év múlva is még hibátlan.


Pont ezért tervezik tudomisén 5-10 évre ezeket. (Most csak mondtam valamit.) Ez nem jelenti azt, hogy ezután széthullik. De majd szépen megadja magát ez az, elromlanak a dolgok. De pont arra késztetnek, hogy inkább vedd meg az újat. És az emberek megveszik. Régen azért nem volt az jellemző, hogy valaki 3 évente új autót vegyen. Tényleg az volt, akinek volt rá pénze, az megvette. Aztán használta 15-20 évig.

Ma pedig javarészt aki új autót vesz, az 3-5 év múlva veszi a következőt, mert jön a fészlift, a következő modell, stb.


Jelenlegi ismerőseim közül nem tudok olyan embert mondani, akinek több mint 10 éve lenne ugyan az az autója.

Ez van. A világ felgyorsult, ezt felismerték az autógyárak is. Nincs igény / szükség 15-20-25 éves élettartamra. Mert nagyon ritka az, hogy valaki eddig megtartson egy autót. Az emberek 3-5-10 évente vesznek újabbat, fiatalabbat. Ha nem is szalonból, de használtat biztosan.


És nyilván jók voltak a 2000 előtti (mivel japánt emelgetted, legyen az) japán autók. De miért? Faék egyszerű volt az összes azért. Volt benne egy motor, meg egy manuális váltó. Bennt meg kormány, ülések, meg egy klíma rádióval és kész. Ez volt az autó. Nem volt ami elromoljon bennük.

Ma meg jóformán egy Suzuki Swiftben több elektronika van mint egy 25 éves S osztályban. Fejlődött a technika. Folyamatosan kerülnek bele új dolgok az autókba. Amik igen, el tudnak romlani. De a vevők igénylik. Igénylik a navit, a hangulatvilágítást, a masszázsülést, az elektromos csomagtartót, az elektromosan nyitható panoráma üvegtetőket, stb... Azért léteznek ezek, mert van rá igény. És előbb utóbb minden elromlik.

2020. febr. 21. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
56%

Egy ma megjelent gazdasági lapban írja egy amerikai megmondó, hogy aki ma vesz belsőégésű motoros új autót, az bizony öt éven belül jó nagyot fog bukni, mert eladhatatlan lesz.


Elképesztő iramban kezdtek termelni a villany autót gyártók.


Akik az aksikhoz szükséges Líthium hiányával riogatnak, azoknak jó hír, hogy több ország is talált hatalmas Líthium lelőhelyeket..


Tehát az akkumulátor gyártás pipa.

2020. febr. 21. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:

Utolsó: azért az erős barokkos túlzás hogy faék egyszerűségűek voltak. a faék egyszerűségű az a tolórudas motor, nem a japán 16 szelepes változó szelepvezérléses DOHC. De felesleges hülyeségek tényleg nem voltak bennük.

nem volt benne 79 féle szenzor, csak 15-20. nem volt kettőstömegű lendkerék, és ami a legfontosabb nem voltak alulméretrezve a dolgok se anyaghasználatban, de anyagminőségben. Manapság minden műanyag és bakelit, a végletekig kigrammolva hogy ne menjen tovább mint ameddig tart a garancia.

2020. febr. 21. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
Az utolsó előttinek szólt, csak amig írtam, addig hozzászólt mégvalaki. :D
2020. febr. 21. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:

Ez a kettőstömegű is attól függ honnan nézzük... Sokan úgy fogják fel, hogy ez szándékos szívatásból van az autókban.

20-30 éve még valóban nem volt jellemző hogy beteszik. De akkor egy átlag 1.4-es, 1.6-os autóból kihoztak ilyen 70-80 lóerőt. Ha egy mai autót 1.6-os motorral 70 lóerővel árulnának, szerintem sokan kiröhögnék és nem igazán lenne rá kereslet. A nagyobb teljesítmény együtt jár azzal, hogy a vibrációkat el kell nyeletni valamivel.

Az a baj, hogy sokan azt szeretnék, hogy erős legyen, de csak cseppeket fogyasszon, ne legyen kettős tömegű és még fillérekbe is kerüljön. Ez így nem megy. Valamit valamiért. Ha kell a 120-150-200 lóerő akkor el kell fogadni a kettőstömegűt. Ha azt akarjuk, hogy az unokáink is élhessenek ezen a bolygón, akkor el kell fogadni a CO2 korlátokat, a downsizeingot, a turbót, a részecskeszűrőt és mindent ami ezzel jár, hogy ne mérgezzük ipari mértékben a légkört, csak mert szeretjük a gyors és szervizelést nem igénylő autókat.


Arra befizetek, hogy Magyarországon 5 év múlva mindenki elektromos autót fog venni és egy akkor 5 éves benzines eladhatatlan lesz! Rengeteg az öreg autó, sokan itt az oldalon is 200-300eFt-ból akarnak autót venni. Kötve hiszem hogy 5 év múlva ennyiért elektromos autót lehet majd kapni.


"Jelenlegi ismerőseim közül nem tudok olyan embert mondani, akinek több mint 10 éve lenne ugyan az az autója." Az egyik autóm 2011 óta, azaz 9 éve van a tulajdonomban. Eszem ágában nincs eladni. Jövőre is még bőven meglesz. A másik 2018-as. Eredetileg ezzel is minimum 10-12 évre terveztem. De azt már most látom, hogy nem fog menni. (Részben ezért is tartottam meg a másikat.) Erősen fontolgatom, hogy két év múlva, mire lejár róla a gyári garancia, megválok tőle.

2020. febr. 21. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
79%

#9!

30 éve egy 1.6 szívó átlag 120-170 lóerő közt volt, hegyezettségtől függően. nem volt azokban sem ilyen marhaság. még kiegyenlítőtengely is csak kevesekben. És elketyegtek ezek a motorok normál karbantartással 20-30 évig. :)


Ha azt akarod hogy az unokáid is éljenek a bolygón, akkor a fogyasztói társadalmat kell elfelejteni élből.

Én röhögök ezen a "nagyon környezetbarátok vagyunk 3 évente új nagyon környezetbarát autót veszünk" ja. 3 évente termelnek egy autóméretű veszélyeshulladék halmazt. Miközben egy 30 éve legyártott, és mégmindig ketyegő autó az hasznos tárgy, és nem szemét amit fel kell dolgozni vagy semlegesíteni. és helyette valakinek szintén nem kevés szennyezés árán egy újat gyártani.


co2? széndioxid? a növényzet tudod mit lélegez be? :D

a széndioxid a nagy mumus,miközben műanyagba csomagolt széndioxidos vizet viszel haza kartonszám? :D


amúgy hideg téli estéken a külvárosban vagy a falvakban sokkal büdösebb van,pedig olyankor már autó is alig jár. cserébe a kéményekből dől a égett műanyag szag. eeeez szerinted hogyan lehet?

2020. febr. 21. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!