Vàltó olajcsere milyen gyakran ajánlott, s mennyibe kerül kb?
A kocsiról: Astra H 2007 1.9cdti automata, 110.000km.
Megérett a vezérműszíj csere, akkor már a vízpumpa is, meg esedékes a motor olaj + szűrő csere is. Az ár csak azért érdekel kb, hogy ne legyek lehúzva...
Mi a helyzet a váltó olajjal? Ki mit tud/tapasztalt?
Köszönöm
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az automata váltókban 60ezer kilométerenként nem ártana cserélni az olajat, még akkor is, ha papíron "teljes élettartam".
Költségekre nem mondanék összeget, sok mindentől függ, az alkatrész áraktól a munkadíjakig nagy lehet az eltérés.
Árajánlatot lehet kérni a szervizektől, megkérdezni azt is, hogy pontosan milyen alkatrészekkel, olajokkal dolgoznak, és nyilván az se mindegy, hogy hivatalos márkaszerviz, ahol számláznak mindent, vagy egy sarki maszek szerelőhöz viszed
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Köszi első, akkor cseréltetem.
Második, néztem, de nem talátam azt meg benne sajnos.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Hivatalosan 60e km-enként kell, de csak akkor, ha az autó "erős igénybevételnek van kitéve" (sok dugóban araszolás, vontatás, ilyesmik).
Én a helyedben cseréltetném, maga a csere annyi, hogy alul kitekerik a leeresztő csavart, kifolyik magától, csavar vissza és fönt beleöntik az új olajat - fél óra munkadíjnál többet ezért elkérni pofátlanság szerintem ha már úgyis ott van az autó. Váltó olajból gyárit raknék bele.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez egy körülbelüli érték lesz, unix.hu-ról vettem az árakat.
Váltó olaj 10.000 forint literje (3-5 liter kell bele, most had ne nézek utána, ez gyári olaj és más nem is ajánlott)
Kell váltóolaj szűrő, az 7112 forint
És persze a munkadíj, mondjuk legyen 5000 forint
Szóval hellyel közel olyan 55.000 Forint durván (most csak kerekítettem), de ugye ez változhat, hogy mennyi olaj kell a váltóba illetve, hogy milyen drága a szerelő
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Automatában, legalábbis a hagyományosban nem elég a kifolyatós módszer, azt géppel kell cseréltetni vagy ha kézi akkor többször kicserélni egymás után, minimum kétszer, de inkább háromszor vagy négyszer.
Mivel a wandlerben benne marad az olaj nagy része, így a leeresztőn csak a fele folyik ki. Nem véletlenül mennek tönkre sajnos az automaták, nem azért, mert szarok meg kényesek, hiszen jóval többet kibírnak egy kézinél. Azért mennek tönkre, mert sokszor a szerelők se értenek hozzá. Gyanítom még azzal sincs tisztában sok ember, hogy a nívóján az olajszint (ha van nívó) járó motornál, végigkapcsolt P, R, N, D fokozat után rögtön megnézve érvényes. Ha álló autón töltik fel jelre akkor az kevés lesz stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!