Vàltó olajcsere milyen gyakran ajánlott, s mennyibe kerül kb?
A kocsiról: Astra H 2007 1.9cdti automata, 110.000km.
Megérett a vezérműszíj csere, akkor már a vízpumpa is, meg esedékes a motor olaj + szűrő csere is. Az ár csak azért érdekel kb, hogy ne legyek lehúzva...
Mi a helyzet a váltó olajjal? Ki mit tud/tapasztalt?
Köszönöm
Az automata váltókban 60ezer kilométerenként nem ártana cserélni az olajat, még akkor is, ha papíron "teljes élettartam".
Költségekre nem mondanék összeget, sok mindentől függ, az alkatrész áraktól a munkadíjakig nagy lehet az eltérés.
Árajánlatot lehet kérni a szervizektől, megkérdezni azt is, hogy pontosan milyen alkatrészekkel, olajokkal dolgoznak, és nyilván az se mindegy, hogy hivatalos márkaszerviz, ahol számláznak mindent, vagy egy sarki maszek szerelőhöz viszed
Köszi első, akkor cseréltetem.
Második, néztem, de nem talátam azt meg benne sajnos.
Hivatalosan 60e km-enként kell, de csak akkor, ha az autó "erős igénybevételnek van kitéve" (sok dugóban araszolás, vontatás, ilyesmik).
Én a helyedben cseréltetném, maga a csere annyi, hogy alul kitekerik a leeresztő csavart, kifolyik magától, csavar vissza és fönt beleöntik az új olajat - fél óra munkadíjnál többet ezért elkérni pofátlanság szerintem ha már úgyis ott van az autó. Váltó olajból gyárit raknék bele.
Ez egy körülbelüli érték lesz, unix.hu-ról vettem az árakat.
Váltó olaj 10.000 forint literje (3-5 liter kell bele, most had ne nézek utána, ez gyári olaj és más nem is ajánlott)
Kell váltóolaj szűrő, az 7112 forint
És persze a munkadíj, mondjuk legyen 5000 forint
Szóval hellyel közel olyan 55.000 Forint durván (most csak kerekítettem), de ugye ez változhat, hogy mennyi olaj kell a váltóba illetve, hogy milyen drága a szerelő
Automatában, legalábbis a hagyományosban nem elég a kifolyatós módszer, azt géppel kell cseréltetni vagy ha kézi akkor többször kicserélni egymás után, minimum kétszer, de inkább háromszor vagy négyszer.
Mivel a wandlerben benne marad az olaj nagy része, így a leeresztőn csak a fele folyik ki. Nem véletlenül mennek tönkre sajnos az automaták, nem azért, mert szarok meg kényesek, hiszen jóval többet kibírnak egy kézinél. Azért mennek tönkre, mert sokszor a szerelők se értenek hozzá. Gyanítom még azzal sincs tisztában sok ember, hogy a nívóján az olajszint (ha van nívó) járó motornál, végigkapcsolt P, R, N, D fokozat után rögtön megnézve érvényes. Ha álló autón töltik fel jelre akkor az kevés lesz stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!