Milyen nagyobb méretű családi autót érdemes venni 1-1,5 millió forint környékén?
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék az alábbiakban: 1-1,5 millió forint környékén szeretnék használt autót vásárolni. Egyterű, vagy kombi kellene mindenképp, aminek nagy a csomagtartója. 2 nagyobb testű kutyánk van, és hamarosan érkezik a baba is, mi pedig párommal szeretünk kirándulni. Így olyan autót néznék, amiben elfér 2 nagyobb kutyahordozó, plusz a babacuccok is. Első körben nagyobb motoros szívó benzinest néznék vegyes használatra, de a jobbfajta dízelektől sem zárkózom el. Fordokból nézegetem az S-és C-max egyterűeket, illetve Mondeo mk3-4 és Focus mk2 kombikat. Passat B5.5-6, Octavia II., Avensis, Laguna, Astra H, Vectra C kombik, és Zafira A-B, Touran egyterűek, amik még szóba jöttek. Nem kell sok száz lőerő, de azért az autópályán csomaggal megrakva se legyenek gondok. Ti milyen autó-motor kombót választanátok ennyiért? Tapasztalatokat, javaslatok szívesen fogadok. Előre is köszönöm!
Nekem 1.8T B5 Passat van jópár éve, nagyon megvagyok vele elégedve. Van B5.5-ben is ez a motor. 150 lovas, dinamikus és megbízható. Nekem van egy komoly LPG rendszer benne, így a fogyasztása is olcsóbb, mint a dízelnek.
Ha megengedsz egy tanácsot: normális magánszemélytől válassz, és ne a kínálat legaljáról. Mert sajnos Magyarországon ez bevett divat. PL én is új kocsit akarok szalonból, árulom az enyémet. 700 ezret kérek érte, mindenki sokallja, mert "lehet venni 500ért". Lehet. Egy ismim is inkább vett 500ért. Aztán rá is költött még 450et. Mondjuk 200 volt, hogy LPG legyen, de azonkívül még 250is sok. Ezzel szemben én karbantartom, új féktárcsák, fekpofak vannak (brembo), új rúgók (bilstein), normális 5w30 olajcsere... Csak sajnos senki nem akarja megfizetni, mindenki egy adott típusból a legolcsobbakat keresi. Tanulság: tákolni kell, karbantartani csak minimálisat, mert úgyse lehet normálisan eladni. Sajnos ez a magyar valóság.
"Ha megengedsz egy tanácsot: normális magánszemélytől válassz, és ne a kínálat legaljáról."
"Tanulság: tákolni kell, karbantartani csak minimálisat, mert úgyse lehet normálisan eladni. Sajnos ez a magyar valóság."
Az a baj, hogy szerintem ez a két mondat ellentmond egymásnak. Magánszemély egy olcsóbb autót már úgyis csak tákolgatni fog. Azok vigyáznak tényleg az autóikra, akik megveszik újonnan és még tart a gari, vagy maximum pár éve nincs garancia. A második tulaj már sz..rni fog mindenre, semmire nem garancia az, hogy magánszemélytől veszed. A kereskedő is magánszemélytől veszi. :)
Igen, csak a kereskedő rátesz 400.000 forintot még pluszba.
Igen, a legtöbb tákolja. De ez is kell a legtöbb vevőnek. Viszont nem mindenki, pl én se tákolom, pedig kellett volna, mert senki sem értékeli. Ha meg normálisan átnézi az autót, akkor ki lehet fogni olyat, mint pl az enyém.
Meg még mindig jobb, ha látja az esetleges hibákat, mint mikor megvesz jóhiszeműen egy eladásra kivixolt darabot aztán beüt a krach.
"Igen, csak a kereskedő rátesz 400.000 forintot még pluszba."
A kereskedő annyit tehet rá, mennyi a piaci ára az autónak. A magánszemély ugyan úgy a piaci áron fogja kínálni, nem lesz árban különbség.
Nem igazán. A kereskedő általában olyat vesz, aminek az érteke a piaci ár alatt van jócskán. Ezt eladásra összetákolja és adja piaci áron, mert "nyugdíjas orvos tulajdonostól, aki csak hétvégente használta templomba járásra".
Kérdező: jó dolog az ügyfélkapu, így nem tudnak annyit csalni. Így csak a két műszaki között tudják visszatekerni. Pl ment a 2 év alatt 50000 kilométert, műszaki előtt meg visszatekerik, hogy csak 10 ezret menjen rá. Macerásabb, s vélhetően újkorától nem művelik ezt egy autóval, tehát ha teszem azt 200 ezret mutat az óra, így jó esélyel nem lesz 350 ezernél több benne. Ez is jó, mert ezelőtt 5-600 ezerről tekerték vissza 100ra.
"Nem igazán. A kereskedő általában olyat vesz, aminek az érteke a piaci ár alatt van jócskán. Ezt eladásra összetákolja és adja piaci áron, mert "nyugdíjas orvos tulajdonostól, aki csak hétvégente használta templomba járásra"."
A kereskedő vagy behozza/behozatja a külföldi autót, vagy vásárlás esetén autóbeszámítással a piaci ár alatt veszi be, esetleg valakinek gyorsan kell a pénz és elviszi az autóját egy kereskedésbe eladni, ahol a piaci ár alatt fogják átvenni. Nem fog senki koslatni a használtautó hirdetések között, hogy magánszemélytől vegyen valamit áron alul. Ez maximum úgy éri meg, ha kimegy Németországba, Ausztriába, Olaszországba, ahol jóval alacsonyabb áron kaphat használtautót, mint itthon.
Pontosan ezekről beszéltem, amik külföldről özönlenek be. Van kivétel persze, de az olyan áron is van.
Ami hazai, arra igaz, mert az eladók is sokszor csökönyösek. Neked nem fog leengedni 10 ezret az árából, de a kereskedőnek odaadja fél áron :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!