Régi segédmotor váltó működése?
Sziasztok!
Elméleti síkon nem értem a dolgot. Az világos,amikor egy motoron a blokk oldalán lehet lábbal váltani! Viszont...
mi a helyzet a kormányváltós motorokkal? Ilyen például a régi Riga-22-es. Hogyan működik?
A kormány fel-le mozgatásával lehet váltani...De mégis hogyan!?!? :D
Szerintem már rájöttetek,hogy a saját szememmel még nem láttam ilyen gépezeteket! Az interneten nem találok bemutatót/leírást ezekhez a gépekhez. Mi köt össze mit a váltóval,milyen elven működik?
Köszönöm a segítséget!
Kb pont úgy működik mint a lábnál a váltó, csak itt bowden mozgatja a váltó rudazatot.
Csak tulajdonképp egy rugó nyomja kettőbe fel.
Te pedig az elsőbe erősebben legyőzöd a rugó erőt.
Ahaa,értem..szóval ahogyan a kar behúzásával egy bowdenen keresztül ki tudom nyomni a kuplungot,úgy egy másik bowden r van kötve valahogyan a váltóra,a kormány mozgatásával pedig már magától értetődő a többi.
Érdekes dolog ez.
Ezek egyébként hogyan vannak összekötve? Mindkét bowden kívül van,a kormányból kijőve,vagy maga a váltó esetleg a vázban van elvezetve? Köszi!
Az ugye tiszta, hogy nem az egész kormány mozog, hanem a kormány vegén lévő markolat van kialakítva úgy, hogy az háromállású kapcsolóként funkcionál? (1 - 0 - 2)
A kuplung benne van a motorblokkban, egy kallantyúhoz csatlakozik a bowden, egyszerű megoldás, de működött, működik.
Pedig a boeden miatt sokszor lógós volt a váltó, de a bowden csak a mozgatásban vesz részt
https://www.youtube.com/watch?v=N40falI5HJY
Kuplung 1.30-tól... a bovden a blokkon kívül lévő kallantyút mozgatja
Igen,na és pont ez az a része,amit nem értek,hogy a markolat hogyan van úgy kialakítva,hogy a mozgatása kapcsolgatja a sebességi fokozatokat?
Nem látom át.
A bowden és egy rugó a kuplungnál.
A rugó feszíti a bovdent, a kormányon lévő kapcsolóval pedig a bovden belső hossza változtatható (külső hossz állandó).
Közép állás az üres.
1-es fokozat: A kart behúzva, oldod a kuplungot, a markolatot magad felé emelve, rövidebb lesz a bowden, a kart elengedve a kuplung zár, és egy bütyök megtartja a markolatot abban az állásban
2-es fokozat: kart behúz, kuplung old, él a kart lefelé elmozdítva szintén egy bütykön rögzül. a kar elengedéséével zár a kuplung, ekkor a leghosszabb a bowden, de a különbség természetesen csak centiméterekben mérhető.
Köszönöm szépen,így megértettem a működési elvet! Nehéz szülés volt!
Kedves utolsó válaszoló,mármint a külső csőben van mindkettő,azaz a kuplunk,illetve a váltó bowden is?
Kuplung bowden:
A bowdennel lehet "távolról" mozgatni a kuplungot, ami a Riga, Komár, Verhovina, és a többi szocialista csoda esetében is a motorblokkon belül volt (lásd a videóban 1.30- tól mutatja a kuplungot, ami egy fém kosárban ülő szerkezet)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!