Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kétütem vs. Katalizátor:...

Kétütem vs. Katalizátor: miért nem lehet alkalmazni?

Figyelt kérdés
Azt eddig is tudtam, hogy a kétütemű motor és a katalizátor nem éppen a legjobb párosítás, mert kölcsönösen kinyírják egymást. Azonban most, hogy eljött az ominózus év (idén jár le az „engedmény”), jobban elkezdtem foglalkozni a témával és rájöttem, hogy nem értek valamit. Mint tudjuk a két fennálló probléma az, hogy a motor a katalizátort az olajjal nyírja ki, a katalizátor pedig a motort többletfojtással. Na, én az utóbbin akadtam fenn. Hogy okozhat a katalizátor többletfojtást? Nem úgy vagy eleve megalkotva, hogy ne okozzon problémát a gázáramlásban? Mert ugye a négyüteműeknél tudtommal nem okoz gondot, de akkor a kétüteműeknél mégis miért? Vagy én tudok valamit rosszul?

2020. febr. 14. 00:46
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Ha már nem egy üres cső, akkor okoz fojtást, egyszerűen fizikai képtelenség, hogy egy sima egyenes csőhöz képest a katalizátor ne okozzon folytást.
2020. febr. 14. 01:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
88%
Ha eldugul a kipufogócső akkor fojtja a motort, ez elég érthető.
2020. febr. 14. 06:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 D. Brasco ***** válasza:
85%

"Nem úgy vagy eleve megalkotva, hogy ne okozzon problémát a gázáramlásban?"

Nem!Nem ugy van megalkotva....ha meg még el is tömődik az olajsártól,akkor csak meg rosszabb a helyzet

2020. febr. 14. 06:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Ezek szerint van még mit csiszolni a tudásomon...
2020. febr. 14. 11:12
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

A kétütemű résvezérlésü motorokban nem lehet úgy szabályozni az üzemanyag mennyiségét amennyire a befecskendezésesekben.

sok elégetlen üzemanyag kerül a kipufogóba emiatt. a katalizátor magas hőmérsékletén pedig az üzemanyag begyullad és túlhevíti a katalizátort amit a mgas hőmérséklet tönkretesz.

ezért nem szabad a katalizátoros autókat behúzni, betolni, mert ott is sok üzemanyag kerülhet a kipufogóba ami a hengerben nem égett el.

Mindezonáltal vannak kétütemű katalizátoros motorok - lásd fűnyírók például - olvass utána! :)


Fpéytást természetesen okoz a motoron, de a rendszert - motor, kati, stb egyben úgy tervezik meg hogy ezt figyelembe veszik.

2020. febr. 14. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
82%
Hát a barkasz soha nem értékelte, mikor rá tették a katit. Emlékszem, épp Debrecenben a belvárosban mentem vele, hirtelen egy kis torpanás, aztán durantott egy olyat hogy majdnem kiugrottam a szélvédőn, levágta magáról a katit mint a taknyot.
2020. márc. 5. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!