Szerintetek még hány év, mire jogsi nélküli automata autókkal fogunk majd közlekedni?
szerintem nagyban már meg fog bukni a dolog, sok lesz a meghibásodás, a megbolonduló autó. de ha mégsem, Magyarországra akkor sem fog eljutni, csak addigra, mire már elavultnak számit, mert nem lesz meg hozzá a kellő infrastruktúra, illetve a kellő bizalom sem a lakosság körében.
Ha mégis, szerintem jogositvány, vagy legalább kresz ismeret még akkor is, továbbra is kötelező lesz az autó legalább 1 utasának, hogy szoftverhiba esetén manuális vezérlésre tudjon váltani
legalabb 100 ev es akkor sem mindenhol mert ahol nincs jo minosegu betonut, felfestes ott szerintem nehezen tajekozodna az auto a kamerakkal es kerdes hogy hogyan kezelne pl a dugokat vagy azt amikor a vezeto ad elsobbseget a masik autosnak.
Gondolom specialis utjezo tablak kellennek amik kommunikalnak az autokkal ahhoz hogy biztonsagos legyen igy kozlekedni.
Jogsi akkor is kellene hozza mert ha meghibasodik akkor kell vezetni illetve ha bizonyos korulmenyek eseten nem mukodne, nem latni pl viharban, kodben, nem latna a felfestest ha havas az ut, nem latna az ut szelet sem ha minden tiszta ho.
A témában dolgozok, mint szoftverfejlesztő. Írtok meredek dolgokat. De pl a dugók kezelése annyira egyszerű, hogy már néhány mai autóban is van "dugóasszisztens". A táblafelismerés meg kifejezetten elterjedt.
Ettől függetlenül én se tartom valószínűnek, hogy a következő 10-15 évben bárhol is jogsi nélkül autózzunk, Magyarországon meg adj hozzá +15 évet.
Te okos fejlesztő , írd már le hogy hogyan megy el autó például Sályról Bácsalmásra?
Út felismerő van benne??
Mert először az utat kellene neki megtalálni, ami nagyon rossz.
AZt hiszik hogy egy zárt pályán elmegy az a vacak, hogy majd a való életben is tud valamit.
8: az autókat valós forgalomban (is) tesztelik. Az útvonalat egy zs kategóriás gps is megtalálja. Ezek az autó ezen kívül extra részletes térképeket használnak, amik azt is tartalmazzák, hogy hol milyen sávok vannak stb.
Ezen felül, ha nem áll rendelkezésre megfelelő térkép adat, akkor a szenzorai segítségével térképezi fel a környezetet (kamera, radar, lidar).
Ettől független ma még valsz meggyűlne a baja egy ilyen útvonallal, de a rendszerek folyamatosan fejlődnek, pár éven belül valószínűleg megoldott lesz a probléma. Habár jelenleg inkább az autópályás és városi vezetés van fókuszban.
Amúgy Te hogy találod meg az utat? A gép is ugyanúgy...
Nálunk nincs ehhez meg egyelőre a kellő infrastruktúra sem. Olyan utak vannak az alföldön, hogy némelyik földút is jobb minőségű. Először ezeket kellene rendbe rakni és után lehet erről beszélni.
Ha csak autópályás üzemmódot nézünk, még ha a technológia kész is lesz, a jogi huzavona miatt mindenképp sok évtized, mire minden akadály elhárul.
Egyébként minden gép egy kényelmi eszköz, ami felől az emberi felügyeletet 100%-osan nem lehet nem célszerű kivonni. Tehát ha teljesen önvezető is az autó, jogosítvány szerintem kelleni fog. Pl ha csak bármely rendszerben üzemzavar, meghibásodás van, az azért nem rossz dolog ha kézi irányítással el tudsz gurulni egy szervizig és nem ott rostokolsz akár az út közepén, ahol éppen lerohadt az autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!