Városban miért nő meg az autók fogyasztása?
Figyelt kérdés
Mindenhol azt olvasom, hogy városban többet eszik az autó.
Miért?
2020. febr. 8. 14:15
1/6 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mert állandóan gyorsulni, fékezni kell. Gyorsuláskor többet fogyaszt a motor.
2/6 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mert nem tudsz állandó sebességgel haladni egy sebességfokozatban, sokat kell váltani, lámpától elindulás-megállás stb.
3/6 Beviz Elek ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért mert a gyorsításhoz üzemanyag kell. Városban a megszerzett lendületet folyamatosan elfékezed, majd újra gyorsítasz.
Álló helyzetben ha jár a motor, akkor nem haladsz mégis fogy az üzemanyag.
100km-re vetített átlaggal ezèrt nő a fogyasztás.
4/6 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A városi levegő a motornak sem tesz jót, csak az nem kérdez tőle hülyeségeket, hanem eszi az üzemanyagot. Ó, anyám, borogass!
Csak gondold végig, egy óra közlekedés alatt hányszor kell a városban megállnod, újra indulnod, lassítanod, gyorsítanod, hosszan várakoznod járó motorral, és egyebek!
5/6 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Apropó az elektromos autók fogyasztása pedig épp ezért csökken városban, mert azok vissza tudják tölteni fékezéskor az energiát az aksiba. Elektromos autók az autópályán fogyasztanak többet mert nagyobb sebességnél nagyobb a légellenállás.
6/6 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az elektromos autók fogyasztása arányos a légellenállással (négyzetesen a sebességgel), ezért fogyasztanak ennyire keveset városban. Egy országúton 7 litert evő autónak városban 2-3 litert kéne ennie, de a belsőégésű motorok hatásfoka csak a kagylódiagram közepén optimális. Ilyenkor tudják azt a 25-30% (dízel 45%) hatásfokot. Ez a fordulatszám és terhelés jellemzően valahova a 100 km/h sebesség környékére van belőve kisebb kocsiknál. Városban, részterhelésen a motor hatásfoka drasztikusan leromlik akár 10%-ra is. Gondold csak végig, városi dugóban mozgásban tartani 20-25 km/h sebességgel egy autót kevesebb energiát igényel, mint amennyit a váltó és a motor belső surlódása felemészt. fentebb jól írták, a villanyautó fogyaszt a légellenállásnak megfelelően, a belső égésű motoros autók fogyasztása nő meg nagyon kis sebességnél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!