Miért rettegnek az emberek a motorozástól?
A KSH adatok mást mutatnak...
Még akkor is magasabb a motoros balesetek száma (3.7ezrelék) az autósnál (2.9 ezrelék), ha nem vesszük figyelembe, hogy a motorozás erősen szezonális . Tehát max. 7-8 hónapig használják évente.
Ha ezzel súlyoznánk a számítást, még magasabbra jönne ki a motoros balesetek aránya.
A motoros balesetek száma majdnem duplája arányaiban, mint az autósoké, mégis mit néztél?
Továbbá ahogy bölcsen előttem mondják, a motorozás szezonális, tehát a dupla baleseti arány kb. fél év alatt jön össze szemben az autós éves használattal.
Végül pedig az autós balesetek 99%-a semmilyen vagy könnyebb sérülésekkel végződik (koccanások, kicsúszások, stb...) A legtöbbet ugye nem is jelentik. De a hivatalosan lejelentett, személyi sérülésekkel járó balesetekben is 75-25% a könnyű-súlyos sérülések aránya autónál.
Motornál ez a szám nem tudom mennyi, de érzésre inkább 25-75%... Mert motornál egy kis koccanás is simán súlyos sérülést eredményezhet, ami az autónál max. fényezést jelent...
Olyan motoros van csak, aki még nem bukott
Autósok közül hányan lesznek nyugdíjasok, hogy még csak balesetet se láttak.
Motornál elég annyi, hogy eldől, és ha a bokádra ... pápá boka
Én nem tapasztalom úgy hogy rettegnének. Inkább csak egy autót jobban, univerzálisabban ki tudsz használni. Pl ha nagy cuccot viszel, több embert szállítasz, zuhog az eső, esik a hó, praktikusabb az autó.
Motoron kevésbé vagy védve, nincs körülötted karosszéria, nincs gyűrődőzóna, nincs légzsák. Ha ütközöl, többnyire a csupaszt esteddel ütközöl. Jó van ruha, protektor, de nagyobb durva ütközésnél az nem sokat számít. Motorozni veszélyesebb, de a rettegés elég túlzó szó rá. Aki nem motorozik, többségében szerintem nem a "rettegés" tartja vissza, hanem egyéb okai vannak.
"Statisztikák szerint is autósok közt több baleset történik mint motorral." Ez nagyon szép és jó, csak vedd figyelembe, hogy mennyivel több autó van forgalomban mint motor. A balesetek számát oszd le a járműfajták darabszámával és máris más lesz a kép. Arról nem is beszélve, hogy a motorozás elég szezonális tevékenység. Nyáron sokkal többen motoroznak mint télen. Tehát nézzünk csak egy tavasztól őszig tartó időszakot autó vs. motorbalesetek tekintetében!
Egyáltalán nem igaz, hogy arányaiban több autós baleset lenne.
Plusz azért azt is nézd hozzá, hogy autós balesetek 90%-a kisebb nagyobb koccanás. Motorral meg minimum perecelsz egy nagyot.
Amúgy senki nem retteg a motorozástól, aki szeret motorozni az motorozik aki nem az meg nem.
Azért valjuk be, hogy nyilván nem mindegy milyen motor. Segédmotorkerékpár és kismotor még nem annyira veszélyes. Nyilván nyáron, jó fékekkel.
Lásd.: Sanyi bácsi aki 45 éve kipuffog a simson schwalbejaval a szomszéd faluba tejért még mindig él. De az aki CBR600F-el csapat minden szezonban 14.000km-tert megy, annak imátkozzon a családja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!