Elnyírt csavar kiszedése?
Az mit jelent?
Leszakadt vagy csak lesarkaltad?
Mindenképpen könnyedén hozzáférhetővé kell tenni.
Ha alumíniumba van szakadva akkor nagyon nagy szívás.
Ha acélba vagy öntöttvasba akkor szerencse kérdése. Mázlival akár sima kis vágóval vagy pontozóval ki lehet kocogtatni.
Léteznek gyári beszakadt csavar kihajtók is, akkor ki kell fúrni a csavart ami jó minőségű és vékony csavarnál feladja a leckét. Ha így sem jön végső megoldás (de ha ügyes hegesztőt találsz szinte biztos a siker) A csavar mérettől egyel nagyobb anyát ráhegeszteni és ezt hajtani kifelé. Lehet hogy 10-szer kell próbálkozni de sikerülni fog.
Belekapaszkodik az elnyírt csavarfejbe, így könnyen ki tudod tekerni. Nekem egy szinte kerekre koptatott kerékcsavart sikerült vele leszednem.
Lesarkaltam ... És megpróbálom hozzáférhetőbbe tenni, igaz hogy le kell bontani hozzá így mostmár a vezérlést de hát ez van... A blokk szerintem alu,
Amúgy Opel Astra F,
Reggel neki látok , majd írom az eredményt
Egy jótanács ha alumíniumba van tekerve a csavar:
Hidegen sose álljatok neki gyilkolni a csavart, csakis, ha fel van melegítve legalább üzemi hőfokra a motor.
Jó eséllyel bele fog törni hidegen.
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat, ment a zöld mindenkinek, anyi a fejlemény hogy valószínüleg kinyírtam a motort de nem biztos.....
Aki nem szeret olvasni az ezt most hagyja ki !!!
Nem birtam kicsavarni sehogy fújtam Wd40-et rá vártam 30 percet kb megtísztítottam meg dörzsöltem megint lefújtam majd egy óra mulva neki áltam és és szinte kör alakra nyaltam a kulcsal a csavart..... Így inkáb össze raktam ahogy volt és beletörődtem hogy így matad, feltöltöttem fagyállóval beindítom kupak le fűtés max-ra ahogy kell... Kb 15-20 perc után el is érte az üzemi hőfokot..kicsit még nyomkodtam a gázt hallani is lehetett hogy csobog valami víz halkan... Kiment belőle a levegő utánna kupak vissza...
Reggel a boltba indulás előtt, beindítom az autót mer ugye mire fűteni kezd jó sok idő...
De Kb 2 perc után le állt !
Gyors motor szemre vételezés.... Semmi
Indítom semmi.....
Hibakód olvasás 84-es befecskendező szelep túl alacsony valami.....
Vígül kiderült hogy a vezérlés ugrott
Barátomat felhívtam azt mondta ha szerencsém van akkor csak a babrálás közben meglazulhatott a szíj ahogy feszítgettem a csavart vagy hasonló
Meglazítottam a szíjat
Jelre forgattam szíj vissza
Feszítés
Pöcc röff majd kb fél perc és le állt !
Vezérlés megint elment !
Majd ismét átnéztem a dolgot
Arra gondoltam hogy az alsó főtengely
El ment a jelről és azért van ez.
De nem látható a tárcsán jel így nem birom oda forgatni !
Maga a tárcsa meg nem jön le mert szintén bele van rohadva amihez nem kezdek neki mert ugyan az lessz a vége mint a termosztát csavarának !
Tudom én vagyok a hibás igen nagy ökör vagyok hogy belefogtam, de még forgattam az alsó tárcsát hogy a GM felirtat egyenesen álljon
(nem mint ha lenne köze a jelhez "én barom állat")
Felső fogaskerék Jelre + szíj fel+ Feszítés, de már őszintén szólva nem mertem be indítani így csak forgattam 2-őt, majd gyorsan le állítottam picit fura hangja is volt !
Megnéztem hogy elment-e a vezérlés..... Hàt PERSZE hogy EL !!!
Plusz tuti most utoljára a szelepek is elhajlottak vagy valami....
Vagy csak én halucináltam be mert 2 napja alig alszok pár órát....
Így hát egy egyszerű termosztát cseréből ez lett a vége !
tanulságként írom hogy ha nincsen megfelelő tapasztalatod az autó szerelésben akkor : NE KEZDJ HOZZÁ !!!
Üdvözlettel :
Egy hülye barom állat
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!