Hideg benzines motort mekkora fordulatszámon érdemes tartani?
Egy 1.9-es JTS-ről lenne szó (Alfa 159), amin azt vettem észre, hogy elég nehezen indul hidegen, indítás után le-le fullad, nem rég volt egyébként vezérlés cserén, a szerelő mást nem vett észre, csak reggeli hidegben csinálja.
A másik, hogy kuplungnál felpörög a fordulatszám, pedig leemelem a lábam a gázról, illetve azt is észreveszem, hogy mondjuk lenyomom a pedált, 1500 fordulatra felpörög, majd 5-10 másodperc után, anélkül, hogy továbbnyomnám a pedált elkezd emelkedni a fordulatszám.
Az a baj, hogy megoszló dolgokat olvasni, néhol azt írják, hogy alacsony fordulatszám öl, máshol meg, hogy 2500 főlé nem lehet vinni. Én eddig ez utóbbit csináltam, de úgy érzem, mint ha a kocsi emelni akarná a fordulatszámot.
Én csinálok valamit rosszul, esetleg gond lehet az autóval?
Üresben is felpörög vagy amikor benyomod a kuplungot?
Nem egészen értem.
Én dizelnél 1750-2000 közt javaslom
Benyánál 2000-2500
Ugye ha túl alacsony a fordulatszám ergo erőlködik a motor, hidegen, hideg olajjal megkapja ugyan azt a terhelést, mint amit melegen nyomsz neki.
De a fordulatot hagyjuk is ennyibe normálisan kell menni, úgy mint általában nem csak ez a fontos.
Inkább kerüld el a gyors gyorsítást. Pl elég picit mélyebbre nyomni a gázt és már kb a fordulaton jelentkező teljes teljesítményt használja na ez az igazán káros. Lassan nyomasd hideg motornak
Két esetben vettem észre, hogy felpörög.
1. Gázt adok neki, felpörög 1500-ra. A lábam ugyanúgy marad a gázpedálom, nem nyomom lejjebb. Majd 5-10 másodperc múlva, anélkül, hogy megmozdítanám a lábam, elkezd felpörögni.
2. Lenyomom a kuplungot, TELJESEN felemelem a lábam a gázpedálról és felpörög egy pillanatra 2500-3000 környékére.
Az alapjárat az 1000 alatt van, nem szoktam nézni, de van alapjára, ha hidegen indítom és egyből indulok, akkor volt, hogy 1-2x mintha elmenne erő teljesen motorból és lefullad. Újraindul rögtön és utána nem csinálja, ha nem hajnalban indulok, hanem dél körül, amikor leolvadt már a jég, nem csinálja.
Máshol meg azt írják, hogy alacsony fordulatszámon nem érdemes tartani.
Egyébként én is az automata szívatóra gondoltam, hogy az csinálja, azért gondolom, hogy inkább az én technikámmal van a gond, mint sem a kocsival. Meg ugye ez az Alfa motor kicsit kényesebb.
Szívató 30 éve nincs az autókban.
Valami baja van az autódnak és semmi köze ahhoz, hogy milyen fodulatszámon váltod el.
Vidd el egy szervízbe, ahol értenek hozzá, mert mi max. találgatni tudunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!