Tudok (használt) autót venni részletre úgy, hogy nem adok bele önerőt? Ha igen hol?
Sziasztok!
1 éve kezdtem el teljes állásban dolgozni és nagyon kellene egy autó, de mire összegyűjtenék rá 500.000-800.000 ezret egy használtra az még kb. 6-8 hónap...és nem szeretnék már annyit várni. (Az előző egy évi fizetésem nem jól osztottam be, kb. semmit nem tudtam félrerakni, rengeteg kiadásom volt. :D)
Viszont azt sem szeretném, hogy valami nagyon gagyit veszek 200.000-ért amit utána megbánok.
Mik az opcióim?
Bármely bankba bemész egy navos papirral h nincsen köztartozásod és egy bérpapirral és igényelsz mondjuk 1 milla személyi kölcsönt, ez elég kocsira, biztositásra, átirásra. ezek fix forintosak. a raiffasennél pl elég kicsik a kamatok. pár órán belül eldől h megkapod e a lóvét.
Amúgy éppen reggel futottam bele hahun egy hirdetésbe. vagy egy autókeeskedő aki 0% önerővel ad el autókat. Agyalok a város nevén, de nyilván "Kápolna" volt az
A hitel mikor nem önszopatás?
Ha autó nélkül lehetetlen bejutnod a munkahelyre akkor kényszerből venned kell, de ha nem muszáj én nem tenném. Gondolom az elmúlt 1 évet is megoldottad valahogy.
Ahogy már írták, a személyi kölcsön a jàrható út, de ne feledd hogy az autót nem csak megvenni kell, hanem fent is kell tartani.
Vételi áron felül jön még az átírás, mindennel együtt alulról súrolja a 100ezret, ha csak 1 éve dolgozol akkor gondolom fiatal vagy, 3 havonta 20ezer+ biztosítás.
Vásárlás után kezdhetsz egy olajcsere+vezérlés csere kombóval ami megint egy 100ezer körüli összeg, tehát a vételáron felül kicsengettél kb 200ezret és még meg sem tankoltad, feltételeztük hogy költségmentes az autó.
Egy ilyen árkategóriájú autót nagyon alaposan meg kell nézni, könnyű belefutni egy rossz vételbe, amibe a nem létező pénzedet beletalicskázhatod.
Lehet tologatni a költségeket valamennyire, de nem mindent érdemes. Egy kitolt vezérléscserével kockáztatod a szakadást, a motorcsere sokkal drágább lenne. Spórolhatsz a gumin, de egy agyonhasználttal ha megforogsz (akár tapadás hiánya, akàr durrdefekt miatt), sokkal drágább lesz másik autót venni.
Ha lenne valamennyi szerelési tapasztalatod akkor rengeteget lehetne faragni a költségekből, de ha mindenért szerelőhöz viszed akkor viszont készülhetsz hogy száraz kenyéren fogsz élni.
Ha mindenképpen veszel mert eldöntötted, ezt akarod és kész, akkor csak annyit tudok ajánlani hogy egy megbízható típust válassz amivel kevesebb esélyed lesz megszívni. Típus, motorkód alapján utána kell olvasni hogy milyen típushibái vannak, általában mennyire zsebbenyúlós autó, mit lehet várni tőle.
Itt ha fikáznak egy típust/márkát, akkor mindig jön valaki aki megmagyarázza hogy egy távoli ismerősének van és tök jó, semmi baja. Persze, nem mindegyik példány rossz, de neked a rizikót kell csökkenteni és nem mindegy hogy 10-ből 1-nél jönnek elő a hibák, 1000-ből 1-nél jönnek elő a hibák vagy a tulajdonosok csodálkoznak egy hibás motornál mert nem találkoztak még olyannal.
A banknak is élni kell valamiből.
De azért leülnék még egyszer matekozni.
Ha rengeteg kiadásod volt, semmi nem garantálja, hogy nem lesz idén is rengeteg kiadásod.
Ha jól láttam kb. havi 90-et tudsz félretenni. De gondolom ruha, szórakozás, vagy váratlan háztartási kiadás bármikor beeshet, ez a 90 ezer egy optimális becslés. Inkább várd ki és spórold össze, mert a kocsival is lesz költséged, havi szintre lebontva alsó hangon 40 ezer. Ha emellé még egy hitelt is kéne törleszteni, akkor az elég veszélyes. Ha már megvan az autó, akkor sem árt, ha van tartalékba párszézezer, mert egy félmilliós autó bármikor szülhet neked egy ekkora kiadást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!