Elmagyarázná nekem valaki, hogy mi is volt pontosan a kétezres évek közepén a "szlovák rendszámos, bunkó magyar BMW-sek" sztori lényege?
Ilyen 2006-2010 környéként emlékszem, hogy a közbeszéd része volt az, hogy adózási okokból magyar állampolgárok szlovákiában
helyeztették forgalomba az X5 BMW-ket, és hasnoló német prémium terepjárókat. A sztori lényege elvileg az volt, hogy az újgazdag bunkóknak van pénzük a drága terepjáróra, de az államnak már nem szivesen fizetnek.
Mi is volt pontosan ennek az oka? Milyen anyagi előnyöket jelentett egy szlovák rendszámos autó? Ez még ma is trend, vagy már lecsengett?
Függetlenül attól, hogy valaki bunkó, azért lesz gazdag, mert nem szórja a pénzt.
Ott volt az irgalmatlan magas regisztrációs adó, és bizonyos esetekben olcsóbb volt a fenntartás is. (Kamionokra csak most kezd kikopni ez a divat pl.) Valamint akkor még sokkal kevésbé volt utolérhető jogilag a külföldi rendszámmal elkövetett szabálysértések miatt. Továbbá, ha már adót is akart csalni, arra is kiváló lehetőség volt egy külföldi cég. Vagy ha nem is csalni, de megkérdőjelezhető, szürke zónában mozogva kijátszani a közterhek megfizetését.
Az volt az oka, hogy a szlovákoknál alacsony volt az új autóra kivetett adó (pl. amit nálunk regisztrációs adónak hívnak...), ezért egy prémium autó nem ritkán millióval volt olcsóbb szlovákiában forgalomba helyezve, mint itthon. És elég volt hozzá egy egy személyes nem is működő céget alapítani, aminek szintén piti költségei voltak.
További bónusz volt, hogy parkolási és egyéb bírásgokat akkoriban nem nagyon tudtak nemzetközi szinten behajtani, így gyakorlatilag aki ezzel trükközött nem fizetett se parkolást, se autópályadíjat, se gyorshajtást...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!