Univerzális központi beszerelés utólag, de hogyan? Lépésről-lépésre!
Elektronikában jártas ember vagyok, azonban nem az autóvillamosság terén, ezért már az elején leszögezem, hogy MAGAM szeretném az alábbi problémát megoldani, ehhez kérném a segítségeteket!
Adott egy univerzális központi zár szett, 2 bicskakulccsal és egy vezérlő modullal, meglévő centrál zárhoz (nem távirányítós). A bekötéshez mellékeltek leírást magyar nyelven.
Az érintett autó egy Mitsubishi Carisma. A bal oldali ajtókárpitot lebontva megtaláltam a motorhoz futó 5 vezetéket (kék-fekete, kék-fehér, zöld, barna-fehér és barna-fekete), melyről sajnos melyik micsoda. Ennek kimérése sem egyértelmű számomra. Találtam két vezeték párt (kék-fekete és kék-fehér), ami a testhez mérve záráskor és nyitáskor +12V-ra, illetve -12V-ra tér ki a lezárás pillanatában.
A fenti leírásnak megfelelően, pozitív trigger-rel próbálkoztam (abban mutatott némi életjelet, de erről később). Vezérlő fehér szálát a zárásra tettem (a gyári kábelköteg kék-fehér vezetékére), a fehér-fekete szálát pedig nyitásra (gyári köteg kék-fekete vezetékére).
E bekötéssel az történt, hogy zárja a vezetőoldali ajtót és a csomagtartót, de a többit nem. A vezeték melegszik rendesen, a vezetőoldali ajtózár nyelvet mintha alig tudná megmozdítani. Biztosan nem így van a bekötés.... Ezért is kérek segítséget!
El tudná valaki mesélni SZÁJBARÁGÓSAN, lépésről-lépésre a pontos menetet, mit hogyan lehet kimérni, mi mit kapcsol és mit kell keresnem?! Sajnos kifogott rajtam, pedig számos utólagos szettet kötöttem már be rengeteg autóba (tolatóradar, tolatókamera, menetfény, erősítő, kulcs nélküli indító modul ...stb.) De valahogy ez a központi zár vezérlő nem akar összejönni.... Vagy a szettel lehet a probléma???
Köszönöm a válaszokat és hogy elolvastátok e hosszú monológomat!
Hát, nem csodálom, hogy nem boldogulsz vele, ez a világ legbénább bekötési rajza. Aki ezt rajzolta, addig kéne rúgni, amíg ez alapján beköti.
Nem találtam róla kábel jelölést én sem, de általában ilyen:
A vezető oldali motorra 5 vezeték fut:
- 2 a motorra van kötve, köztük kb. 30ohm ellenállás lehet. A vezérlő ezen a két vezetéken polaritást váltva nyitja-zárja a motort, ez a két vezeték van végigkötve az összes zármotorra.
- A 3 másik vezetékből egy közös, és nyitott állapotban az egyikkel érintkezik, csukott állapotban a másikkal. Ez alapján történik, hogy amikor a vezető oldali zárógombot mozgatod, mozog vele a többi is.
Ott valakit rövidre zártál, ha melegszik.
Most én úgy csinálnám, hogy a valamelyik hátsó ajtó zsanérjánál kihúznám a gumit, amiben a vezetékek futnak, és megnézném milyen színek mennek át oda. Ugye oda már a 3 színnel kevesebb fut. Azért a hátsó ajtót, mert abban hátha nincs hangszóró vezeték, ami bekavar. Ezután nagyjából már megvan ki a 2 mozgató és a 3 vezérlő kábel. A 3 vezérlő kábelből multiméterrel megkeresed ki a közös, aki nyitott állapotban az egyikkel, zártban a másikkal érintkezik.
Ezután megpróbálsz a neve alapján keríteni egy ennél értelmesebb bekötési rajzot, vagy leírást, hogy mit csinálnak a színek, mert ez alapján nem lehet bekötni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!