VW Golf 5 langyos levegőt fúj, biztos hengerfejes?
2004-es golf 5-öm van.(1,6fsi, 170E km) A motor normál idő alatt eléri az üzemi hőmérsékletet. A levegő langyos. Ha magas fordulatszámon tartom, melegebb a levegő. A hűtővíz fogy, kis mértékben. A kocsi alatt 1 nap alatt kis tócsaként jelentkezik.
Egy szerelőnél járt eddig a langyos fűtés miatt. Elvileg a termosztát ok, radiátor ok, nincs eltömődve. Minden csövet végig mosott, nincs dugulás. Véleménye szerint hengerfejesség lesz. Másodvélemény érdekelne. Lehet valahogy biztosra menni, hogy hengerfejesség? Tudom valahogy tesztelni? Semmi más műszaki hibát nem észlelek.
Ha hagy maga alatt tócsát akkor azt a vizet nem "megeszi" hanem elszórja.
Ha hengerfejes lenne annak lennének további tünetei is, mint a nehéz indulás, fehér füst a kipufogóból, kemény vízcsövek, hajlandóság a felforrásra..
Első körben érdemesebb lenne a vízszivárgást megszűntetni.
Lehet a radiátor bemenő folyik.
Szerelőd is egy agyas,grat neki!
Hengerfej hiba: repedt hengerfej, kiégett tömítés.
Mi történik: keveredik az olaj és a víz (habos olaj), víz jut az égéstérbe (nagy fehér füst)
Ha csak az olajbeöntő kupak habos, az normális a fosvágennél a rövid utak miatt.
Határozottan észreveszed ha hengerfejes.
Kezdésnek rendesen le kell légteleníteni a rendszert
Jól írják, ez nem hengerfejes.
Ez elszórja a vizet és azt kell először megállapítani és megszüntetni.
A szerelőd lehet nagyon okos, mert felszámolná a hengerfejezést és lehet egy két bilincset, csövet megigazítana és jó lenne.
Az autód valóban nem hengerfejes. Mint írod a kocsi alatt van tócsa, tehát lényegében nem az olajjal keveredik, hanem elfolyik a fagyállód.
Hengerfejes autónak több tünete van:
- a hűtővíz fogy, mivel keveredik az olajjal (esetedben nem ez áll fent, hanem neked valahol ereszt, azért van a kocsi alatt tócsa)
- jól írta a 4-es, ha víz jut az égéstérbe akkor sűrű fehér füst jön a kipufogóból
- ha az olajbeöntő kupak belseje fehér trutyis, az adhat alap esetben aggodalomra okot akár, de mivel neked nem az égéstérbe megy a hűtővíz, ez miatt ne aggódj. Ha az olajbeöntő kupak belsejében látsz ilyen trutyit, akkor nagy valószínűséggel a rövid távok miatt van.
- hűtővíz felforrása bizonyos esetekben
- illetve a hengerfejes autó teljesítménye sem olyan, mint amilyennek alap esetben lennie kellene
Egyébként nekem jelenleg ugyanilyen problémám van a Skodámmal, mint neked. Tökéletes fűtésem volt még múlt télen, majd elkezdett csak langyosat fújni idén már. Szerelő kicserélte a fűtéscsapot, fűtőradiátort (erre gyanakodtam egyből, hogy ez lehet a baj), aztán vissza adta úgy az autót, hogy ugyan úgy csak éppen langyos fűtésem van. :D Azóta lett már a tanácsára vízpumpa is cserélve, termosztát is, de még mindig nem jó a fűtés (pedig a fűtésen kívül egyáltalán nem produkált olyan hibákat ami által a vízpumpa vagy a termoszát hibájára lehetne gyanakodni, mert szépen beáll üzemi hőmérsékletre a motor és azt tartja is). Több ember véleménye szerint mivel nem vízpumpa és termosztát gond van, valószínűleg az összerakásnál rontott el valamit mikor cserélte a radiátort.
Viszont esetemben még azt is produkálja, hogy ha álló helyzetben jár a motor percekig és megy feljebb a hőfokmutató (fel nem forr a víz), akkor úgy melegszik a befújt levegő is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!