Milyen az új Suzuki Swift, Vitara, ignis és társai?
Swift, Vitara és S-Cross van az ismeretségi körömben. Mindegyik újonnan vásárolt, jelenleg 1-3 éves autók. Vezetni nem vezettem őket, de utaskánt ültem mindegyikben.
A prémium autókkal nincs értelme összehasonlítani. Nem egy kategória. De ez igaz az árcédulára is! Egy 1-es BMW árából bőven kijön extrázástól és motorváltozattól függően 2-3 Swift is. És nyilván nem véletlenül!
Összességében ár-érték arányban teljesen jók ezek az új Suzukik. Napi használatra, rendszeres 100km-nél kisebb távokra, városba, közlekedő edénynek tökéletesek. A beltérben érezni leginkább a spórolást. Anyaghasználat, kidolgozás nem olyan, mint egy prémiumban. De miért is kellene olyannak lennie?! Ezek olcsó kisautók. Annak pedig tökéletesek. Ha nagyon bele akarunk még kötni valamibe, a futómű nem egy multilink, ez érződik. Nagyobb tempónál a menetzaj, szélzaj is jobban behallatszik.
Céges autó volt az új, 1.4 turbós Vitara.
Az egyetlen jó dolog a motor volt benne, nagyon ment.
De a váltó akadt amikor negyediket kapcsolt az ember, a futómű kanyarban elmászik az ívről, az ablak teljes felhúzásakor az ajtó"kárpit" mozgott, kemény, olcsó hatású műanyagok mindenhol (kivéve a műszerfal tetejét, de akkor már az ajtóra is mehetett volna a puha), kis hátsó lábtér, kis ü.a. tank (kb. 450 km volt a hatótáv teletankolva), városban 8 literes fogyasztás (pedig könnyű és kicsi autó)
Audi/BMW/Mercihez felesleges hasonlítani, inkább egy K Astra árszintjén mozog, de minőségben felette van. Sőt még egy J Astra is.
Nem rosszak, de ne akard egy közép kategóriás márkával összehasonlítani.
3 éves 1.6 vitarát most cseréltünk 1.4 turbós SX4-re.
A Vitara igazából nem is ment, nagyon instabil volt a magas kasztni a gyenge futómű miatt és belül eléggé fapados volt, hiába GL+ felszereltség. Viszont keveset fogyasztott, simán eljártunk vele 5 liter alatt országúton és 6 alatt városban.
Az SX4 jobban felszerelt, SOKKAL kényelmesebb és az 1.4-es motor érezhetően sokkal jobban megy. Nem is nagyon fogyaszt többet, még bejáratós országúton 6,5-et fogyaszt. A futóműve és a kormányozhatósága is sokkal jobb, mint a vitarának.
De az mindkettő modellre igaz, hogy belül puritán, össze sem tudod hasonlítani egy BMW / AUDI / Mercedessel. Még egy 10-15 évessel sem. De hát az ára sem az, úgyhogy aki helyén kezeli a dolgokat és az árcímkéhez igazodó elvárásokkal indul neki az azt kapja amire számítani lehet.
Amikor en vezetni tanultam egy mostani sx4 scrosson tanultam meg es nagyon imadtam azt az autot, persze tanulo autonak barmilyen jo de kenyelmes volt, tiszta es sok minden volt benne, nekemis sokszor akadt a váltó de nem zárja ki hogy akkor tanultam meg vezetni és még bena is voltam lehet az miatt, illetve Unokatesomek apukajanak vagyis az en nagybatyamnak van egy vitarajuk, asszem talán 3 éves, egyszer vezettem, teljesen jó volt szerintem jó felé autók ezek, viszont eléggé tömeg kocsik lettek sajnos, minden 3.auto egy vitara a 4.meg egy sx4 scross, nem egy prémium minőség de legalább nem romlik el benne minden 2.hetwn valami mint a bmwbe😃
Itthon egy nissan juke van, az is új fajta, persze jobban szeretem mint a vitarat vagy az sx4 scross de lehet csak megszokás miatt, tágasabb, nagyobb, okosabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!