Van valakinek tapasztalata az Audi 1.5 TFSI motorjával?
150Le, 250Nm-es változat. Újonnan milyen vétel lenne? Mennyire problémás ez a motor? Vannak-e jellemző típushibái? Hosszabb távra, 8-10 évre terveznék vele, évi kb 15.000km-es futás mellett, ami fele város, fele autópálya lenne. Még soha nem volt VW konszernes autóm, ez lenne az első ilyen.
Minden építő jellegű hozzászólást, tanácsot, megjegyzést köszönök.
Ez egy eléggé új motor (kb. 1 éve lehet kapni) ezért nincs ember aki válaszolni tudna erre. Visszahívás nem volt rá.
Ezt a motorcsaládot már elég régóta árulja a VW, ha jól tudom ez a motor a 3. generációs a 4 hengeres "kicsi" TSI-ből, az első 2 1.4-es volt, ez most 1.5-ös. Van a "nagy" 4 hengeres TSI (1.8 és 2.0), az más konstrukció).
Nekem volt első generációs 1.4TSI (az még láncos volt), most második generációs van (az szíjas,ennek a motornak a közvetlen elődje), bajom egyikkel sem volt. Jól megy és nem fogyaszt sokat.
A 30e km-es olajcsere periódust el kell felejteni (15 max) és 5-6 évente ki kell tisztíttatni a szívószelepsort.
Köszönöm. Úgy hallottam, hogy már kettős befecskendezés van, pont a szívósor problémákat megelőzendően. Ez akkor nem feltétlenül igaz, hogy már megoldott?
Még olajfogyasztási problémákat hallottam. Az alap, hogy gyári specifikációnak megfelelő olajat használok, 15ekm-enként cserélve. Eddig is így voltam ezzel. Ha újonnan veszi az ember, odafigyel rá, tehát nem egy bizonytalan előéletű, sokat futott használtról van szó, mennyire lehet probléma az olajfogyasztással?
Ez az olajfogyasztás szerintem egy eléggé random dolog (nem csak a VW-nél). Előző munkahelyemen Octavia volt a céges autó, egyszerre vettek 6 ugyanolyat (4db 1.4TSI, 2 dizel), ugyanazt a szervizt kapták, a kollegák közül egyik sem volt autógyilkos típus, aztán a 6 autó közül volt olyan, amelyikbe 2 olajcsere között több mint 1L ment bele, volt olyan amelyikbe elég volt az 1L és volt olyan, amelyikbe nem kellett utántölteni.
Bizos függ a használat módjától is meg minden, de előre nem fogod tudni megmondani, hogy éppen nálad mi lesz.
Régen volt egy olyan G Astrám, aminek a motorja hírhedt volt az olajfogyasztásról, de éppen az enyém elvolt 1 literrel 10e km-enkén, az öcsémnek meg volt egy F Astrája ami a néphit szerint nem volt olajzabálós, mégis állandóan tölteni kellett bele az olajat.
Szóval szerintem lutri, de ha újat veszel és vigyázol rá de olyat fogsz ki akkor 5-10e km-enként rátöltesz egy liter olajat akkor mi van - nagyobb baj sose legyen.
Ezt érdemes megnézni (annak ellenére, hogy javarészt a "nagy" motorokat tárgyalja)
Ha jól értem a videót, úgy van ahogy a kérdező írta, a 3. generációs motoroknál (1.5) már nincs kokszosodás.
Köszi, ezt én is ma láttam. Benne vagyok abban a fb csoportban, ahol ezt megosztották. :)
Főleg a régebbi motorokról beszél. De ez így elég elrettentő. Eddig moden cr-dízel motoros autóim voltak. Szerencsére nem volt egyikkel sem komoly baj. De még azokat szidják, hogy túl bonyolultak és sok a drágán javítható hibalehetőség. Ezek szerint a modern benzinesek se sokkal jobbak ebből a szempontból. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!