Mennyi km-t bír el a Bmw 320i motorja?
#8, 9, 11!
Egy Opelről van szó. Korábban voltak Opeljeim a 2000-es évek közepétől kezdve. Egyikkel se volt semmi bajom, mindegyik tette a dolgát nagyobb meghibásodás nélkül. Persze nem voltak luxusautók, de jól felszerelve, nem alapmotorral nekem megfeleltet. Nem hiszek ebben a "régen minden jobb volt" dologban és sosem értettem azokat akik ezt a márkát szidták. De most megtapasztaltam a saját bőrömön. Ebből a márkából nálam ez volt az utolsó. Az, hogy egy lánc 27.000km-rel széthulljon szerintem kritikán aluli és szégyen a gyártóra nézve.
Én már 2001-ben eladtam az utolsó Opelem. Ennyi volt.
Az egyik ismerős B Corsája is ami anno 300 volt, ma már több mint 1 millóban van és egy bontószökevény
Nem csak a kérdezőnek, hanem másnak is kis tapasztalatcsere.
Annyit ajánlanék, 1millió alatt ne is nézzen rá ezekre a hirdetésekre, ha van rá mód, 1,5m környékén már patikát is kifoghat az ember. Ha olcsót veszed (700-800ezer), garantáltan rá kell költeni annyit, hogy ne érje meg. Ezek már idősebb autók, a gumi alkatrészek, csövek, szenzorok, felfüggesztés elemei már természetesen öregedtek. Ezekre számítani kell. Nem márkafüggő, ez minden márkára igaz, de mivel ez nem egy traktor műszaki színvonalán van, több a törődést igénylő alkatrész, nem annyi fenntartani, mint egy kispolszkit, de cserébe nem is olyan.
Van néhány az ismerettségi körben.
1998-as E39 528i automata, M52-es motorral van a családban, 460ezer km-rel már. Kora miatt a gumi alkatrészek, csövek, kopóalkatrészek, pár szenzor természetesen már cserés, a blokk érintetlen. Ekkora futásteljesítménynél már egy félmilliót rászámolhat lazán az ember felújításra (mármint ha most veszi meg ennyi km-rel), ha nem maga szervizel az ember, akkor többet.
Van egy 2000-es E46 330XI automata, M54 motorral, 275ezer km-rel sokkal jobb állapotban a a futásteljesítmény miatt. Lengéscsillapítók, kardáncsapágy, egy kerékcsapágy, egy gumiharang, meg egy zajos szervószivattyú cserélve lett, ezeken kívül más nemigen.
Van még egy 2004-es E46 320i manuál, 240 ezerrel, az meg patika állapotban.
Tapasztalatból azt tudom mondani, hogy olyan 350-400 ezer km közt a kor és a futás miatt rengeteg futóműalkatrész, motortéri cső, fékrendszer, szenzor megérik a cserére, vagy javításra szorul a rendszeres karbantartáson felül (amennyiben eddig megelőző módon nem lettek cserélve). Magyarul nagyfelújítást igényel az autó. De olyannal még nem találkoztam szerencsére, hogy a blokkot meg kellett volna bontani. Biztosan előfordul, ha életében végig vagány gyerekek tolták a driftet a szerencsétlen 1.8-asnak, meg hasonlók.
2000-3000 köbcentis sor6 motorok fogyasztása közt nincs nagy fogyasztás különbség. Emiatt is vettem én is nagyot, azt kisebb eséllyel tudták megkínozni, illetve olyanok birtokolni, akik 2ezresével tankolják, és nem cserélnek olajat, stb.. a lényeget gondolom érti mindenki.
Ha maga szervizeli az ember, és nem a 200% árrésekkel dolgozó B*rdinál, meg ilyen helyenek vásárol, akkor egyáltalán nem drágábbak az alkatrészek, mint egy passáthoz, vagy swifthez.. sőt. Ismerni kell tapasztalatból a jó utángyártott alkatrészeket, mert van, hogy full gyári alkatrészeket kapok, amin a BMW logó le van kaparva, emiatt 1/5-öd áron árulják.
Ha automatán gondolkozik az ember (ZF steptronic van ezekben), arra nagyon kell figyelni, olajat cserélni kell abszolút maximum 100ezrenként, megfelelő minőségűre, de inkább sűrűbben. Ha ezt elmulasztották, nem túl jó következményekkel járhat, és jön a konklúzió, szar a márka. Vásárláskor: lassan kússzon előre, ne guruljon lejtőn hátra, váltson rántás nélkül, váltson el tatás vezetésnél 1800-2000 közt, durvábbnál nyilván fentebb. Váltókart könnyen be lehessen rakni a fokozatokba, ne késsen hozzá képest a tényleges üzemmód váltás. Ezek ha nem így vannak, mind nagyfelújítás/olajcsere után kiáltó jelek. (De az elváltás hiánya drasztikusan gyenge motornál is lehetséges, ekkor manuálisan tökéletesen vált, de a motorhiba miatt fele pacival rendelkező motor nyomatéka miatt helytelen tartományokban vált a váltó. De azt nyilván érzi az ember, ha pl a 2.8-as beteg annyira gyorsul, mint egy 60lovas golf...)
Ui: Fogyasztás saját méréssel, ha érdekel valakit:
E39 528i, aut.: Országúti kb 7-8, városi 11-13, egyénfüggő. Vegyes olyan 9-10.
E46 330XI, aut.: Országút 8 alá tud menni, ha nem padlózgat az ember, vegyesem olyan 9-9.5 közt szokott lenni (van benne pályán sok 160-ról padlógázas előzés is). Városi dugó, araszolás olyan 11-12L, normálisabb haladásnál 10.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!