Hogyan érdemes vezetni, ha a motor kímélése a fő szempont?
Városban próbálgatom ezt jelenleg, de nem igazán tudom eldönteni.
Az egyik módon a motort általában legalább 2000-2500 fordulatszámon járatom folyamatos haladásnál és 3000 körül váltok el minden fokozatot.
A másik esetben 1500-1700-nál már elváltok minden fokozatot és 50-55-nél is felváltok 5-ösbe folyamatos haladásnál.
Az ötlet egy kamionostól jött, kisteherautóba ültem mellette és azon csodálkoztam, hogy indulásnál alig pörög fel a motor már azonnal vált szinte egy másodperc alatt dobálja fel a fokozatokat. Azt mondta, ezzel kíméli a motort, így vigyáz rá és így sokáig fogják bírni.
Egy futár viszont azt mondta, hogy a motor a magasabb fordulatszámot szereti, mert alacsony fordulatszámon sok lerakodás fog keletkezni meg egyébként is csak kínzom a motort mert nagyobb terhelést kap.
Egy harmadik szintén futár viszont azt mondta, hogy nyugodtan mehetek alacsonyabb fordulatszámon mert valóban kímélem vele a motort, a lerakódás miatt meg nem kell aggódnom mert valóban érdemes kiégetni a motort de ehhez nem kell folyamatosan mindig pörgetni hanem elég akár 2 hetente elmenni pályára vagy valamilyen olyan útra ahol huzamosabb ideig pörög magasabb fordulatszámon, az bőven kiégeti a lerakodást.
Most jelenleg ezek alapján úgy próbálgatok menni, hogy lassan indulok el, hamar elváltom a fokozatot de nem adok nagy gázt tehát nem kínzom alacsony fordulatszámon a motort hanem éppen hogy csak benyomott gáz mellett hagyok neki időt megindulni, de emelkedőn viszont vagy ahol szükséges ott persze magasabb fordulatszámon pörgetem, folyamatos haladásnál viszont hagyom 4-esbe csak 60-70 felett váltok 5-ösbe.
Megjegyzem továbbá, hogy az én autóm Otto motoros míg a kamionos ugye Diesel motorosokat vezet, tehát nem biztos hogy az ő kíméletes módszere igaz benzinre is.
Többet ártanék a folyamatos alacsony fordulatszámon gyorsítással, haladással mintha mindig pörögne a motor vagy vezessek így és időnként menjek el egy olyan útra ahol kiégethetem? Hármójuk közül kinek van igaza?





nem olvastam végig, mert ez már sok..a kamion húszezer köbcentis motorja összehasonlíthatalan egy futár opeljével.
Az én mercim akár üresen, akár negyven tonnával, de kétezenél leszabályzott. A dízel kia kisteherautóm 4500-nál.
A minőségi motorolaj a lelke mindennek.
Rendben akkor kiegészítem azzal, hogy a motorolaj cserélve van és az szűrők is mindig tiszták.
Most nemrég cseréltem olajat, az ilyen kisebb szervízeléseket mindig magam csinálom a Tesco parkolóban, akkor tudom, hogy minőségi kerül bele és tudom hogy jól van elvégezve a munka.
Most 9800km-nál lett cserélve, ezelőtt 9700km-nél, én a 10.000km-hez tartom magamat, ha 11.000-12.000km-nél cserélnék olajat azt is kibírná, nem lenne belőle gond.
Szóval a karbantartásban nincs hiba, de gondolom a használat sem mindegy.
És csak a gyári olajat használom csak a gyári viszkozitással, tehát ez is be van tartva.
Gondolkoztam más szintén minőségi olajon, de a kézikönyv a saját olaját írja, abból biztos nem lehet baj meg ezt az olajat ehhez az autóhoz is tervezték, szóval valószínűleg a mérnökök jobban el tudják dönteni milyen olaj kell bele mint én.










Hülyeség egy kamionhoz hasonlítani egy benzines SZEMÉLYAUTÓT. Össze se lehet hasonlítani. Láttad már egyáltalán egy kamion fordulatszámmérőjét? Ott az optimális tartomány 700-1500 között van.
Egy benzines személyautónál 2000-2500 között az optimális. Emelkedőn akár 3000, vagy fölé is pörgetheted. 2000 alatt csak erőlködik a motor, ráadásul a kenése sem megfelelő, tehát élettartam szempontjából nem éppen előnyös, ha 2000-nél már felváltassz. Autógyilkos szokás még alacsony fordulaton tövig nyomni a gázt.










gyorsításnál forgasd inkább.
egyenletes haladásnál min 2000, de terepviszonytól függ. olyan fokozatban menj ahol gázadásra könnyedén gyorsulna még a kocsi visszaváltás nélkül.
amíg hideg a motor addig csak érzéssel, finom gyorsítások, kiemelten kerülni a kis fordulaton erőltetést meg az üveghangot is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!