Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szelephézag állításban tudnáto...

Szelephézag állításban tudnátok egy kicsit segíteni?

Figyelt kérdés

Az alany: Piaggio Zip 50 4t. 2 szelepes motorblokk. A szelepfedél leszedése után a hézagoló lapkát beteszem a szelep és a himba közé, de milyen állásban legyen vezérmű tengely? 0,1mm-re kellene hangolni mind a kipufogó mind a szívó szelepet.

Tegyük fel, hogy nem tudom betenni a lapkát vagy be tudom, de kotyog. Tehát rossz a szelephézag, ilyenkor ha túl kicsi akkor a csavarnak egy lapos csavarhúzóval ellentartva a csavarkulccsal tudom megnyitni és a hézagoló behelyezése után ráhúzni? Túl nagy hézag esetén csak húznom kell rajta?

Mennyire kell meghúzni a csavart?

Ha már leszedem a szelepfedelet érdemes a tömítést is cserélnem, vagy ha eddig nem volt olajfogyasztása akkor jó még?

A válaszokat előre is köszönöm!



2019. dec. 8. 10:26
 1/9 anonim ***** válasza:

Ezt a motort nem ismerem, de én épp most csinálom az autómon ezt a szelep hézagolást.

Én úgy fogtam neki hogy meg mértrema hézagokat , felirtam mindet . Majd lekellett szednia vezérmű tengelyt és úgy jött ki az a "kupak" ami a szelepen van és tartja a lapkát. Aztán a lapkákat megméregettem és el vittem egy sík köszörűshöz , mert köszörülni kellett minden lapkából. AZtán vissza raktam mindent és újra megmértem, de még két szelepnél egy picit mindíg kicsi volt a hézag. Újra le az egész és meg elvittem köszörültetni. Ez akár ezred mm-t is tud levenni belőle. Most már vissza raktam és tökéletes a szelep hézag.

Gondolom azon a motorodon is hasonló képp kell csinálni.

2019. dec. 8. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
60%
Távol áll tőlem, hogy megbántsalak, de alapvető műszaki ismereteknek lennie kell ahhoz, hogy nekifogj ilyesminek. Keress valakit, aki meg tudja csinálni, kérd meg, hogy végignézhesd, kérdezd meg hogy mit miért, aztán legközelebb talán te is nekifoghatsz .
2019. dec. 8. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

1. vagyok. De azért az idesanyjával tenne egy szivességet aki ilyenre csinálja meg, nem normális szelephézag állíthatósra.

A hagyományos szelep hézag állitás max egy óra hossza lenne .

2019. dec. 8. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

#1 szerintem a te motorodban lapkás szelephézagolás van, ebben pedig csavaros. Itt elvileg nem kell semmit cserélni,köszörülni csak állítgatni.

#2 Igazad van, ez lenne a megoldás, csak brutál drágán dolgoznak a szerelők. Ha leveszem a szelepfedelet akkor ott a szelephézagolóval nem tudom egyszerűen legalább ellenőrizni? Vagy, ha melegen már teljesen jó hangja van akkor nincs baj, csak a sajátosságait hallom egy hidrotőke nélküli motornak? Hidegen sem kattog,de mintha lenne egy kis hangja.

Egy hangfelvételről meg tudnátok mondani, hogy van-e túlzott kopogása a szelepeknek?

2019. dec. 8. 11:06
 5/9 anonim ***** válasza:
60%

Ha neked állíthatós akkor milyen lapkát nem tudsz betenni???

Mert azt irtad !

Akkor sztornó a válaszom.

2019. dec. 8. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Én ilyen szelephézagmérőre gondoltam. [link]
2019. dec. 8. 11:24
 7/9 anonim ***** válasza:
60%

Érthetetlen, hogy ha hagyományos módon(csavarral) lehet állítani, akkor miért/hogyan/hova akarsz lapkát berakni?


Az is érthetetlen, hogy:

"ha eddig nem volt olajfogyasztás..."

Meséld már el, mi köze van szelepfedél tömítésnek ahhoz, hogy a motor eszi az olajat vagy nem?

2019. dec. 8. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Olajszivárgásra gondoltam.

A himba állítható része és a szelep közé tenném be a megfelelő vastagságú lemezét a fent linkelt szerszámnak.

2019. dec. 9. 06:10
 9/9 veterán vas ***** válasza:

Gondolom a kicsit gonoszkodó kérdésekkel arra próbáltak meg rávezetni, hogy megfelelő kifejezéseket használd, és akkor nem leszel félreérthető.

Ha szelepállításnál "lapkát" említesz, akkor mindenkinek a különféle vastagságú cserélhető betétek ugranak be, holott, neked állítócsavaros a szeleped. Vagyis, csak egy hagyományos hézagmérőre van szükséged.

Nálunk -anno- "legyező" volt a neve.


Hasonlóan félreérthető az "olajfogyasztás" kifejezés, amit akkor használunk, ha a motor elhasználja/elégeti az olajat. Pl. a megkeményedett szelepszár szimeringeknél vagy a kopott dugattyúk, csapágyak, gyűrűk okán.

Egy elhasználódott tömítésnél, max. olajfolyásról/olajszivárgásról beszélünk.


Nem kioktatás, csak úgy mondom. ;)

2019. dec. 9. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!