Szelephézag állításban tudnátok egy kicsit segíteni?
Az alany: Piaggio Zip 50 4t. 2 szelepes motorblokk. A szelepfedél leszedése után a hézagoló lapkát beteszem a szelep és a himba közé, de milyen állásban legyen vezérmű tengely? 0,1mm-re kellene hangolni mind a kipufogó mind a szívó szelepet.
Tegyük fel, hogy nem tudom betenni a lapkát vagy be tudom, de kotyog. Tehát rossz a szelephézag, ilyenkor ha túl kicsi akkor a csavarnak egy lapos csavarhúzóval ellentartva a csavarkulccsal tudom megnyitni és a hézagoló behelyezése után ráhúzni? Túl nagy hézag esetén csak húznom kell rajta?
Mennyire kell meghúzni a csavart?
Ha már leszedem a szelepfedelet érdemes a tömítést is cserélnem, vagy ha eddig nem volt olajfogyasztása akkor jó még?
A válaszokat előre is köszönöm!
Ezt a motort nem ismerem, de én épp most csinálom az autómon ezt a szelep hézagolást.
Én úgy fogtam neki hogy meg mértrema hézagokat , felirtam mindet . Majd lekellett szednia vezérmű tengelyt és úgy jött ki az a "kupak" ami a szelepen van és tartja a lapkát. Aztán a lapkákat megméregettem és el vittem egy sík köszörűshöz , mert köszörülni kellett minden lapkából. AZtán vissza raktam mindent és újra megmértem, de még két szelepnél egy picit mindíg kicsi volt a hézag. Újra le az egész és meg elvittem köszörültetni. Ez akár ezred mm-t is tud levenni belőle. Most már vissza raktam és tökéletes a szelep hézag.
Gondolom azon a motorodon is hasonló képp kell csinálni.
1. vagyok. De azért az idesanyjával tenne egy szivességet aki ilyenre csinálja meg, nem normális szelephézag állíthatósra.
A hagyományos szelep hézag állitás max egy óra hossza lenne .
Köszönöm a válaszokat!
#1 szerintem a te motorodban lapkás szelephézagolás van, ebben pedig csavaros. Itt elvileg nem kell semmit cserélni,köszörülni csak állítgatni.
#2 Igazad van, ez lenne a megoldás, csak brutál drágán dolgoznak a szerelők. Ha leveszem a szelepfedelet akkor ott a szelephézagolóval nem tudom egyszerűen legalább ellenőrizni? Vagy, ha melegen már teljesen jó hangja van akkor nincs baj, csak a sajátosságait hallom egy hidrotőke nélküli motornak? Hidegen sem kattog,de mintha lenne egy kis hangja.
Egy hangfelvételről meg tudnátok mondani, hogy van-e túlzott kopogása a szelepeknek?
Ha neked állíthatós akkor milyen lapkát nem tudsz betenni???
Mert azt irtad !
Akkor sztornó a válaszom.
Érthetetlen, hogy ha hagyományos módon(csavarral) lehet állítani, akkor miért/hogyan/hova akarsz lapkát berakni?
Az is érthetetlen, hogy:
"ha eddig nem volt olajfogyasztás..."
Meséld már el, mi köze van szelepfedél tömítésnek ahhoz, hogy a motor eszi az olajat vagy nem?
Olajszivárgásra gondoltam.
A himba állítható része és a szelep közé tenném be a megfelelő vastagságú lemezét a fent linkelt szerszámnak.
Gondolom a kicsit gonoszkodó kérdésekkel arra próbáltak meg rávezetni, hogy megfelelő kifejezéseket használd, és akkor nem leszel félreérthető.
Ha szelepállításnál "lapkát" említesz, akkor mindenkinek a különféle vastagságú cserélhető betétek ugranak be, holott, neked állítócsavaros a szeleped. Vagyis, csak egy hagyományos hézagmérőre van szükséged.
Nálunk -anno- "legyező" volt a neve.
Hasonlóan félreérthető az "olajfogyasztás" kifejezés, amit akkor használunk, ha a motor elhasználja/elégeti az olajat. Pl. a megkeményedett szelepszár szimeringeknél vagy a kopott dugattyúk, csapágyak, gyűrűk okán.
Egy elhasználódott tömítésnél, max. olajfolyásról/olajszivárgásról beszélünk.
Nem kioktatás, csak úgy mondom. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!