Valóban injektor hiba lenne (CDTI)?
Sziasztok!
1 éve vettem egy Opel astra G-t, 1.7 CDTI (nem isuzu).
Következő lenne a probléma vele: Nagyon nehezen indul az időtől függetlenül. Szóval télen és nyáron is ugyan ez a helyzet. Csak úgy tudom beindítani ha nagyon sokáig tekertetem a motort és közben nyomom a gázt. Körülbelül az első indítás az 20-25 másodperc. De van hogy akkor is végén lefullad és újra kell indítózni. (ha leállítom és utána egyből újra próbálom akkor hibátlan, de mondjuk 10 perc múlva ugyan olyan rossz)
2 szerelőnél volt eddig mindkettő azt mondta hogy mind a 4 injektor cserés és körülbelül ez 200-250 ezer forint.
Viszont a nehezen induláson kívül semmi injektorra utaló hiba nincsen. Nem fogyaszt sokat, nem eszi az olajat, nem fűstől, nem ingadozik az alapjárat, nem érzek teljesítmény vesztést, ugyan olyan simán előzök mint korábban.
Én inkább izzítógyertyára gyanakodnék. De tanácsot kérnék tőletek hogy a szerelők akarnak lehúzni vagy valóban injektor probléma? Több ismerősöm mondta hogyha mind a a 4 rossz lenne be sem indulna az autó, és a fenti hibák valamelyike is fent állna.
Akkor is nehezen indul ha nem nyomja fel megfelelően a gázolajat. Tehát elejti a gázolajat. Próbáld megb inditás előtt felpumpálni.
AZ izzógyertyát meg magad is letudod tesztelni, hogy jól működik-e.
Izzításra hibát dobna, világítana a hibalámpa. Ha pl lehúzod az izzításvezérlő csatlakozóját, ki is tudod próbálni.
Lehet injektor, vagy pl fellevegősödik az üzemanyagrendszer, stb. Utóbbit diagnosztikával ki lehet zárni, valamint a nagynyomású pumpa hibáját is élőadatok (rail-nyomás) kiolvasásával. Gondolom a szerelők ezt megtették. Gázolajszűrő mikor volt utoljára cserélve?
Amúgy ha valóban CDTI, akkor az a Z17DTL motor lesz, ami Isuzu származék, 1686 ccm-es blokkal.
Előfordulhat, hogy kirepedt egy üzemanyagcső vagy egy résolajcső, vagy bármi ahol be tud jutni egy kis levegő a rendszerbe, és máris eldobja az üzemanyagot, ha leáll a motor. Néha ha olyat is produkál ilyenkor, hogyha dombon lefelé állsz meg, könnyen elindul, dombon fölfelé viszont sehogy.
A szerelők amikor már nagyon nem találják a baját, be szoktak építeni egy kézi üzemanyagpumpát ( [link] az adagoló után az elmenő ágba (igen az elmenőbe, ami visszavezeti a fölösleges üzemanyagot), és így 2-3 pumpálással légtelenedik a rendszer.
Szerintem ez inkább egy levegősedéses probléma lesz, mint injektor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!