Miért két sávos Balaton felé az M7-es?
"Évente van mondjuk 6-7 péntek, mikor tényleg kellene nagyon a 3 sáv, azonkivül bőven elég a 2. Nem kell egyből szidni mindent és mindenkit. Németországban pl a 6-os autópálya is sok helyen 2 sávos, pedig ott kb 5x annyi jármű halad el szerintem, mint az M7-en."
Rengeteget járok az M7-esen mindkét irányba, rohadtul nem évi pár alkalommal lenne az jó. Hanem lényegében minden második nap, jó időben meg kb. mindig.
Szezonon kívül elég a 2x2 sáv az M7-re.
Az M1-en sokkal fontosabb lenne a 3 sáv, szerencsére az belátható időn belül meg fog épülni.
"Az M1-en sokkal fontosabb lenne a 3 sáv, szerencsére az belátható időn belül meg fog épülni."
Szerencsére elálltak a tervtől, mert az lenne az évszázad öntökönlövése.
Az M1 2x3 sávosra építésével csak azt érnénk el, hogy azonos idő alatt 30-40%-kal több jármű érné el az amúgy is túltelített M0-t. +40%, gyorsabban ( max 130-cal ) haladó jármű a túlterhelt lassabb ( max 110 ) M0-ra, az katasztrófa lenne.
Szerencsére észbekaptak és már tervezik az M1-M5 tehermentesítő utat ami a tranzit jelentős részét elvezeti az M1/M7/M5 belső szakaszáról.
Szezonon kívül sem elég a 2x2 sáv az M7-esre. Évekig napi szinten autóztam rajta szonon kívül is, a 2 sáv sima hétköznapokon sem elég, ahogy az M3 is igényelne egy 3 sávos elővárosi szakaszt.
Az M5 meg a fentebb említett tehermentesítő utat.
"Szóval az M1-re nem kell 3 sáv, de az M7-re kell? Na ok..."
A két pálya között jelentős eltérés van a forgalom mennyíségében is és eloszlásában is.
Az M7 legforgalmasabb a (Siófok)-Székesfehérvár-Budapest szakasz. Ide mindkét irányban szükséges a három sáv.
Az M1-es forgalma már az országhatártól nagy, Tatabányától pedig katasztrofális. Nem azt írtam, hogy nem kell sehova az M1-re 2x3-sáv, hanem azt hogy rájöttek hogy ezt a fővárosig megcsinálni hülyeség.
Ha megépül a tervezett Nagyigmánd és M5 közötti összekötő autóút/autópálya akkor ez az M1-es tranzitforgalmának legalább 60-65%-át elviszi. Az országhatártól eddig az elágazásig mindenképp szükséges a három sáv. Viszont, ha a román/bolgár és dél európai tranzit Nagyigmándnál elhagyja az M1-es akkor nem kizárt hogy annyira lecsökken a Nagyigmánd-Budapest szakasz forgalma, hogy 2 sáv is elegendő( ennek ellenére néhány helyen pl Tatabányánál szükség lenne valami kiváltásra).
Az egyik autópályánál a kapacitás büvítése szüksége egy köztes pont és a kezdőpont között, míg a másiknál új kapacitások létesítése szükséges hogy a forgalmat ne vigyük be a kezdőpontba..
Legközelebb majd fél oldalas választ írok, hogy a gyengébb szellemi képességűeknek is egyértelmű legyen, ok?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!