Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kattogó hang a jobb első...

Kocsisokii kérdése:

Kattogó hang a jobb első kerék felől, mi lehet?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Jó ideje az agyamra megy egy bizonyos kattogó-kopogó hang, tisztán a jobb első kerék felől, csakis menetközben és csakis terhelés alatt, tehát álló helyzetben illetve üresben gurulásnál NEM! Ki lett cserélve szinte minden a futóművet értve, kivéve a féltengely és annak részei, mert a szerelők szerint annak nincs baja. Szerintük a kormánymű csinálja ezt a hangot, de annak konkrétan semmi baja, nyílván érezném ha lógna vagy a holtjátéka megnőtt volna. Szerintem mégiscsak féltengely baja lesz :/ (Audi A3 8L 1.6) Köszönöm

2019. nov. 28. 19:01
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Valószínű féltengely csukló. Főleg ha kanyarodás közben kattog. Te is ki tudod cserelni ha van egy kis gépész vér benned. Két fajta van tudomásom szerint. Az egyik a zeegeres, amit természetesen egy zeeger gyűrű tart a helyén. A másikat kicsit nehezebb levenni, az a leütős. Azt is egy gyűrű tartja a helyén, de a nevéből adódóan le kell ütni a feltengelyről. Ha te csinálod, és te veszed az új csuklót, figyelj oda a bordák számára, amik belsejében vannak. Azok amik rácsúsznak a feltengelyre. Valamint hogy abs gyűrűs kell vagy nem. Szükséged lehet még egy satura, amibe befogod a feltengelyt amig leütöd a csuklót. Persze a legjobb az, ha nem veszed ki a feltengelyt, mert sérülhet a motor oldali csukló szimmeringje, valamint kifolyhat az olaj a váltóból. Ezen kívül, ha kiszeded a feltengelyt, nagyon vigyaznod kell a motor (váltó) oldali csuklora. Ott csillag alakban vannak görgős csuklok, amik konnyen szethullanak. Tehát ha kijon, rögtön tekerd korbe akar szigszalaggal, nehogy kihulljanak a görgők. Utana mehet a satuba. Ha bent hagyod, akkor nagyon figyelj hogy mikozben ütöd a csuklót, nehogy kimozduljon. Vegul szukseged lesz két új csuklo gumiharangra. Szinten nagyon fontos, hogy huzd fel a feltengelyre mielott felrakod az uj csuklot, kulonben bajban leszel, hiszen az új csulot nem kene kalapalni, mert baja eshet tőle. :)

Es mar megint egy nagyon fontos dolog! A tisztasag!!! Ne keruljon az uj csukloba egy porszem se. Ennek erdekeben tegyel meg mindent. Tiszta kez, tiszta kesztyu. Az osszes zsirt nyomd be a csukloba mielott rahuzod a gumiharangot. Ha nincs celszerszamod a haranghoz kapott rogzito gyirukjoz, amiket a ket vegere kell raszoritani, ne ess panikba, tokeletesen megteszi a gyorskotozo is erre a célra.

Sok sikert ha bevallalod! :)

2019. nov. 28. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
80%
Még egy dolog. A gumiharangon ne sporolj. Az ocska minőség pár honap alatt szetreped. Egy normalis, pl SKF gumiharang kb 3500 Ft/ db. Nwm olcsó, de megeri.
2019. nov. 28. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

Az a helyzet, hogy egyenes haladásnál is kopog, a sebességgel arányosan, ütemesen kattog. Kanyarodásnál ,egyenesben... mindenhogy csinálja. Néha elmúlik a hang, aztán újra előjön. Az a bajom, hogy nem kimondottam féltengelyre hajazó hangok ezek, mégsem tudok másra gondolni.

De a válaszodat nagyon köszönöm, neki fogok állni itthon kicserélni, nem tűnik nagy műveletnek videók alapján sem.

2019. nov. 29. 10:24
 4/4 anonim ***** válasza:
100%
Szia nekem is ugyan az a baj amit leirtál nekem a jobb hátso vègul mi lett vele?
2022. márc. 7. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!