Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kocsi lesz a hibás, vagy én?

A kocsi lesz a hibás, vagy én?

Figyelt kérdés

Régóta nem vezettem, ezért magamban is keresem a hibát... És sajnos szakértő sem vagyok.


(Külföldön élek) Jó értékelésű Kereskedőtől vásároltam egy 2012-es, Peugeot 107-est 1.0


Vásárlás előtt a szokásos teszt kör elmaradt, mivel nem volt rajta útadó (roadtax) így maradt az udvar.

Azt leszámítva, hogy kicsit magasan fog a kuplung, picit nehezen veszi a hármast, és a féktárcsa kopott más problémát nem láttam. Továbbá igértek 6hó garit, de az csak motorra és váltóra van... (kuplungra pl nincs.) kereskedőt ma hívtam, ez volt a második mondata kb....


Ma elindultam vele munkába, 12km-t vezettem, ebben volt városi dugó, körforgalom, araszolgatás, gyorsforgalmi, tehát vegyesen minden, 1x fulladtam le vele lámpánál. Ezt azért említem meg, mert ebből azt gyanítom, hogy nem vagyok teljesen analfabéta sofőr.


Aztán egy bevezető úton lévő dugóban lefulladtam egymás után 1x, 2x, 3x, 4x...

Mondom oké, nagy levegő, nyugi, próbáltam 15x legalább,(1-es fokozat) különböző mértékű gázadással, kuplunggal, sehogy nem sikerült elindulnom. Utoljára jól odarúgtam a gáznak, amivel csak azt értem el, hogy picit a kuplung megégett...

Pont jött egy kolléga, bevontatott melóba.


Hazafele vettem a bátorságot, elindultam, jó idegesen persze. 2x lámpánál lefulladtam.. utána 10km sima gyors út.


Városba beérve, full egyenes úton, egy lassítás után lefulladtam (1-esbe)

Elindulni kb 10. Alkalomra sikerült....

Érzem, hogy megvan a fogáspont, adok is neki gázt, megy fél métert, majd megáll...


Aztán hazafelé, meg reggel is, észrevettem, hogy néha 3-ba rakva, elszáll az autó ereje.

Kettest direkt(!) kihúzatom pl 30-40km/oraig is, teszem hármasba, és hiába adok gázt, akár padlót is, alig megy az autó, nem fullad le, de semmi ereje, kell vagy 5-8másodperc mire lesz valami ereje..


Kuplung lenne a sz@r, vagy egyéb? Esetleg én?


Hétvégén jön egy szerelő ismerős, de addig gondoltam megkérdem hátha tud valaki, valamit, igaz látatlanba csak....



2019. nov. 25. 23:45
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
Mennyire esik vissza a fordulat, amikor hármasba teszed?
2019. nov. 25. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
* kiegészítés a “gyorsulásos” teszthez: kettőben már nagy a hangja a motornak, erősen is húz, de háromba téve nincs hangja az autónak, nem az a tipikus, hogy felbőg a motor, de nincs erő. (Rpm mérőm nincs)
2019. nov. 25. 23:56
 3/15 anonim ***** válasza:
76%

A leírásod alapján pont illetek egymáshoz (bocs).

Az autónak minden baja van, a motortól a kuplungon át, a fékig, te meg semmennyire nem értessz hozzá.


Húzasd el egy szervizbe és szedd össze a kis megtakarított pénzed, minimum 300ezret és lehet hogy jó lesz.

2019. nov. 26. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
96%

Bár kicsit bunkó volt, de #3 jól írta.

Átvágtak egy romhalmazzal, mert próbakör és hozzáértés nélkül vettél autót.

Vontasd el egy szervízbe de közben egy ügyvédet is keress szerintem, hogy tájékozódj a lehetőségeidről.

2019. nov. 26. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
100%
Én akkor jártam így, amikor fogott a kézifék, beszorult a bowden. Ha fog a fék, azt viszont lehet érezni, erősen melegszik a keréktárcsa is. Hogy kettesben "kihúzattad" 30-40 km/h-ig, azt nemigen tudtam értelmezni. Bár lehet, én vagyok őskövület a mai pici turbómotorok korában, az én autómon a második fokozat "kihúzatása" 90 km/h fölötti sebességet jelent.
2019. nov. 26. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
100%

4. Mi abban a bunkó ha reálisan leirom, nem hitegetem hogy hú hát ez csak egy pici hiba.

De már látom más is irta hogy nem nagyon lehet értelmezni amit irtál.

2019. nov. 26. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Az a baj, hogy nagyon nehéz értelmezni amit írsz.

Tesztkör nélküli vezetés miatt nem szeretnélek ekézni, többet ilyet ne csinálj.


Sokáig nem vezettél, nem értesz az autóhoz, így azt sem lehet tudni hogy műszaki vagy sofőr hibáról beszélünk.

Kuplung fent fog, kopott, érthető, de ez nem magyarázza a lefulladásokat és azt hogy 3asban nincs ereje az autónak.


Mit jelent hogy 3ba rakva elszáll az autó ereje? Dadog vagy simán jár csak nehezen gyorsul? Nagy csodát ne várj, hiszen ez egy 1 literes kisautó, 30km/h-nál éppen alapjárat felett egy kicsivel van a motor, nincs benne nyomaték és nem is fog jól gyorsulni.

Motorhiba esetén nem kellene a sebességi fokozattól függjön a hiba.

Írtad a kopott féket, simán lehetséges hogy szorul a betét, ezért nehezebben indul el, illetve magasabb fokozatban alapjárat környékéről nem akar gyorsulni. Ha valami visszafogja az autót azt úgy a legegyszerűbb tesztelni, ha éppen egy picit meggurítod és figyeled hogy hogy áll meg. Ha folyamatosan fog a fék, érezni lehet egy enyhe bólintást a megállás pillanatában.


Én minden autómat magamnak szerelem, így valamennyire értek hozzájuk, ha Yorkshireben laksz és gondolod akkor szívesen ránézek hogy legalább tudd mivel van a gond.

2019. nov. 26. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
Családi szerelő ismerősünk mára klasszikussá vált mondását tudom idézni, amikor átvoltam nála, szintén "Pözsóval2, izzó cserén: "lehet, hogy maga az autó szar".
2019. nov. 26. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
"Pözsóval"... Mivel gyakran kiég/kiégett...
2019. nov. 26. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
100%

Csak számomra rejtély, hogy miért vesz meg valaki egy alig pár éves autót, aminek mindenféle súlyos hibája van?

Nekem 20+ éves autóim voltak jobb állapotban.

2019. nov. 26. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!