Amikor a a platós kamionok nem szállítanak semmit, akkor miért csak két kereket hagynak lent, a többit meg felhúzzák?
Nem mindegyik vontató tud ilyet, csak az ún. bogie liftesek.
[link] Ezeknél pneumatikus úton megemelhető az egyik hátsó tengely (a nem hajtott) ezáltal a tengelynyomás ezzel együtt a tapadás is megnől, jobb lesz a menetstabilitás.
pontosan ez a két oka a dolognak: ne kopjanak azok az abroncsok amelyek a bogi-s tengelyen vannak, (a felemelés ugyanolyan levegős gumihordóval történik amin tulajdonképpen az egész kocsi is fel van függesztve tengelyenként a 2 végén, csak ebből egy darab van általában a tengely közepén emel) és a surlódás is kicsit kisebb, bár ha már egy ilyen üresen is 22T-ás vas lendületet szerez annak már mindegy hogy akár ragasztón is megy e át. A fogyasztás meg majdnem ugyanakkora mint megpakolva, kb 15%-os az eltérés megfelelő fordulatszám használat mellett.
Viszont ezek a gumik amik a gépeken vannak újonnan kb kerülnek 100-120 ezer ft-ba és az már 2 db-nál már két telitank gázolaj.
Meg ugyanezért van a bumm nevű cucc is, a motoros kocsikban teherautóknál, buszoknál ami egy kipufogón ható motorfék, amit a műszerfalon lévő kar hátrahúzásával aktiválnak, előre kikapcsolnak, lehet hogy láttál már távolsági buszon ilyet működni, ez meg a fékrendszer elhasználódását csökkenti, mert az se olcsó ilyen kocsik esetében.
az utolsó egy hülyeség. nem pótkerék ami menet közbe fel van emelve,hanem mint ahogy előttem is irták párán az a bogis tengely. 18 T felett automatikusan leereszti a kereket,hogy megfelelöen legyen elosztva a suly tengelyenként. mert ugye megvan határozva,hogy tengelyenként X Tonna lehet a maximális terhelhetöség. ha pl egy kamion vihet 24 tonnát oda kell mind az 5 (vagyis a pótkocsin mind a 3)tengely. mert ha a bogis tengelyt nem engedi le akkor egy tengelyre nem 6 tonna suly jutna hanem több mivel csak 2 tengely van terhelve nem 3. a gumi is könnyen felrobbanhat nyáron a nagy hötöl. és amit emlitettek féket,az retarder,nem azért van,hogy feleslegesen ne koptassák a féket hanem azért ,mert hegyröl lefele rakottan annyira felforrósodna fék,hogy teljesen megszünne a fékhatás. nem 1-2 halálos baleset volt már amiatt,mert nem a retardert használták,hanem az üzemi féket és anyira felforrósodott,hogy megszünt a fékhatás.
üdv egy kamionos
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!