Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Amikor a a platós kamionok...

Amikor a a platós kamionok nem szállítanak semmit, akkor miért csak két kereket hagynak lent, a többit meg felhúzzák?

Figyelt kérdés
Az oké, hogy nincs akkora terhelés, tehát minek legyen lenn a többi, de így valami energiát is megspórolnak, vagy takarékoskodnak valamivel?
2008. nov. 17. 22:14
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Nem mindegyik vontató tud ilyet, csak az ún. bogie liftesek.

[link] Ezeknél pneumatikus úton megemelhető az egyik hátsó tengely (a nem hajtott) ezáltal a tengelynyomás ezzel együtt a tapadás is megnől, jobb lesz a menetstabilitás.

2008. nov. 17. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
71%
A nem hajtott tengelyek (mondjuk a hajtottak is, de az most mindegy) rendelkeznek némi menetellenállással. Ez abból áll, hogy a gumi deformálódik, a csapágyaknak van súrlódása, a fékrendszerben is felléphet súrlódás, stb. stb. Ha a tengely meg van emelve, akkor ezek eltűnnek és mivel nincs terhelés, eggyel (kettővel) kevesebb tengely is tudja viselni a terhet. Ezért csökken a fogyasztás.
2008. nov. 18. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim válasza:
66%
Valamint a felemelt kerék nem kopik feleslegesen.
2008. nov. 18. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
50%

pontosan ez a két oka a dolognak: ne kopjanak azok az abroncsok amelyek a bogi-s tengelyen vannak, (a felemelés ugyanolyan levegős gumihordóval történik amin tulajdonképpen az egész kocsi is fel van függesztve tengelyenként a 2 végén, csak ebből egy darab van általában a tengely közepén emel) és a surlódás is kicsit kisebb, bár ha már egy ilyen üresen is 22T-ás vas lendületet szerez annak már mindegy hogy akár ragasztón is megy e át. A fogyasztás meg majdnem ugyanakkora mint megpakolva, kb 15%-os az eltérés megfelelő fordulatszám használat mellett.

Viszont ezek a gumik amik a gépeken vannak újonnan kb kerülnek 100-120 ezer ft-ba és az már 2 db-nál már két telitank gázolaj.


Meg ugyanezért van a bumm nevű cucc is, a motoros kocsikban teherautóknál, buszoknál ami egy kipufogón ható motorfék, amit a műszerfalon lévő kar hátrahúzásával aktiválnak, előre kikapcsolnak, lehet hogy láttál már távolsági buszon ilyet működni, ez meg a fékrendszer elhasználódását csökkenti, mert az se olcsó ilyen kocsik esetében.

2008. nov. 18. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Meg azért is van ez a felemelési lehetőség,hogy ha szőken kell forduljon a szerelvény,ne radírozzon a 20t alatt szegény gumi,akár el is robbanhat.Van olyan pótkocsi is,hogy bekapcsolhatod az automatát ami egy biznyos szögő kanyarnál villámgyorsan felemeli az első tengelyét,egyenesben meg leengedi.Hogy a kanyart honnan "tudja"?A másik két tengelyen levő bal és jobb kerék fordulatszámkülönbséből számolja ki
2009. szept. 17. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
2009. szept. 17. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
22%
Azt automatikusan emeli fel a légrugó hogy ha nincs rajt semmi ha fel van emelve ugy könnyeben megy ha nincsen és tele van akkor jobb a suly elosztása ennyi 14f
2010. ápr. 27. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:
0%
ez butaság ^^^nem húzogatnak azok semmijen kereket ami felvan húzva az azértvan mert az a pótkerék
2011. jan. 20. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

az utolsó egy hülyeség. nem pótkerék ami menet közbe fel van emelve,hanem mint ahogy előttem is irták párán az a bogis tengely. 18 T felett automatikusan leereszti a kereket,hogy megfelelöen legyen elosztva a suly tengelyenként. mert ugye megvan határozva,hogy tengelyenként X Tonna lehet a maximális terhelhetöség. ha pl egy kamion vihet 24 tonnát oda kell mind az 5 (vagyis a pótkocsin mind a 3)tengely. mert ha a bogis tengelyt nem engedi le akkor egy tengelyre nem 6 tonna suly jutna hanem több mivel csak 2 tengely van terhelve nem 3. a gumi is könnyen felrobbanhat nyáron a nagy hötöl. és amit emlitettek féket,az retarder,nem azért van,hogy feleslegesen ne koptassák a féket hanem azért ,mert hegyröl lefele rakottan annyira felforrósodna fék,hogy teljesen megszünne a fékhatás. nem 1-2 halálos baleset volt már amiatt,mert nem a retardert használták,hanem az üzemi féket és anyira felforrósodott,hogy megszünt a fékhatás.

üdv egy kamionos

2011. márc. 1. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!