Autószerelők! Milyen motorkiemelő zsiráfot vegyek?
Ajándéknak szeretnék rendelni zsiráfot faternak, akinek ez még hiányzik a műhelybe, de én sajnos nem értek hozzá. 60-80 ezer forintos árkategóriát nézem (2 tonnás kell), de nem tudom, hogy a kínálatból melyik a jobb/gagyibb, melyiket kell kerülni stb. Sajnos hiába nézek paramétereket, nekem nem sokat mond, hogy az egyik 210 cm-ig a másik 240 cm-ig emel. Mármint ezt értem, de hogy van-e értelme annak hogy az egyik magasabbra emel, azt nem tudom. Vagy hogy 57 kg a szerkezet vagy 80, gondolom az is jelent valamit. Két márkát néztem az egyik a KBGlobal (lengyel), a másik a Lincos (plusz van egy német Güde, ami kicsit drágább).
Ha valakinek van benne jártassága, örömmel venném, ha segítene. Minden tapasztalatot/tanácsot köszönök.
Egy zsiráfnál nem sok mindent tudnak elrontani. Amelyik magasabbra emel, az jobb.
Ami szerintem sokat számít, hogy a lábai felhajthatóak legyenek. Így ha nincs rá szükség, nagyon kevés helyet foglal.
McClane!
A 2 tonnás zsiráfnak a gémjét kihúzva végpontig már csak 500 kilót emel. Ez pedig sokszor kellhet egy nagyobb motor + váltó egyszerre történő kiemeléséhez vagy a megfelelő emelési magasság/távolság eléréséhez. Arról nem beszélve, hogy nem csak motort lehet vele emelni. Én sokszor az egész autó elejét felemelem vele és úgy teszem bakra a motorkiépítés előtt.
#5!
Egyedi elképzelésed lehet az autószerelésről, ha a felbakolásához zsiráfot használsz. ;)
Meséld már el, hogy hova/mihez kötöd a láncot?
#6
Elég sok helyre lehet kötni/csavarozni a láncot. Bölcsőre, nyúlványokra, doblemez toronyra, alsó kereszttartóra.
Volt rá példa, hogy a motor kiemelőfüleihez kötve emeltem meg az egész autó elejét, majd a felbakolás után leengedtem a motort váltóval együtt és kihúztam alóla.
A 2 tonnás zsiráf gond nélkül megemel egy Ducato-t motor/váltóval kmpl, az alsó kereszttartóhoz vagy a nyúlványokhoz kötve.
Egyszerűbb ezzel emelni, ha úgy is használnom kell, mint krokodilt tologatni alá. Csáposom meg nincsen.
Persze hogy lehet sokféle helyre csavarozni, csak elég értelmetlen.
Ha pl. személyautóban gondolkodunk, annyi a takarás, burkolat, hogy több mindent le kell bontani, míg egy komolyabb terhelést elviselő felületre bukkansz.
Arról nem is beszélve, nem sok motorháztető nyílik olyan szögbe, hogy a lánc elférjen.
Volt már szerencsém "néhány" autót emelni, számomra az alábakoláshoz sokkal praktikusabb a krokodil.
Nem értettél meg, vagy nem jól fogalmaztam!
Akkor emelem ezzel fel az autót, ha amúgy is használnom kell, azaz ki kell vennem egy motort. Ilyenkor úgy is azzal kezdem, hogy lebontom körülötte a sallangokat és leveszem a géptetőt. Amikor eljutok odáig, hogy már alulról kell dolgoznom, akkor emelem fel vele.
Természetesen egy fékjavításhoz és hasonló munkákhoz nem ezt használom, hanem a jól bevált krokit vagy egy Hi-Jack emelőt a megfelelő adapterrel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!