Szeretném kicserélni az 1 éves Jaguar XF-en az összes fényszórót LED-es fenyszorora gyárilag. Hogyan kivitelezhető?
Sajnos BI-Xenon lámpákkal sikerült megrendelnem egy éve használom már de gyengének és elavultnak találom. Viszont ha maszekba kicserelnem az csúnya és a garit is elvesztenem ezért mindenképpen gyárilag szeretném, hogyan tegyem?
Köszi a válaszokat!
Elég komolyan integrálva van az elektronika az autó fedélzeti rendszerébe, tehát a dolog semmiképp nem annyiból áll hogy kicseréled a méretileg kompatibilis lámpatesteket.
Az első amit meg kell tudni hogy jogilag szabályos-e egy ilyen átalakítás. Valamiért úgy rémlik nekem hogy utólag nem szabályos ledet szerelni oda ahol eredetileg nem az volt, érinti az autó típusengedélyét, de ebben nem vagyok biztos, nézz utána.
Ha jogilag mehet, akkor elektromos oldalon kell megnézni hogy a tápellátással mi a helyzet, hol van a jelenlegi xenon trafója, honnan milyen áramot és egyéb jelet (szintszabályzás, adaptív vezérlés, egyebek) kap a lámpa és ezek mennyire kompatibilisek a LED-es verzióval. Szerintem egyébként semennyire, teljesen más lesz a gyári xenonos kábelköteg mint a LED-es.
Ha valami csoda folytán ugyanaz a kabelköteg, kompatibilisek a csatlakozók, azaz plug&play bement a LED a xenon helyére, akkor jönnek a szoftveres problémák. Az autó garantáltan tudja hogy neki gyári xenonja van és garantáltan ki fogja mérni a vezetékekben az előírttól eltérő feszültséget, ellenállást stb, tehát azonnal jön majd a hibajelzés a műszerfalon, hogy hibás a világítás. Csak a Jóisten tudja ezt hogy lehet utólag átprogramozni.
Végkövetkeztetés: teljesen felejtős, valószínűleg abszolút kivitelezhetetlen, garanciavesztés nélkül meg pláne. Sokkal bonyolultabb mint ahogy gondolod (nem egy sima lámpatest csere), túl mélyen van integrálva az egész világítás az autó fedélzeti elektronikájába.
3. elég jól leírta.
Ezt nagyon furcsállom hogy gyenge már, mert nekem sima H4 van és ugyan olyan tökéletes mint tizen pár évvel ezelőtt.
A márkaszervíz meg tudná csinálni, de nem fogja. A Jaguarnál az a módi, hogy autó felszereltségen utólag nem változtatnak a szervízben.
Az átalakítás pedig szoftveres részeket is érint. Mo-on nincs olyan szerelő, aki a Jaguar SDD szoftverét (amivel bármit át lehet programozni) merné használni a márkaszervízen kívül. Ez nem is baj, mert 10 perc alatt két tonnás vastöböt lehet vele csinálni a kocsiból, ami többet nem indul, amíg komplett újra nem húzzák a firmwareket.
Létezik egy kanadai cég, akik Land-Roverhez gyártanak CAN buszra dugható átrogramozó hardvert, ahol menüből tudsz bármit állítani, ők Jaguarhoz is megcsinálják ha kéred, de csak ez önmagában kb 150eFT + ÁFA + VÁM. Nincs benne tapasztalatom, ezért nem merném ajánlani, hogy próbálgatásra megvedd.
Az új XF-nél én is láttam, hogy elég vékonyka "modern" a fényszóró, ami nem segíti elő a jó fényerőt. Nekem még a régebbi, első szériás a kocsim, annak xenonnal is szembejövő fejét leolvasztó fénypásztája van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!