Régebben miért haragudtak annyira a "Suzukisokra"? Miért volt annyira jellemző, hogy ők nem vezetnek jól, vagy feltartják a forgalmat?
Mert az átlag ember számára elérhető árú autókat gyárt.
És mivel tömegautók így elkezdtek kopkodni rá. (mint minden tomegcuccra)
Nekem is Suzukim van és az is lesz míg fele annyi a fenntartása mint bármely más autónak.
Ha valamiből sokat adnak el, akkor arányaiban is többet vesz részt a forgalomban. Ha tehát minden harmadik autó Swift, amivel összefutsz, akkor óhatatlanul találkozol olyannal is, aki balphaszkodik. Mivel az ember a negatív dolgokra jobban emlékszik, ezért több Swiftes = sok balphasz.
Ugyanez a BMW-nél: behozták a rakás húszéves kocsit, amit már a suttyó réteg is megengedhetett magának és így többen is balphaszkodtak velük az utakon. Így lett a BMW = suttyó előítélet. A valós BMW-élményt még mindig csak a gazdagok engedhetik meg maguknak, akik új korában veszik és nem azért, hogy hülyegyerekként csapassanak vele.
Ez egy réteget jelent. Régen, a szociban még "kalapos skodás"-nak, meg trabantosnak nevezék ezt a réteget. Kalapos skodás: rutintalan, általában állandó, rövid útvonalon közlekedő autós, aki az utazás rövidsége miatt még a kalapot sem vette le a fejéről. Idegen vizekre evezve bizonytalan,lassú reakció idővel, lassú tempóval közlekedik.
A trabantos: A rendszerváltás hajnalán megjelentek a nyugati autók, elérhetővé váltak a zsigulik a kevésbé tehetsek számára is. Sokan cserélték le a családi trabit, viszont a praktikuma és alacsony ára miatt már azok is megengedhették magukank, akik igazából ingázásra, vagy hétvégi rokonlátogatásra használták az autót. Sok rutintalan kezdő sofőr ilyen olcsó trabanton szerzett rutint, viszont a forgalom tempója megváltozott, a 2000-es években már jóformán letoltákaz utról a 70-80-as utazóval közlekedő papírjaguárokat.
Ez a réteg az akkor legolcsóbb új autóra cserélte a szoci kocsit, ez pedig az egyes swift volt. 1996-ig, a Lada import megszűntéig minimálisan volt olcsóbb az új 5 ajtós swiftnél egy új kocka lada kombi. A két technológia között viszont évtizedes különbségek voltak a Suzuki javára. Viszont a fent említett réteg vezetési stílusa mit sem változott: swiftes öregember áruház parkolóból képes kitolatni úgy, hogy én balról jövök, ő pedig KIZÁRÓLAG jobbra fordítja a fejét. Videón láttam, ahogy a suzukis bácsi balra kifordul a szemből jövő motorosok elé, azok meg úgy repültek át a kocsi fölött, mint a babzsák.
mint valamennyien emlékszünk rá, az Antall kormány idején eleinte 33%-os kamatot fizetett a bank a betétre. Akkor adtam el egy telkemet, és a kapott pénzt bankba tettem. A következő évben a kamatból vettem egy jól felszerelt szwiftet...(akkoriban a kamatból sok mindenre futotta)
az meg végképp nem igaz, hogy az ős szuzukisok bénák, mert öregek, stb..rendszeresen hoznak hozzánk fiatalok cirkáló méretű BMW-ket..látom hogy állnak be, nem is csodálkozom semmin..az egyik széthajtja, a másik elé oszlop ugrott, stb..idős embereket főleg a hétvégi piacok környékén szoktam látni főleg drága, nagyméretű autókkal..némelyik nagyon ügyes, de jónéhány azt sem tudja hol van..
szóval nem szabad egyik generáció feje felett sem pálcát törni..van ilyen is, olyan is...
múlt héten a piacon láttam egy hetven éves nőt,
hatalmas villany SUV-val...gyönyörűen vezetett..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!