Milyen első motort vegyek?
"Helló! Első motoromat venném, de abszolút hülye vagyok hozzá!"
A motorok tulajdonosai többsége a világon nem ért a motorjához. Nem képzett motorszerelő vagy gépészmérnök. Pl én sem :)
"600ccm-tól felfele nézegettem, 2010-től 1,5m-ig, a "naked-bike" stílus tetszik."
És mit láttál?
"Mit kell megfigyelni egy motoron?"
A hűtő első sorának 3. barázdáját. Én azt szoktam figyelni szabadidőmben.
"Milyen teljesítményű legyen, stb. ?"
1.121 GW és tovább!
"Köszi a válaszokat!"
Nincs mit! Szívesen, bármikor! :)
Első motornak ne 600+ köbcentis nakedet vegyél szerintem :) 2010 utániak 70 LE fölött vannak szinte mind. Az a baj, hogy a legtöbb motor ebben a kategóriában a kicsinél nagyobb hibákat megtorolja, márpedig első motorral, kezdőként hibázni fogsz. Mindenki. Valszeg nem is csak egyszer. Én első motornak mindenképp valami 50 LE alattit ajánlanék. Az is bőőven elég mindenhez, de a legtöbb cserébe barátságosabban viseli a hibázásokat. Illetve 1,5M alatt tök jó állapotút tudsz találni 2010 utániakból is. Pl KTM Duke 390, Yamaha MT-03, Honda CB300R, BMW G310 R.
Én ezek közül választanék első motornak, ha mindenképp 2010 utáni nakedet kéne. Azt is valszeg össze fogod karcolni, amikor feldőlsz vele.
Amúgy ha hallgatsz rám, régebbit nézel, ami már elvesztette az árának azt a részét, amit egy feldöntéssel amúgy is lefaragnál az újabból.
Én 48 LE-vel bejártam fél Európát, utassal. Sose volt panasz az erőre, max hágón felfele. Egyedül meg igazán elég. Nekem második motorom volt, de amikor megvettem, hazafele 2szer dobtam el majdnem. Egyszer a súlya miatt, egyszer meg az ereje miatt.
Nem haragudj, de ez milyen mondat már :)
"a legtöbb motor ebben a kategóriában a kicsinél nagyobb hibákat megtorolja,"
Mert a "gyengébb motorok" tolerálják? Mondok egy istenesen nagy vezetési hibát: kanyar közben keményen belemarkolsz az elsőfékbe ( nem kicsit, hanem nagyon ). Bármilyen motorral ezt megcsináld = perec :) Igen, kanyar ABS-szel is.
Szerintem egy újabb motor sokkal több hibát tolerál és jobban vigyázz rád mint egy régebbi.
Régebben nem volt csúszókuplung, giroszkópos csodák, traction control, kanyar ABS: ezekkel a gépekkel nehezebb is motorozni és sokkal kevésbé tolerálják a vezető hibáit. Csak ez nem ccm függő.
Amúgy a válaszod teljesen korrekt és jóindulatú, ellentétben veled én sokkal irónikusabb vagyok az ilyen kérdésekkel - szerintem a kérdező kérdését nem lehet megválaszolni. Ment a zöldkéz.
#4
Nyilván a fékbe hirtelen belemarkolást, főleg kanyar közepén, egyik motor sem tolerálja. Olyan hibákra gondoltam, ami a súlytöbblet, illetve erőtöbblet miatt lehet. Pl nedves, vagy poros szakaszra érve kipörgetett kerekes zakózás, vagy hirtelen gyorsítás utáni hirtelen lassítás pl gyengébb, könnyebb motor esetén kevésbé drasztikus, nem igényel annyi oddafigyelést, vagy alacsony sebességnél való lefulladás is kényelmesebb egy kisebb motorral, ha netán fordulás közben történik, kevesebb eséllyel ejted el a motort. Itt most nem az újabb vs régebbit próbáltam kifejteni, hanem gyengébb vs erősebb, 2010 utáni esetén. Ha meg gyengébbet vesz, akkor akár vehet régebbit is, nem fogja érezni annyira az elektronika hiányát, még kezdőként sem.
Ha újabb motor alatt olyanra gondolsz, ami kipörgésgátlós, meg egyéb segédelektronikával van szerelve, igazad van szerintem, részben. Egyrészt ezek igazán 600 köbcenti felett válnak hasznossá, alatta kevésbé.
Vezettem pár olyan motort, ami mindenféle top elektronikával volt szerelve. Legutóbb az új R1250GS-t próbáltam ki. Félelmetes, hogy mennyire nem félelmetes. 10 perc után ugyanolyan bátran kanyarogtam, előzgettem, mint a sajátommal. Előzés közben éreztem, ahogy visszarakja az első kereket, meg hogy elveszi a gázt, amikor egyenetlen út miatt elkezd kipörögni a hátsó. Az a félelmetes, hogy 90-ről 3 másodperc alatt vagy 200 környékén, miközben ez fel sem tűnik, alig érezhető. Nagy magabiztosságot ad, viszont ha nagyot hibázol, ott már a segédelektronika sem tud segíteni, és nagyon hirtelen lesz a pofára esés része a dolognak. Ami véleményem szerint egy kezdő motorosnak nem jó. Ha nem érzed a határokat, mert elektronika eltomptítja, kipárnázza, akkor nem fogod tudni megtanulni időben. Szerintem jobb első motornak egy teljesen natúr motor, gyorsabban tanítja a hibáidat, mit ne csinálj, később nagyobb motoron ez nagyon hasznos tudás. Ha egyből valaki nagyot vesz, ráadásul segédelektronikásat, addig fogja (lehet) feszegetni a határokat, amíg hirtelen túltolja, ahol már az összes elektronika kevés. Remélem érthető, mit akarok mondani. Köszi amúgy a válaszod :) Ez csak az én véleményem, de a tied is igaz valahol.
Ha naked bike és 600 köbcenti felett. Akkor egy yamaha mt03 a régebbi fajta az 660-as egyhengeres blokkal van, tökéletes kezdésnek, 45 lóerő, jól megy. 120 ig nagyon ugrik. Az újabb 03-as az 300 köbcentis 2 hengeres. 1.7 körül van újonnan, használtból még nem sok van.
Ha kicsivel nagyobbat akarsz akkor a nagyon maximum az a yamaha mt07. Ez 72 lóerő. Ezzel is még el lehet kezdeni a motorozást. 700 köbcenti 2 henger. De ez már nem gyenge motor. Ettől nagyobbat semmiképpen ne.
(Az a félelmetes, hogy 90-ről 3 másodperc alatt vagy 200 környékén)
3s alatt kb 140-150km/h az a 200. Ne vicceljünk hogy 110et gyorsul 3s alatt egy túra enduró főleg hogy nem is 0-110 hanem 90-200.
Gondolom akkor a 0-100 olyan 1,5s igaz?
Az az agykárosodás határa lenne :)
Honda cbf-500 kezdő motornak tökéletes, nagyon kezes és baromi jól is néz ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!