200. 000km - 300. 000 km ig mennyi az az összeg amit átlagosan egy kicsi, nem prémium márkájú dízel autó szervízelésére költünk?
0-3 millióig. Senki meg nem mondja mi fog elromlani.
Egy moder dízel autóban itt adja meg magát kb a befecskendezőrendszer, és a részecskeszűrő.
500 ezer-1,5 millió forint üzemanyagrendszer.
300-500 ezer a kupplung szerkezet (kettős tömegűvel)
100-150 ezer a turbó
30-100 ezer/db a hűtők (víz, intercooler, kondenzátor, párologtató)
30-300 ezer futómű (lengőkar, csillapítók, fékbetét, tárcsa, szilentek, féltengely stb.)
50-250 ezer részecskeszűrő, gáz szenzorok, kipufogó
Arra nagyon kicsi az esély, hogy minden egyszerre romlik el, de ezek közül bármikor bármelyik elköszönhet ebben a korban.
Pont ma írtam le egy másik kérdésnél, hogy egy 307.000km-t futott dízel autóra miket költöttem az utolsó 140.000km alatt. Bemásolom:
"1 generátor felújítás: 40.000 Ft
1 önindító csere: 70.000 Ft
1 vezérlés csere: 70.000 Ft
1 nyári gumi garnitúra, mert időközben lekopott: 120.000 Ft.
1 fojtószelep komplett csere, mert megszorult a mechanikája: 90.000Ft.
1 főtengely jeladó csere: 25.000 Ft.
1 turbócső csere: 10.000 Ft.
1 hűtőfolyadék és termosztát csere: 10.000 Ft
1 fékfolyadék csere: 5000 Ft.
Olajcserék, 15.000 km-enként, azaz nagyjából fél évente 20.000 Ft, 5 évre 200.000 Ft."
Üzemanyagrendszerhez, turbóhoz, futóműhöz, hűtőhöz nem kellett hozzányúlni. Részecskeszűrő ennél még pont nincs gyárilag (2005-ös évjárat, még Euro4-es.) Kettőstömegű lendkerék komplett kuplung készlettel LUK márkából 150.000Ft + munkadíj amennyiért kicserélik. Szerencsére még ez sem volt esedékes. De nem az az összeg amitől a kardomba dőltem volna, a híresztelésekkel ellentétben, hogy micsoda "horror" összeg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!